vrijdag 7 september 2018

Creatief met dia raampjes

Toen ik de opdracht Creatief met dia raampjes de eerste keer zag had ik tig ideeĆ«n wat ik zou maken, zoals wel vaker bij mij gebeurt is mijn kaart dus totaal anders geworden als wat ik origineel in gedachte had. šŸ˜ƒ  Maar een deel van die ideeĆ«n hebben het wel gehaald op deze kaart.


Techniek Haal meer uit ....: creatief met dia raampjes




Ik ben begonnen met het zoeken naar dia raampjes, ik heb er hier in huis liggen van vroeger de meeste zitten dia's in die ik toch wel wilde bewaren.
Ik vond er 2 die nog leeg waren, perfect dus. Deze heb ik eerst bewerkt met gesso en daarna heb ik er met een stempel mini voet afdrukjes op gezet.


close-up van de dia raampjes


Voor binnenin de raampjes heb ik 2 poesjes gestempeld op aquarel papier en ik heb deze ingekleurd met watercolour brush pens.
Deze breng ik niet rechtstreeks op het papier aan, maar ik scribble eerst een beetje op een lamineer sheet met wit papier ertussen. (Deze heb ik speciaal hiervoor gemaakt zodat ik de kleur goed kan zien) vanaf deze sheet pak ik dan de kleur, verdund met water op met een aqua pen (dit kan ook met een kleine penseel) en heb ik de poesjes in gekleurd.


De mooie glans van het mirror card stock 


Mijn kaart zelf is een craft basis kaart van 15 x 15 cm, daar boven op een mat van 14,3 x 14,3 en dan nog een mat van 14 x 14 van design papier. Alle matten heb ik aan de randen gesponst met licht bruine inkt zodat de kaart een beetje diepte krijgt en de randen minder scherp zijn.

Verder heb ik een filmstrip uit gesneden van roest kleurig design papier, Happy Birthday en een Poes heb ik uitgesneden van mirror card stock.


filmstrip die

Daarna ben ik met alle losse element net zo lang gaan schuiven tot ik er tevreden mee was.
alles er op geplakt en klaar was mijn kaart.


Dacht ik ................

Ik kwam er achter dat ik de losse elementen verkeerd om geplakt had, nu kon ik 2 dingen doen.
  1. De achterkant eraf snijden en weer als een mat gebruiken op een nieuwe kaart basis maar
    daar was hij eigenlijk te zwaar voor.
  2. De achterkant eraf snijden en hem dan verder afwerken als enkele kaart.

Ik heb voor de laatste optie gekozen en heb meteen een mooie mat gemaakt voor op de achterkant.


De achterkant van mijn kaart.

Op mijn eigen blog op mijn website is een beknopte versie van deze post maar dan in het engels.

Neem gerust een kijkje, ook in mijn gallerijen en mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.



In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Papier/ Paper *
Made by me - basis craft kaart 
RT Beheer BV - aquarel papier
DecoTime - designer papier


* Stempels/ Stamps * 
AliExpress - mini paw print - lazy cat

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - filmstrip - Happy Birthday - poes

* Inkt / Ink*
Stampin'Up! - Crumb Cake - 131174
Stazon - Ganache - SZ-MID-44


* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
AliExpress - Watercolour Brush Pens

*Overig/Rest*
Van Bleiswijck - Gesso
Dia raampjes
Verlofix - foam tape

6 opmerkingen:

  1. Wat een schattig kaartje zeg.
    Tja, zoiets over komt mij ook wel eens , ben je zo druk met schuiven en kijken wat het moooste is, dat je uiteindelijk niet meer op de rest van de kaart let, en dan zit het opeens niet goed.
    Wat een goeie oplossing zo, niet te zwaar en de achterkant ook meteen leuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Dahpne, je wil niet weten hoe vaak me dit al overkomen is. Ik maak er een gewoonte van om de kaart van te voren goed te leggen en nog een keer extra te checken voor ik ga plakken. Op de een of andere manier had ik die 2de stap gemis bij deze kaart. Maar ik ben blij met de oplossing ervoor.

    Een fijn weekend
    gr Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is keigaaf Carina, erg leuk met de gesso en pootafdrukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, ik had het eerst geprobeerd zonder gesso en de stazon inkt, maar dat bleef niet echt goed zitten. Dus toen maar eerst de gesso erop gezet. :)

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Carina,
    Ah lief die poesjes in die diaraampjes! Hel mooi en creatief zoals je de vergissing hebt opgelost en weggewerkt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je lieve woorden Martha.
    Ik vind die poesjes zelf ook heel lief, en was ook blij dat ze in die raampjes pasten.

    Een fijn weekend
    gr Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===