woensdag 5 september 2018

Diaraampje hello kerel

Wat gaat het toch weer snel. Weer een week voorbij en het is woensdag om weer mijn project/kaartje te laten zien.



Vandaag heb ik een grote kaart gemaakt van 15 x 21 cm. Dit keer heb ik als basiskaart zwarte cardstock gebruikt.
Omdat ons thema voor deze week Diaraampje is en ik daar niet de mal voor heb, ben ik gaan denken hoe ik het dan zou kunnen maken. Dus een alternatief  bedacht. Ik ben in bezit van een set rechthoekige snijmallen, daar heb ik 2 stuks uitgehaald. Zo kan je dan ook een diaraampje maken.


Ik heb eerst op een stuk chipboard dubbelzijdige tape van Joy geplakt en daarop een stuk DSP vast geplakt. En dit door mijn Gemini gehaald een aantal keer want hij moet door de chipboard gaan maar ook door de tape gaan. Dit ging niet helemaal dus heb ik even moeten helpen met een mesje.


Aan de achterkant heb ik smalle foamtape geplakt met een leuk plaatje van internet. Mijn dia is in ieder geval klaar. Nu de rest van de kaart. Even denken uhhh....

Ik heb sinds kort de leuke snijmal HELLO en het leek mij leuk om deze te gebruiken. HELLO heb ik uit gestanst van een soort leren cardstock.
Maarja...want kan je er nog meer bij doen. Ohh...wacht ik had nog leuke letters snijmal dus daar heb ik weer op bruine cardstock KEREL uit gestanst.  Aan de achterkant heb ik een stuk foamtape geplakt om weer die leuke verhoging/diepte te maken.


En omdat ik ook leuke filmpjes voorbij zag komen van alcohol inkt (en ik die helemaal nog niet in mijn bezit had, dus moest ik even vervelend naar de hobbywinkel) ben ik daarmee aan de slag gegaan. Helaas heb ik geen glanzende fotopapier, alleen matte fotopapier dus heb ik die gebruikt. 
Ohjee stom net in de winkel geweest en had ik gelijk glanzende fotopapier moeten mee nemen.
Ik heb daar een druppel op laten vallen en gelijk met een rietje weg geblazen. 
We gaan dus even terug naar onze kinderjaren, want wij deden dit vroeger ook en met een tandenborstel geloof ik en zo zeefje hahahah... zie je komt gewoon weer van pas. 
Ik heb dit met 3 verschillende kleuren gedaan. Net als werken op een gelliplate of met waterverf, je weet nooit hoe het eruit komt te zien.
Ik denk zelf dat het op glanzende fotopapier beter zal gaan, nu trekt het te snel in het papier. Maar verkeerd is het niet.


Nadat ik tevreden was over mijn alcohol inkt "vlekken" heb ik dit als een strook gesneden en op geplakt. 
Maar nadat alles erop zat, vond ik het nog een beetje te kaal. En kwam ik weer een snijmal tegen in het rond met gefeliciteerd. Deze uit gestanst, opgeplakt op witte cardstock en deze weer vast geplakt achter mijn dia raampje.

Ja ik ben tevreden over mijn eind project.





=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===


In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Hobbywinkel - Witte en zwarte cardstock
Canon - Matte fotopapier
RT beheer bv -| Soort leren cardstock
Dutch DooBaaDoo - chipboard

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Hello, