vrijdag 24 augustus 2018

Sketch: Bloemen en vlinders

Als uitgangspunt hebben we allemaal dezelfde sketch gebruikt, wat ik eerlijk gezegd meestal heel prettig werken vind, ik heb voor de opbouw van deze sketch bloemen en vlinders gebruikt. 
Zo heb ik op mijn pinterest een board waar ik allemaal sketches op bewaar voor als ik een keer vast zit en niet weet hoe ik een kaart wil maken. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ze wel allemaal daar bewaard heb, maar er tot nu toe er nog geen heb gebruikt.  😊



Ik zal even beknopt uitleggen hoe het werkt met sketches. Op de sketch staan verschillende elementen die je in je ontwerp moet gebruiken, soms zijn ze met vaste maten. Deze kun je draaien of spiegelen maakt niet uit, als de sketch maar word gebruikt als begin.



Wij kregen deze sketch, wat op zichzelf er kaal uitziet maar als je hem verder aankleed kan die heel leuk worden.
Sketch voor augustus
Ik heb een craft basiskaart genomen van 15 x 15cm, daarop 2 matjes gelegd van respectievelijk
14 x 14 cm en 13 x 13 cm. Daarna heb ik de rest van de sketch aangehouden. Ik heb verschillende soorten design papier gebruikt en een mooie krant achtergrond stempel.
Achteraf bedacht ik me dat ik ook een stukje echte krant had kunnen nemen hiervoor.  😀

Voor de banner die achter het rechthoek en de ovalen loopt heb ik washi tape gebruikt. Als je heel goed kijkt kan je hem aan de randen zien. deze heb ik ook aan de binnenkant van de kaart gebruikt om het geheel bij elkaar te "trekken".
Alle sketch elementen en de basis kaart heb ik aan de randen gesponst met distress inkt.

binnenkant van de kaart.

Voor de ovalen heb ik gebruikt gemaakt van snijmallen uit 2 verschillende sets. De kleinste snijd een extra randje met een gaatjes versiering erin. De rechte stukken heb ik op het oog op maat gemaakt.

Ovaal snijmallen.
Nadat ik alle elementen had aangebracht op de basiskaart ben ik begonnen met het opbouwen.
Ik heb op mijn werktafel een doosje staan met daarin allemaal vlinders en bloemen die over zijn van vorige werkstukjes.

close up van de bloemen.
Daar zoek ik altijd als eerste uit als ik bloemen wil gaan gebruiken, zo ook deze keer, met uitzondering van de takjes en de paardebloemen.  

bloemen en takjes snijmallen. 
Verder heb ik een paar ponsen gebruikt, eigenlijk zijn dit mijn go to ponsen als ik snel een paar bloemen wil maken.  Ik ben helaas bang dat deze nu niet meer in omloop zijn.  😶

bloemen ponsen.
De vlinders die ik gebruikt heb zijn ook afkomstig van een ander project, daar is helaas geen aparte snijmal voor, maar deze kunnen ook gemaakt worden met andere vlinder mallen.


De vlinders. 

Om de tekst op de kaart te zetten heb ik een dymo embosser gebruikt, deze had ik speciaal besteld voor dit soort werkjes en die kon ik nu dus mooi uitproberen.  😊

close-up van de tape.
Op mijn eigen blog op mijn website is een beknopte versie van deze post maar dan in het Engels.

Neem gerust een kijkje, ook in mijn gallerijen en mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.


In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Crafts Sensations -  Craft basis kaart
Decotime - Verschillende blokken design papier
RT Beheer BV - Mixed Media Paperblock (2561472)


* Stempels/ Stamps *
AliExpress - Achtergrond krant, tekst


* Snijmallen/ Dies
Aliexpress - Verschillende bloemen en takjes, ovalen

* Inkt / Ink*
Tsukineko - Memento Tuxedo black (ME 900)
Ranger Distress Inkt -  Frayed Burlap

* Embossing *
Dymo Omega Embosser

*Overig/Rest*
Stampin'Up! - bloemen ponsen
Aliexpress - Kleine acrylic plak pareltjes,  Strass steentjes, Washi Tape
RT Beheer BV - Bling Stickers

10 opmerkingen:

  1. Hoi Carina, wat een leuke bloementuin op je kaart. Vind ze allemaal echt mooi. Je kaart vind ik ook mooi samengesteld. Als ik eerlijk mag zeggen, voor mij beetje te druk, maar toch houd dit mijn aandacht dat ik ieder keer weer iets anders ziet. Daar gaat dit om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sandie, normaal maak ik ook altijd rustiger kaarten, less is more zeg maar.
    Daar er in mijn tuin de bloemen het niet overleven (alleen onkruid), dacht ik laat ik ze eens op mijn kaart leggen.
    Ik ben inderdaad een beetje doorgelagen met het "opbouwen", heb mezelf op een bepaald moment ook moeten stoppen. :D

    Ik vind hem stiekem wel heel leuk geworden. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb meestal ook dat probleem van niet weten wanneer om te stoppen. Tja maar de tuinen weten niet meer wat ze moeten he... eerst extreem warme weer en dan een mix match van zon en regen.... wellicht een goed idee voor een houten bord met RIP voor je tuin hihihihi

      Verwijderen
    2. hahahaha idd ja, of een bord met "I tried" of "I did my best" :)

      Verwijderen
    3. hahahaha, een paar hebben het overleefd en ik heb mijn lavendel in mijn voortuin nog, vol met zaad dus de vogeltjes zullen wel weer komen om het op te eten.

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Heel mooi opgebouwd dit kaartje je hebt echt de sketch gevolgd en ik vind het niks te druk deze kaart is een kwestie van smaak de kaart is mooi in balans en erg fleurig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, voor je lieve woorden.
      Zo zie je maar dat smaak verschilt, gelukkig maar. :)

      groetjes en een fijn weekend Carina

      Verwijderen
  4. Hoi Carina, mooi kaartje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Anita! :) :)
    die van jou was ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===