woensdag 21 juli 2021

Subtiele restjes-kaart

Twee vrije dagen van mijn werk dus lekker tijd om te bedenken wat ik op mijn blog zet. En dan is er een idee voor een subtiele kaart die je ook weer met restjes designpapier te maken. Gaat het je ook zo dat je geen stukje designpapier weg kunt doen omdat het zoooo mooi is? Ik hoop dat mijn voorraad met restjes ooit een keer minder wordt door meer van dit soort restjeskaarten te maken.   

De kaart is niet moeilijk. Een basiskaart, twee matten en wat reststukjes designpapier... that's it!! Ik heb er nog wat blaadjes, een stukje hempcord en een sentiment opgezet. Zoals zo vaak duurt het zoeken naar passend papier langer dan het maken zelf... Maximaal een half uurtje is de kaart klaar.

Zoals vaker heb ik weer een basiskaart genomen van 13,5 x 13,5 cm. Deze keer heb ik geen gewoon cardstock genomen maar parelmoercardstock. Dit geef de kaart net iets meer, als de rest eenvoudig gehouden wordt. Hierop heb ik een mat van zilver karton geplakt in de maat 13,1 x 13,1 cm. Nu heb ik weer een stuk parelmoercardstock genomen van 12,7 x 12,7 cm en restjes designpapier waar je rechte reepjes van kunt snijden. De lengte en breedte kun je zelf naar eigen smaak bepalen. Ik heb de reepjes zolang op de kaart heen en weer geschoven tot ik het mooi vond. Niet te precies werken dan wordt het al snel stijf. Toen ik die had opgeplakt heb ik een stukje hempcord om de kaart gedraaid en aan de achterkant vastgezet met dubbelzijdig plakband. En ook heb ik er weer foamtape achter gezet wat ook weer de cord op de plaats houdt.

TIP: De mat kun je kleiner of groter maken. Kijk of je een brede of smalle rand mooie vind.

TIP: Zolang de reepjes niet vastgeplakt zijn kun je er nog altijd een stukje afknippen zodat er rechts en links ongeveer dezelfde afstand is

Hempcord en foamtape op de achterkant

Daarna heb ik een stuk hempcord losjes om mijn vingers gelegd, een keer gedraaid en op de voorkant geplakt. Ook hier niet te netjes werken... gewoon lekker losjes opplakken

Hempcord aan de voorkant

Drie blaadjes uitgestanst en een sentiment en dat een beetje leuk op de hempcord aan de voorkant geplakt. Nu kon ik dit op de basiskaart met de zilveren mat plakken. Dat was het al.... 

Hempcord, blaadjes en sentiment

Heb je zin om deze kaart eens te maken?  Krijg ik jou creatie te zien? Dat zou ik heel erg leuk vinden. Heb je nog vragen? Ik geef je heel graag nog verder uitleg. Neem ook eens een kijkje op onze blog voor creaties van de anderen DT-leden... er zijn prachtige creaties bij. Ook een bezoek aan onze fb-pagina is altijd de moeite waard. Ben je nog geen lid van HA Creatief tips&trucs? wij verheugen ons om je op deze groep te verwelkomen. 


Tot de volgende keer...


               
                              
===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
't Boekensteuntje- parelmoercardstock
't Boekensteuntje- zilver karton

* Snijmallen / Dies *
Marianne Design- Gefeliciteerd
Craft emotions- Leafs

* Overig / Rest *
Vaessen- snij/rilbord
Olba- lijm
Foamtape
dubbelzijdig plakband
Hempcord

1 opmerking:

  1. Mooi kaartje Gaby
    Zo komen de restje ook weer op!
    Fijne vakantie
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===