zaterdag 1 september 2018

4x3 & 3x3 cm Miniatuur kaartjes / Miniature Cards

Wow wat een week. Ik ben bezig om het blog gebruiksvriendelijk te maken. Wat is dat veel werk om al de labels te veranderen. Maar dit komt wel goed. Wat vinden jullie van de nieuwe layout van mijn blog? / What a week!!! I am busy reorganizing everything to make it more user friendly. Currently I am busy with the lables and it is quite a job. What is your thoughts about the new blog layout?

Het designteam heeft afgelopen week hun best gedaan om jullie verschillende technieken te laten zien van hoe je met vierkantjes een leuke achtergrond kunt maken. Voor de komende week gaan ze aan de slag met Dia raampjes. Een leuk effect voor op kaarten maar ook voor op een canvas of shadow box. / There were a lot of different techniques from the design team this week. They had to work with squares, a stamp and ink to create a background. For next week they will work with dia frames. This is a nice effect for cards but can also be used on a canvas or in a shadow box.

Voor mezelf ga ik vanaf nu twee verschillende maten van kaartjes per blog bericht doen. In mijn bericht van vandaag maak ik 4x3 en 3x3 cm miniatuur kaartjes. Is al weer mijn zesde bericht van mijn reeks. / I am already on my sixth post in my series of miniature cards. For today I made two cards of different measurements of 4x3 and 3x3 cm.



Ook in mijn filmpje verderop in dit bericht laat ik je zien hoe je van Bakers Twine en splitpennen een leuke bloem kunt maken. / I also made a flower from bakers twine. How I made the flower can be seen in the video at the end of my blog post.


=== Close-up foto's / Close up photos ===

Het volgende kaartje kan voor zowel mannen als vrouwen gebruikt worden. Dit is een ideaal ontwerp voor iemand die van tuinwerk houdt. / The next card can be used for both female or male who loves to garden.


Als achtergrond wou ik iets wat lijkt naar de wand van een houten schuur. Een tijd terug heb ik voor mezelf de Wood Sheets van EK Tools gekocht. Dit is hout wat zo dun als papier is.  Voor de versiering van de kaart wou ik eerst plantenpotten uitstansen en dit boven op elkaar gestapeld neerzetten op de kaart, maar ik had geen snijmallen die klein genoeg waren om dit te doen. Daarom gebruikte ik de schoffel en schep. Eerst heb ik dit gestanst uit spiegelpapier en de handvatten uit rood karton. Verder heb ik gewoon met pen de tekst op een strookje papier geschreven. / I wanted a background that resembled the wall of a wood shed. I bought myself some wooden sheets by EK Tools a while back. This sheets are as thin as paper. Voor embellishments I wanted to use stacked flower pots, but I do not have any dies small enough for these cards. I opted for the shovel and hoe. I die cut it twice. Once from mirror card stock and the other from red card stock for the handles. For the text I used a silver jelly roll pen.

Bij het volgende kaartje had ik hetzelfde probleem dat ik geen stansjes had die klein genoeg waren. Daarom heb ik mijn eigen bloem gemaakt van Bakers Twine en een splitpen. Hoe ik dit maakte zie je terug in mijn filmpje. / For the next card I had the same problem with dies. So I decided to make my own flower with bakers twine and a brad. Check out my video at the end of my blog post to see how I made it.


Eerst heb ik de achtergrond bewerkt met inkt en een babydoekje, daarna de grassen geplakt en een tekst op een strookje papier geschreven. Als laatste plak ik de bloem op de kaart. / I created the background with a baby wipe and ink. I pasted the grass and the text onto the background. And lastly I added the flower.


=== Filmpje / Video ===

Ook deze week is het filmpje door mij ingesproken. Ik probeer voor zover mogelijk in te spreken zonder enige opnamen van geluiden van buiten. Ik hoop dat dit goed te begrijpen is. / I could not eliminate all outside noise while narrating the video. 



Hebben jullie enige tips van wat ik moet doen ná de miniatuur reeks, dan hoor ik dit wel. / Do you have any tips what I should be doing after the series is over, please mention it in the comments section below.

Fijn weekend!! / Enjoy your weekend!!


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


* PAPIER/ PAPER *
FastPrint - Zwart
WaterArt - Aquarelpapier
EK Tools - Wooden Sheets
Karton - groen

* SNIJMALLEN / DIES *
Marianne Design - Seed pocket - CR1395
Leanne Creatief - Background Dies Landscape - 45.2762

* INKT / INK *
Nuvo Hybrid Dye inkt - Poppy Red
Deco Time - Blauw

* PENNEN / PENS *
Action - Gelly Roll Pen - Zilver

* OVERIG / REST *
Ranger - Glossy Accents
JeJe - Powder Tape
Scrapbook & Adhesives - EZ Runner Grand
Craft Sensations - Bakers Twine, Splitpennen (brads)

8 opmerkingen:

  1. Oh joh, wat knap!!
    Een klein kunstwerkje, héél klein zelfs, leuk hoor.
    Wat je hierna kan doen......euh.....misschien jezelf uitdagen met spullen die je nooit/niet gauw gebruikt.
    Of......euh.....alleen maar kaartjes maken waar een pocket op zit, of die een speciale vorm hebben (d fus boekje, of toverkaart, zoiets)
    Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne, dank voor de voorstellen. Ik ga dit beslist meenemen in mijn planning. Bedankt voor je mooie reactie.

      Verwijderen
  2. Ik vind ze allebei weer heel kunstig gemaakt en hoewel ik niets met tuinieren heb vind ik die toch het leukste geworden. :)

    gr en een fijn weekend

    Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahah ja bij jou moet er wel een bordje in de tuin met een goede tekst... Stiekem vind ik hem ook de betere een...

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Sandie,
    Leuke minikaartjes weer en een duidelijk filmjefilmpje en wat schattig dat bloempje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, eigenlijk zou de bloempje mooier uitgekomen zijn met wat dunnere draad maar ik had alleen bakers twine in huis. hihihi Dank voor je mooie reactie.

      Verwijderen
  4. Ze zijn weer prachtig, zo leuk gedaan het tuin gereedschappen kaartje, het bloemetje ziet er schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, dankjewel. Is makkelijk als je producten hebt wat gebruik kan worden.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===