zaterdag 20 juli 2019

Techniek: Heat foil, glitter en dubbezijdige tape

De afgelopen twee weken was het hier heel druk. Naast alle persoonlijke gebeurtenissen probeerde ik een popup kaart te ontwerpen, maar wat ik wou, wilde gewoon niet lukken. Gelukkig had ik jullie reacties om te lezen. Dank jullie wel voor alle mooie reacties afgelopen week. 

Omdat de popup kaart niet lukte ging ik over op een andere creatie met een distressed achtergrond van heat foil en glitter op dubbelzijdige tape. 


De kaarten zelf zijn niet moeilijk te maken. De voorbereiding neemt ook niet al te lang. Het enige wat lang duurde was de stitched ontwerpen te maken in Inkscape. Het snijden met de Cricut Maker ging snel. Ik heb twee varianten van dezelfde kaart, één met de Cricut en één met snijmallen. De kaarten zelf namen me ongeveer 20 minuten om te maken en het stanswerk ongeveer 10 minuten.

=== Close-up foto's ===

De achtergronden zijn bij alle kaarten op hetzelfde manier gemaakt. Enige verschil zijn de toppers. Beiden de kaarten (2 & 3) zijn terug te zien in mijn filmpje verderop in mijn bericht.

Mijn eerste kaart is een concept, dus let maar niet op de spelfout!!! hahaha. 

Concept kaart
De achtergrond is gemaakt van een oplegkaart met dubbelzijdige tape over de gehele oppervlakte. 
Dit is embossed met een 3D embossingfolder van Sizzix. 
De achtergond heb ik verder bewerkt met Glimmer Hot Foil van Spellbinders. 
Alle openingen die overgebleven waren zijn opgevuld met zwart glitter.  
De cirkel en de banner zijn gemaakt met snijmallen. Hoe ik de gouden banner deed zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht.

Ik dacht dat ik goed moest opletten dat ik niet nog een fout maakte op mijn volgende kaart. En wat denk je? Natuurlijk nog een spelfout. hahaha Ging niet goed deze week. 

Kaart gedeeltelijk gemaakt met Cricut Maker
De achtergrond is op dezelfde manier gemaakt als de vorige.
De ster en de banners heb ik gemaakt met de Cricut Maker. Ik wou testen hoe ik de stitched effect kan toevoegen. Dat is me aardig gelukt. Het voordeel om dit met de Cricut te maken is dat je niet belemmerd bent met hoe lang je de banners wilt maken. Dat vind ik op zich beter afgewerkt als de banners met de snijmallen.

Het volgende plaatje is een close-up van de achtergrond.

Close-up van de achtergrond
Mijn derde kaart is geheel gemaakt met snijmallen.

Hele kaart gemaakt met snijmallen
De beschrijving van deze kaart is precies hetzelfde als bij de concept kaart.

Ook van deze kaart een close-up van de achtergrond.

Close-up van achtergrond

=== Filmpje ===

In mijn filmpje maak ik de twee kaarten hierboven.


Fijne weekend!!!

             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Joy!Crafts - Basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Kippers Hobby - Waterart - 10 x 14,5 cm
Tonic Studio's - Specialty Cardstock - Golden Satin

* Snijmallen/ Dies* 
Tonic Studio's - Freehand Stitched Rechtangle - 2377E
Deco Time - Cirkels

* SVG Cutfiles* 
Hobby Alternatief - Stitched Banners & Stars 

* Embossing * 
Sizzix - Courtney Chilson - Mosaic 3D embossing folder - 663206
Sizzix - Lynda Kanase - Leaves 3D embossing folder - 661260

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils * 
Pentell - Metallic gelpen - goud

*Overig/Rest*
Joy! Crafts - Double sided adhesive tape
JEJE - Red sticky tape
Cricut - Maker
TODO - Stans en foil machine
Spellbinders - Glimmer Hot Foil - GLF029, GLF032, GLF031

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Superleuke techniek leuk zoals je folie in combinatie met glitter hebt gebruikt en ook het embossen met dubbelzijdig plakband vind ik heel leuk bedacht!
    Mooi en duidelijk filmpje!
    Fijn weekend voor jullie
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, Dat is de leuke van de hobby, dat je soms iets bedenken wat goed uitpakken...

      Verwijderen
  2. Voor mij met dat groen niet zo, is alleen vanwege de kleur hoor. ;)
    Die andere 2 vind ik wel heel mooi kwa kleuren. Leuk idee ook om het zo te doen.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kleur is een persoonlijke ding. Dat heb ik ook, vind blauw en rood geen kleur voor me. Heb er altijd moeite mee. Groen, paars, geel en bruin is meer mijn kleuren.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===