vrijdag 20 december 2019

Mijn laatste kerstkaart .....

Mijn laatste kerstkaart die ik met jullie deel, voor dit jaar dan. Ik zal er het komende jaar vast tussen door nog wel een paar maken, gewoon voor de afwisseling. 
Hoe zit het bij jullie? Hebben jullie ze ook al allemaal de deur uit? En verheugen jullie je ook al op de kerst? of meer op die 2 extra vrije dagen midden in de week?  😁
In ieder geval wil ik jullie alvast een hele fijne feestdagen wensen en alvast bedankt weer voor al jullie bezoekjes en berichtjes. 

Mijn laatste kerstkaart  ..... vmcdesigns.nl

Deze kaart nam mij iets langer dan eigenlijk nodig was, ik was er namelijk niet tevreden mee en bleef iedere keer maar weer aanpassingen doen. Ik heb dus geen idee hoelang ik er over gedaan heb. 😊


Om dit soort kaarten te maken had ik een paar snijmallen besteld, alleen het duurde mij te lang voordat ze hier zouden zijn ( ik heb ze nog steeds niet ontvangen trouwens) en toen ben ik naar mijn bestaande mallen gaan kijken of er iets bruikbaars tussen zat.
Tip! ik kijk altijd eerst even tussen mijn bestaande materialen of er iets vergelijkbaars tussen zit. 

Ik heb toen gekozen voor een snijmal waar je van die flip kaarten mee kan maken, deze maak je normaal vertikaal en ik heb ervoor gekozen om hem eens horizontaal te gebruiken nadat ik een voorbeeld had gezien op youtube bij Art Impressions. in het filmpje hieronder leggen ze uit hoe de kaart gemaakt word.



Daar ik een andere mal gebruikt heb, kreeg ik meer ruimte op het "flip" gedeelte om er op de achterkant iets leuks mee te kunnen doen.

Mijn kaart is open geklapt 19,5 bij 13,5 cm lang. Het uiteindelijke formaat is 13,5 bij 13,5 cm.
mijn snijmal heb ik met de vouwlijn op 9,8 cm gelegd, met het uitstekende deel de andere kant op.

De achtergrond heb ik met verschillende kleuren Distress Oxide inkten net zo lang in lagen be-inkt tot ik tevreden was. Voor de maan heb ik een rondje uitgesneden van post-it tape en vanuit het midden van de maan het ik de moonlight white inkt aangebracht zodat je een witte schijn rondom de maan krijgt. Ook het hert zelf heb ik met inkt en een blender tool van kleur voorzien.

Het bloemen gedeelte aan de voeten van het hert heb ik meerdere keren uitgesneden en in lagen op elkaar geplakt. De bovenste laag heb ik wat kleur gegeven met metallic markers en in het midden van de bloemen heb ik een beetje 3D lack en Nuvo drops aangebracht als extra versiering.

Bij de "kerstbal" die aan het gewei hing ging het mis. Dat heb ik toen maar opgelost met zo'n grote bling "sticker" die ik nog had liggen.  😊
Omdat de kaart een afwijkende maat heeft moest ik er ook even een passende enveloppe bij maken.

In de collage hieronder zie je de overige foto's van mijn kaart, als jullie op de foto klikken krijgen jullie een grotere foto.

Mijn laatste kerstkaart  ..... vmcdesigns.nl
Een paar extra foto's


Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze kaart te staan.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Hobby karton -
160g Paars
Hobby karton - 300g beige
RT Beheer - Luxe papier 

* Stempels / Stamps *
Merkloos -
Kerststukje
Merkloos - Kerstgroet

* Snijmallen / Dies *
Merkloos -
Hert
Merkloos - flip kaart snijmal

* Stencils / Masks *
DIY -
landschap en maan

* Inkt / Ink *
Distress Oxide -
Diverse kleuren
Tsukineko Brilliance - Moonlight White
Tsukineko Versafine -
Onyx Black


* Embossing *

Nellie Snellen - Fijne Kerst rand

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
AliExpress -
Metallic Markers

* Overig / Rest *
Viva -
3D Lack
Nuvo Glitter Drops - Holiday Cheer

RT beheer bv - Bling steen

4 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart Carina!! Bedankt voor de goed uitleg.

    Fijn weekend liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, deze was ook heel leuk om te maken.

      jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Mooi kerstkaartje in de flipvorm, bedankt voor de uitleg en het duidelijke filmpje!
    Fijne kerst!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Martha.
      Gelukkig is mijn uitleg toch begrijpbaar. :D
      Ik had voor de zekerheid toch maar het filmpje erbij gezet.

      Jullie ook een fijne kerst
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===