zondag 10 april 2016

Review: Craft Sensations Clear Stempels & Snijmallen

Van Aafke, medebeheerder van onze facebookgroep Creatieve Hobby Tips, kregen we te horen dat er bij de Action clear stempels met snijmallen in de schappen liggen.

Nou, dan weten jullie dit onderhand nu al.... daar waar van alles en nog wat zonder te vragen in mijn winkelmand springt. hahaha...

Er zijn twee reeksen stempels van Craft Sensations merk beschikbaar.

Ik begin met Clear Stamps + Cutting Die voor € 1,89. Deze reeks is nieuw, en ik heb het gevoel dat dit een testrun is om te kijken of er animo is voor deze reeks. Dit komt met 6 varianten, zoals te zien is in het plaatje dat volgt heb ik 5 gekocht.

Craft Sensations Clear Stamps + Cutting Die

Groten van snijmal
De grote van de snijmal is ongeveer 5 x 7 cm in de vorm van een rechthoek. Dit is niet apart zoals bij andere merken. Hier is wel over nagedacht. De stempels die passen bij de snijmal zijn ook één geheel, wat dan het stansen van de stempels vergemakkelijkt.

Drie van de sets hebben alleen 2 stans mogelijkheden, waar de bloemen drie mogelijkheden hebben. Het is wel zo dat de snijmal van de bloemensets dezelfde is. Dus kan je goed aan de slag als je meerdere bloemen uit wilt stansen.

De stempels zelf hebben heel veel details voor zulke kleine motieven. Dit is dus mijns inziens niet optimaal voor heat embossen.

Van de snijmallen ben ik zeer onder de indruk. Ik moet toegeven dat ik het idee had dat dit niks zou worden maar het tegendeel is wel bewezen.

Ik doe dit niet vaak maar ik moet terugkomen op een eerder bericht "Review: Demo Creations fabric sticker sheets". Daar maakte ik melding dat je dit product niet met snijmallen kunt stansen. Maar met deze snijmal lukt dit wel zoals te zien is in het plaatje hier onder.

1. Snijmal, 2. Hobby foam, 3. Cardboard,
4. Demo Creations Fabrick Sticker sheets, 5. Made by Me Printed Adhesive Cork
Bij de cardboard en de sticker sheets was dit wel zo dat er extra druk nodig was (door extra papier op je snijplaat) zodat dit in één geheel goed ging.

De stempels doen het goed. Dit plakt goed, alleen moet je dit wel goed schoonmaken voor je dit opbergen.

Let wel op: Ik heb al de stempels op een acrylblok gedaan en toen gestempeld. Zo kan je zien of er dikte verschil is tussen de stempels, En als er een klein verschil is, maar je apart stempelt, dan is er geen groot probleem. De stempels die passen bij die snijmal zijn ietwat dunner dan de rest. Dit zie je op de rand van de middelste stempels.

UPDATE: Van een lezer in onze facebook groep kreeg ik de volgende review: 

Nettie Trouw de Boer De twee bloemen heb ik gekocht. Ze zijn goed alleen de stans is niet helemaal goed, hij past niet helemaal over de bloemen. Ik zal dus eerst stansen en daarna stempelen. Van de andere stempels heb enige tijd geleden er enkele aangeschaft. Ik vind de stempels niet allemaal van goede kwaliteit. Ze zijn niet helemaal scherp. Het lijkt of er een raster overheen zit. Als je ze zelf wat bijwerkt met een zwarte stift zijn ze goed te gebruiken!

Ook is er de Clear Stamps Everyday voor €0,69. Deze reeks is al een tijdje beschikbaar bij de Action maar er komt iedere keer een nieuwe set bij. Er zijn nu 4 varianten beschikbaar.


Craft Sensation Clear Stamps Everyday

Deze stempel reeks is herkenbaar aan het kader met bijpassende stempels.  Echt leuk om versieringen voor kaarten te maken. Maar ook kan je de kleine stempels gebruiken om een grotere vorm bv kerstboom, hart of zo op te vullen.

Hier heb je veel stempels met echt veel details. Dat dit moeilijk maken met heat embossen.

stempel afdrukken

Ook zijn deze stempelreeksen goed te combineren met de clear stempels van de Hema, maar ook met de duurdere merken.

Over het algemeen ben ik onder de indruk van deze twee stempelreeksen, en kijk met veel belangstelling uit naar de volgende reeks.

"Altijd leuk als het tegendeel bewezen is. Dat zorgt voor verrassingen."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Sytze van der Graaf

8 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    heel fijn dat je dit met ons wilt delen,
    wie weet ga ik er de komende tijd ook eventje "shoppen"
    ( ik heb namelijk nog niet zoveel hihhihihi)
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martha,

    Creativiteit heeft niet veel nodig. Dus voel je niet verplicht om iets te kopen. Jouw creaties zijn echt mooi en eigen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk review! Ik sta iedere keer verlekkerd naar de stempels met snijmallen te kijken ... op welke snijmachine werken deze mallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi hoi
    Ik heb ze ook , ik denk allemaal, wat leuk om zo'n verscheidenheid aan stempels en snijmalletjes te hebben.
    ze werken heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind dit ook leuke stempels maar vind dit wel jammer dat dit niet altijd overal te vinden is.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===