dinsdag 22 maart 2016

Stilstaan-moment

Soms voel je je alsof je tegen een muur aanloopt, alles gaat fout of je voelt je alsof niets gaat zoals jij dat zou willen.

In mijn eigen ervaring is het soms nodig om een stilstaan-moment te nemen. Dat doe ik door mezelf terug te trekken in een cocon met goede inspirerende christelijke muziek. Het houdt me gegrond en rustig. Ik schep er moed uit voor mijn ziel.

Vandaag kwam ik ook zo'n lied tegen waar mijn moeder heel veel naar luisterde net voordat ze overleed. Van deze song kreeg ze alle rust die ze nodig had, en als je de dood in de ogen kijkt en rust kunt vinden in een song, dan is die ook goed voor mij in het alledaagse leven.

Ik wilde deze song graag met jullie delen. Jim Reeves is niet voor iedereen, maar voor mij heeft hij een stem die bestemd is om rust uit te stralen. Ik plaats de Youtube-video en daarna volgt de tekst.








Have Thine Own Way, Lord
Schrijver: Adelaide A. Pollard, 1907


Have Thine own way, Lord! Have Thine own way!
Thou art the Potter, I am the clay.
Mold me and make me after Thy will,
While I am waiting, yielded and still.

Have Thine own way, Lord! Have Thine own way!
Search me and try me, Master, today!
Whiter than snow, Lord, wash me just now,
As in Thy presence humbly I bow.

Have Thine own way, Lord! Have Thine own way!
Wounded and weary, help me, I pray!
Power, all power, surely is Thine!
Touch me and heal me, Savior divine.

Have Thine own way, Lord! Have Thine own way!
Hold o’er my being absolute sway!
Fill with Thy Spirit till all shall see
Christ only, always, living in me.


Ik wens jullie allemaal heel veel vreugde, rust voor de geest en hoop voor de toekomst tijdens Pasen.

"Rust voor je ziel is als een zichzelf onderhoudende tuin" 

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

4 opmerkingen:

  1. Een prachtig lied,bedankt voor het delen,..Sandie ik hoop dat je je spoedig weer beter in je vel voelt.....
    Goede Pasendagen.
    Groetjes Holly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen maar beetje onzekerheid maar verder gaan dit wel, ik kwam deze lied toevallig tegen en ik herinnerde me dat dit mijn moeders favoriete song is geweest. Verder gaan dit wel.... bedankt voor je bezorgdheid.

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Sandie,
    hoe herkenbaar!
    En ja inderdaad, af en toe moeten we stilstaan en laten binnenkomen wat we voelen en dat is toch immers helemaal niet erg!!!!
    Doorgaan en niet voelen is veel erger, is mijn mening!
    En iedereen heeft daar zo haar/zijn eigen manier voor, bij mij helpt muziek ook heel goed
    en dan raak je weer geinspireerd om verder te gaan met je leven!
    Fijn dat je mijn bordje hebt gelinkt!!!!
    Liefs en een fijne tijd van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal.

      Maar ik vond je bordje echt mooi geworden en dacht dat dit als voorbeeld mooi aansluiten waar de stempel voor bedoelt is.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===