dinsdag 2 januari 2018

verrassings uil

Ik kreeg een enveloppe thuis "retour envelop" gestuurd met daarin verschillende stansen, we mochten allemaal wat maken zonder dat je van elkaar wist wat je maakt.Leuk een echte uitdaging, maak een kaart met een compleet nieuwe mal. Deze bevat allemaal losse onderdelen, het is even puzzelen maar wat een leuk effect is dit



Snij op de lange zijde een A4 doormidden teken het midden af en leg het dunste stukje van de stans erop in de breedte.


Ik heb hem vastgeplakt voor ik hem door de stansmachine haalde zodat hij niet kon verschuiven.
Vouw de kaart dubbel in de lengte zodat de opening die je net gemaakt heb boven komt. Stans nu de label uit, plaats deze in de kaart om te bepalen waar het venster komt. Stans nu het venster uit en klap de kaart dicht. Teken het venster over op de achterkant van je kaart met potlood zodat je weet waar de stempel moet komen kleur deze stempel in. Zoals je kon lezen in Willie haar blog gebruikte zij hiervoor de stempelhulp.

Plaats een stukje mica op het venster en stempel de afbeelding zo dat deze precies op de zelfde plek komt als de andere stempel.

Daarna stans je de U-vorm uit die bij de stans zit dit zorgt ervoor dat je schuif-kaart niet heen en weer kan gaan en het effect verraad. Ik heb er twee op elkaar geplakt dan glijd hij wat beter.

Maak nu een lintje vast aan het label zodat je hem makkelijk bewegen kunt. Ook heb ik nog wat dennentakjes erop geplakt.

Gister kreeg je van Willie ook  goede uitleg te zien van de magic card snijmallen, er zijn twee varianten van deze snijmallen namelijk een hartje en een ovaal. Willie en ik hebben allebei gekozen om met het hartje te werken.


                                Close-up van de ingekleurde uil als je het label omhoog hebt getrokken

Duidelijke foto van het verrassing effect



Hier is een aantal voorbeelden wat ik gedaan heb met de retourpakket. Ik geef hierover geen uitleg. Donderdag zie je een goede uitleg van Anita over de seed pocket snijmallen.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
* Papier/ Paper *
licht roze karton

* Stempels/ Stamps *
Inkadinkado, 99120

* Snijmallen/ Dies*
Nellie snellen, magic card dies heart STCD001|| AliExpress, Kerstboom

* Inkt / Ink*
Stazon inkt, Jet Black SZ-000-031                        

* Overig / Rest *
Watercolour Dual-tip pens || lintje


3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Karen,
    wat een leuke kaarten heb je gemaakt en wat leuk dat jullie van elkaar niet wisten wat je ging maken!
    Mooi resultaat!
    Liefs martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps Karen vergeet ik helemaal je de beste wensen voor 2018 te geven, bij deze dus!!!
      liefs Martha

      Verwijderen
  2. Hallo martha ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Mag het maar een fijn knutsel jaar worden.de doorgeef brief was geweldig. Ik weet ook nog niet wat sandie en anita gemaakt hebben.bedankt voor je bericht ik wordt er helemaal vrolijk van

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===