zaterdag 18 augustus 2018

5x4 cm Miniatuur Kaartjes met envelopjes / Miniature cards with envelopes.

Afgelopen week heeft het designteam gewerkt met een retourpakket. In het pakket waren embossing folders van Do Crafts Xcut cut & emboss folders. Willie, Karen, Danielle en Carina hadden de keus uit vijf embossing folders. Daarvan hadden ze jullie een algemeen én een alternatief laten zien. Van Anita krijgen jullie een alternatief te zien voor als je deze embossing folders niet in huis hebt. / Last week Willie, Karen, Danielle, and Carina, each received the same five cut and emboss folders from Do Crafts Xcut. They each had to choose one folder to work with. The task was to create a standard card as well as find an alternative way to use that same folder. Anita took on a total alternative route, and brought you the same effects but without these embossing folders. She used products she had and created it from scratch.

De komende week werkt iedereen weer op thema met een schets. Ik ben al benieuwd wat ze jullie laten zien. / For next week everyone will be working with a sketch. 

Ik ga zoals de vorige weken verder met mijn reeks miniatuur kaartjes. Deze week zijn er ook envelopjes gemaakt uit vellum. / I still have a long way to go with the series of miniature cards. For this week I have four cards with envelopes.



De maten die ik deze week aanhou zijn 5x4 cm. Voor het grootste deel werk ik met producten van de Action met een paar uitzonderingen. / The measurements for this week is 5x4 cm. Action products will be used with a few exceptions.

=== Close-up foto's / Close up photos ===

Voor de basiskaartjes heb ik bij alle vier de kaartjes WaterArt aquarelpapier gebruikt. / Waterart watercolor paper is used for all base cards.

De oplegkaartjes voor de eerste drie kaartjes zijn de Watercolor Paper van Triggered Emotions. / Triggered Emotions Watercolor paper pad is used for the layers.

De envelopjes zijn gemaakt uit de Vellum Patterns van Deco Time. Deze zijn allemaal van de Action. Voor de maten van de envelopjes heb ik gebruik gemaakt van de website Template Maker. Hier kan je allerlei doosjes en enveloppen maken op iedere maat. Binnenkort komen er ook vouwkaarten bij. In mijn video verderop zie je hoe ik de envelopjes heb gemaakt. / For the envelopes I used Vellum Patterns by Deco Time. The measurements for the envelopes was easily done by using the generator Template Maker. Choose the measurements for any box or envelope size. In the near future they will be bringing you fun fold cards also. In my video at the end you will see how I made these envelopes. 

Voor inkt heb ik bij de eerste drie kaartjes pigment inkt van Deco Time gebruikt. Voor het laatste kaartje heb ik Memento en VersaFine inkt gebruikt. / The ink I used for the first three cards are the Deco Time pigment ink bought from the Action. For the fourth card I used Memento and VersaFine ink.

Voor mijn eerste kaart koos ik voor diagonale gouden en witte lijnen. Deze lijnen werken als een resist. / For my first card I chose a diagonal gold and white stripe design. These lines work as a resist.


Het hartje heb ik gestanst. Dit is een snijmal van Penny Black. De tekst is deel van een groter stempel. Met schilderstape heb ik één gedeelte gemaskeerd om alleen "Met Jou" op de voorkant te stempelen. Aan de binnenkant heb ik de rest "is alles veeeeeel leuker" gestempeld. De stempel is van Marianne Design. Voor het envelopje koos ik voor een hartjes patroon. / For the heart I used a die by Penny Black. The text is all one stamp. For the front I only wanted to use "Met Jou", so I masked of the rest of the stamp with painters tape. For the inside I stamped the rest "is alles veel leuker", by using the same painters tape to mask of the previously stamped section. The stamp is by Marianne Design. I chose a heart design for the envelope.

Voor mijn volgende kaartje koos ik voor een hartjes motief als achtergrond. / The background of the next card is a heart design.


