maandag 30 oktober 2017

babykaart

Hallo, mijn naam is Willie Kreunen en zit sinds kort in het design team van Hobby Alternatief. Ik heb ook een eigen blog waar je mijn andere creaties kunt terugzien. Je bent meer dan welkom om me ook daar te volgen.

Ben 62 jaar en sinds januari 2007 weduwe. Ben in het rijke bezit van twee kinderen en trotse Oma van 2 mooie kleinzoons.

Al heel lang maak ik kaarten in allerlei verschillende modellen, maar ook een "gewone" kaart kan heel mooi zijn.


De kaart die ik nu laat zien heb ik gemaakt met diepte erin.

Gebruikte materialen:

Papier
  • Wit karton van knutselengeltje
  • Eline Designblok  
  • Restjes papier
  • plaatje van Eline(bedrukt)
Snijmallen
  • Marianne Designs
      • voetjes (gemat met roze inkt)
Stempels
  • Mariëtte Verhees
    • tekst
Overig
  • Perlen Pen viva roze

Beschrijving van kaart

De maat van de kaart is 29.5 x 14.3 cm. Deze is gerild op 14.3 en 15.2 cm. Daarna heb ik de diepte erin gemaakt.
Meet nu een vierkant aan de binnenkant van de kaart van 11.1 x 11.1 cm, dat is dus 1,6 cm van alle zijkanten gemeten. Trek nu 2 diagonale lijnen van hoek naar hoek, een kruis. Meet in het vierkant een kleiner vierkant van 9,3 x 9,3 cm. Dit is 0.9 cm vanaf het andere vierkant.
Ril de lijnen van de vierkanten en snij de twee diagonale lijnen in.
Vouw de buitenste vouwen van het grote vierkant naar buiten, En van het kleinste vierkant naar binnen.
Snij uit een design papiertje een vierkant van 14 x 14 cm. Teken daar een vierkant in van 11.4 x 11.4 cm en snij het kleinste vierkant uit.
Plak dit binnen in het frame en het grootste randje wat je over het gehouden op de rand van het frame.
Plak ook aan de achterkant van het frame een vierkant van 11.4 x 11.4 cm om het geheel mooi af te werken. Verder naar eigen inzien decoreren.

Heel veel plezier met het maken van de kaart

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Willie met je designerschap bij Hobby Alternatief, heel veel succes. Wat een lief babykaartje en zo leuk de verdieping erin.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Angelique voor je lieve berichtje,ga mijn best doen om wekelijks een leuk kaartje te plaatsen
      groetjes Willie

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Willie,
    wat leuk dat je deelnemer bent geworden op dit blog,
    jij hebt zelf toch ook een blog,
    kan me tenminste herinneren dat we volgers waren?!
    Heel leuk dit doosje met dimensie erin!
    Ben benieuwd naar je volgende creatie!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Martha,
    Jazeker heb zelf ook een blog en we zijn volgers van elkaar.
    Fijn dat je hier een reactie plaatst en een leuk berichtje achter laat.
    De volgende creatie van mij komt volgende week maandag.
    Hoop je hier nog vaak te zien,en vind het super leuk om voor hobby alternatief kaartjes en creatie's temaken.
    Lieve groet Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===