zaterdag 8 september 2018

Review: Hema Stempelstiften

Het designteam heeft afgelopen week gewerkt met diaraampjes. De komende week mag ze zelf bepalen wat ze willen doen./ This week the design team worked with slides. For next week they are free to share a project of their own choice.
Dit wordt weer tijd dat ik een paar reviews doen. Ik heb gewinkeld bij de Hema en de Action. Mijn mandjes was vol met interessante producten./ I haven't done any reviews in a while. I shopped at  Hema and Action and came home with loads of interesting products.

Één van de producten die ik gekocht heb bij de Hema, zijn de Stempelstiften. De naam alleen nodigde me uit om dit te kopen voor een review. / The product for todays review is the Stamp Pens from Hema. The name itself pleaded with me to buy it for a review.


Voor € 2,50 krijgt je vijf stiften met een schrijfkant en een stempelkant. De kleuren zijn blauw, paars, roze, groen, en oranje./ These pens is available for €2,50 and comes with a nib for writing and on the other side a small stamp in the same color ink. The colors are blue, purple, pink, green and orange.

Er valt niet echt veel te testen met deze stiften. Daarom heb ik gedaan wat ik kon./ There is not a lot I could test with these pens, but I did what I could.

In het volgende plaatje zie je van de tests die ik gedaan heb./ The following example is some of the tests I have done.


Allereerst heb ik alle kleuren rechtstreeks op papier gedaan. Ik gebruikte WaterArt Aquarelpapier. De kleuren zijn helder. Alleen het roze ziet er meer uit als oranje, maar in mijn volgende test is dit toch weer meer roze. / For my first test, I scribbled some ink directly onto my paper. I used WaterArt watercolor paper. The colors are vivid, but the pink does something strange. It almost looks orange, but in my second test it was true pink. 

Daarnaast heb ik ook gelijk de stempeltjes gestempeld. Paars = muzieknoten, Roze = hartje, blauw = sterretje, groen = boompje en oranje = smiley./ Next to same color I stamped the stamp. It is as follows: Purple = music notes, Pink = heart, blue = star, green = tree and orange = smiley.

Ik wou ook kijken of de kleuren reageren met water. Dat deed ik met het paarse. Je kunt er wel kleur van halen. Maar de kleur is niet geheel te bewerken als dit rechtstreeks op het papier is aangebracht. Je kunt wel de kleur op een acrylblok doen en dan met een waterpenseel op het papier aanbrengen. Dat zie je direct onder het paarse of in mijn filmpje verderop in mijn bericht ./ I wanted to test if the ink reactivates with water. In the picture above I did it with the purple. It is possible to lift color, but it is not possible to soften the edges of the color. By scribbling the color onto an acrylic block, it could be used as a softer pastel like color. This is recorded in my video.

De punt van de stift is rond en breed aan de basis maar word dunner in een soort van diamant vorm. Dat gaf me het idee dat je er nep kalligrafie mee zou kunnen schrijven. In een mate lukt het wel./ The nib is sort of in the form of a diamond. It gave me the idea that it may work for faux calligraphy but that left hard lines as per example below.


Het is best moeilijk om de stift van dun naar dik te laten overlopen. Door eerst te schrijven en dan dikkere lijnen aan te brengen krijgt je geen goede vermenging van de inkt. Ik denk met oefenen zal het wellicht makkelijker worden om van het begin gewoon dun en dik te schrijven. Maar dat zal dan meer vanuit de pols moeten gebeuren en niet vanuit de vingers. Dit zie je terug in mijn filmpje./ It is not that easy to maneuver the pen from thin to thick lines while your hand rests on the table. By holding your hand in the air, and using your wrist movements, it becomes easier. Seen in my video. 

Een andere test wat ik wou doen was of de kleuren goed vermengen bij een monoprint vanaf een acrylblok. / Another test was to see if the colors will blend with each other with the monoprint technique.


Nou ik zal liegen als ik zeg dat ik niet verrast ben met de uitkomst. Er komt vermenging voor, maar dit is echt weinig. Wat ik interessant vind is dat de kleuren elkaar soort van verstoten en "plek vrijmaken" voor een andere kleur. Zoals bij de oranje en blauw. Deze heb helemaal niet gemengd, maar elkaar verstoten. Bij de blauw en paars leek het er wel op dat dit gemengd was maar het ligt eigenlijk naast elkaar. / I was quite surprised with the outcome of this test. The blending is minimal. Interesting feature is that the colors sort of making way for each color. Sort of like alcohol ink does. Though the purple and blue looks like it blended, it is actually settling next to each others.

Mijn bevinding...  meh... er zijn al zoveel stiften op de markt wat hetzelfde doet als deze. Ja ze zijn wel duurder, maar je krijgt veel meer kleuren. De stempeltjes zijn nou niet echt iets wat ik in mijn hobbyprojecten zou gebruiken. Maar ik ben wel verrast door mijn laatste test. Deze stiften doen iets wat mijn andere stiften niet doen./ What do I think about these pens?  It does what most of my other markers do. Other markers is a tad more expensive but you do get a lot more colors. The stamps alone, is not stamps I use in my creation. but I am quite surprised by the blending test. These pens do something my other markers don't.  

Toch vind ik dit een grappige product. Leuk voor school, en zo nu en dan lenen bij je kinderen om mee te spelen. Maar persoonlijk denk ik dat dit geen product is om mee te oefenen voordat je andere stiften gaat kopen, omdat deze heel anders reageren dan de stiften die bestemd zijn voor hobbyen. De keus is aan jou... / I find it a niche product with the exception of the blending surprise. The characteristics of this ink is not the same as other with other markers, therefor it is not a product to use for practice purposes. Personally I find this product better for children, but you can borrow it from your children to play with.

=== Kaart / Card ===

Ik koos voor de monoprint techniek voor mijn kaart. Hoe ik de kaart maakte zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht. / For my card I chose to work with the monoprint technique. How I made the card was recorded in my video.


Omdat de kaart bestemt is voor een kerkgenoot, heb ik voor een Christelijke tekst gekozen. / I chose for a religious card, because I will be sending it to a friend from church.

=== Filmpje / Video ===



Groetjes en een fijn weekend/ Hugs and have a nice weekend.


=== LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST ===

*PAPIER*
WaterArt Aquarelpapier
DoCrafts Basiskaart
Designpapier (merk onbekend)

*STEMPELS / STAMPS*
PinkFresh Studio - Kindness Matters - PFCS1417, Walk by Faith - PFCS1617

*PENNEN, STIFTEN & POTLODEN/ PENS, MARKERS & PENCILS*
Hema - Stempelstiften - 15.98.0044

*INKT/ INK*
Tsukineko - Versafine - Onyx Black

*OVERIG/ OTHER*
Tim Holts - Stamp platform
Scrapbook Adhesives - EZ Runner Grand
Ranger - Glossy Accents
Acrylblok
Lint

4 opmerkingen:

  1. Weer een mooi review Sandie, mooie tekst op het kaartje! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi hoi Sandie,
    Leuk review van deze stiften en wat heb je een mooie meelevende kaart mee gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha. Is best leuke stiften, maar niet iets wat je perse moet gaan kopen. Zag dit wel als een grappige product voor een review

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===