donderdag 5 december 2019

Kruissteek kerst kaart


Sinterklaas is bijna voorbij want vanavond is pakjes avond! En in een oogwenk is het Kerstmis. De tijd gaat snel, eh?


Vandaag wil ik graag een kaart met garen (want dat is de techniek) en een kerst thema met je delen. Deze kaart heeft heel veel uren gekost... ik denk wel acht! Maar het resultaat is schitterend mooi. Dit is het soort kaart dat je aan iemand geeft die al je kaarten bewaard. Met zo veel uren voor de kaart, is het dan ook moeilijk? Niet echt, en inderdaad zeker niet als je al kan kruissteken.
Het patroon.

Om te beginnen ging ik eerst het internet op en zocht ik naar een aantal gratis kruissteekpatronen voor Kerstmis. Ik zocht naar iets dat niet te groot was met niet te veel kleuren. Ik heb uiteindelijk voor deze zuurstok gekozen. Ik vond dit patroon op deze webpagina: Eleven Easy Christmas Cross Stitch - Free Pattern

Een beetje van de regenboog.

Ik heb het patroon gedownload, in een tekstverwerkingsprogramma ingevoegd en het formaat ervan kleiner gemaakt dan een A6-kaart. Ik heb de afbeelding afgedrukt, kleuren zo dicht mogelijk bij de afbeelding gekozen en vervolgens de afbeelding uitgesneden.

Prik prik prik!

Vervolgens plakte ik het uitgesneden patroon tijdelijk met washi-tape op een zeer stevige (300gsm) parelmoerkaart. Vervolgens prikte ik met een prikpen op elke kruising een gat. Dit duurde slechts 20 minuten. Nadat dat was gedaan, was het tijd om te beginnen met steken. Ik gebruikte een lange dubbel gevouwen draad  (dus ik stikte met 2 draden). Als u nog niet vertrouwd bent met kruissteken, raad ik aan op internet te zoeken naar beginners- / basistutorials. Als je al eerder hebt geborduurd, maar nooit op papier of karton, is dit echt hetzelfde idee, behalve dat je elke draad of kleur eindigt door de uiteinden te plakken met plakband en overtollig af te snijden. Dat wil zeggen, het is niet nodig om het door vorige steken te weven!

Tip! Probeer bij het prikken van de gaten de naald iets dieper naar beneden te duwen zodat je bij het dikkere deel van de naald komt. Dit helpt bij het trekken van de naaldkop door elk gat.

Bijna klaar....

Toen het borduren klaar was, ging ik delen van de afbeelding met draad omtrekken, maar ik besloot in plaats daarvan een alcoholmarker te gebruiken, en dat gaf het een leuker en meer gecontroleerd effect. De laatste stappen waren het plakken van het sentiment met schuimtape, het plakken van steentjes en het plakken van de hele kaart op een gevouwen rode kaart.

Een close-up van de details.

Zoals ik al zei, het duurde heel lang om deze kaart te maken. Het was echter een geweldige manier om een ​​aantal films te bekijken terwijl ik aan het werk was. Ik vind het heel leuk om tegelijkertijd te kunnen knutselen en tv te kijken!

Wat doe jij als je aan het knutselen bent? Luisteren naar podcasts? Radio? Netflix? YouTube?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn bericht te lezen! Tot de volgende keer, creëer vandaag geluk!


 Original Website Happy Lucky Creations  Facebook Happy Lucky Creations  Instagram Happy Lucky Creations  Pinterest Happy Lucky Creations  YouTube Happy Lucky Creations

===LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Parelmoer karton (300gsm)
Hobby Karton - rood

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
Twinmarkers - verschillende kleuren

* Overig / Rest *
Nellie's Choice - Pick-up tools for card making
Tonic Studios Tim Holtz - 5inch Mini Snips schaar
Kruis steek garen - verschillende kleuren
Dunne kruis steek naald
Plakband
Strass steentjes
E8000 lijm

7 opmerkingen:

  1. wow, dat ziet er mij wel een aardig werkje uit !top hoor, mooi gemaakt !
    gtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Voor mensen dat houdt van kruis steken, dan is het wel snel werk voor ze. ;) Het was heel leuk te doen, maar ik zal het niet doen voor elke kaart, lol.

      Verwijderen
  2. Jeetje Emma, wat is hij leuk geworden.
    Om de alcohol markers erbij te gebruiken vind ik een top idee! :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik was zenuwachtig toen ik de marker op het project plaatste, maar het is goed gelukt!

      Verwijderen
  3. Wow Emma, hoe leuk is dit geworden, mooi geborduurd dank voor uitleg en patroon.
    Grotjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Anita
    Zoooo das mooi!
    Wat een geduldcheb jij zeg!
    Het resultaat is toch wel geweldig mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===