Ook dit hartje is van Penny Black, en heeft een sleutelgat in het midden. Hierachter heb ik een stukje karton geplakt zodat het hartje uitstaat ten opzichte van de achtergrond. Ik heb alleen een strassteentje in de vorm van een hartje op de stans geplakt. Aan de binnenkant heb ik "Jij bent goud waard" gestempeld. Het envelopje heeft een streep en hartjes motief. / This heart die with key hole  is also by Penny Black. To make the heart stand out more I attached a small piece of paper at the backside to close up the key hole. I used a gemstone in the form of a heart to attach to the front of heart die cut. For the inside I stamped "Jij bent goud waard". 

Het volgende kaartje was eigenlijk het meeste werk, maar de tijd viel mee gezien de grootte van het kaartje. / The following card took most of the work, but seeing how small the card is, it didn't take that much time. 


Ik koos voor een bloemen motief, deze kleurde ik deels met een waterpenseel maar ook direct op het papier. Ik gebruikte hiervoor Ecoline markers. Verder heb ik kant en klare bloemetjes met JeJe mini glue dots bevestigd. Aan de binnenkant heb ik "Geniet van vandaag, herhaal 't morgen" gestempeld. Het envelopje heeft ook een bloemen motief. / The flower motive of this card lends itself for a watercolor effect. I used Ecoline markers and a waterbrush. The loose flowers are attached with JeJe mini glue dots. For the inside I stamped "Geniet van vandaag, herhaal 't morgen". For the envelope I chose a flower design.

Bij de laatste kaart heb ik alles direct op de basiskaart gestempeld. / For my last card, I stamped everything on the base card. 


Het boompje, kader en tekst zijn allemaal stempels van Studio Light. Het envelopje heeft eigenlijk een bladen motief maar ik vond de kleur en de bladen goed passen bij het kaartje. / The tree, frame and text stamps are all by Studio Light. Even though the envelop has a leaf design, the color lends itself to Christmas. 

=== Filmpje/ Video ===

Het filmpje is deze week erg lang, maar dit komt omdat er vier kaartjes én envelopjes gemaakt zijn. / The video is quite long because I made four cards with envelopes. 



Fijn weekend! / Enjoy your weekend!


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
PAPIER/ PAPER
WaterArt aquarel papier
Triggered Emotions Watercolor paper pad
DecoTime Vellum Patterns pad

STEMPELS/ STAMPS
Marianne Design - Text Stamps - MM1620
Studio Light - STAMPSL155 & STAMPSL154

INKT/ INK
Memento Dye inkt
VersaFine Onyx Black
DecoTime stamp pads

PENNEN & STIFTEN / PENS & MARKERS
Ecoline Brush pens
Prima Waterbrush

OVERIG / REST
Blending tool
Scrapbook & Adhesives EZ Runner Grand
JeJe Multi Glue drops 4 mm & Power Tape
Joy Crafts scoreboard & envelop maker

8 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Leuk deze minikaartjes met envelop erbij!
    Wat een leuk filmpje en leuk dat je het inspreekt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dankjewel. was weer enige tijd geleden dat ik een filmpje heb ingesproken. Dacht dit weer eens te proberen. hihihi Moet je een keertje kijken op www.templatemaker.nl Er zijn vele verschillende doosjes wat je kunt maken.

      Verwijderen
  2. Echt heel leuk je mini kaartjes, knap ook dat je nu je video's met spraak hebt.
    Ik doe het je niet na. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, wat je niet durft te proberen weet je ook niet of dit zal lukt. Dat zei mijn moeder altijd.... hihihi

      Verwijderen
    2. Oh mini kaartjes maken lukt me wel, heb er laatst een paar gemaakt,
      maar praten op video of op tape niet zo, heb het al vaker geprobeerd maar dat word iedere keer niets. :)

      Verwijderen
    3. dat vind ik ook van mijn eigen inspraak hoor. Maar ander zegt dit leuk te vinden.

      Verwijderen
  3. Sandie, ik heb genoten van je kleine kaartjes en envelopjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===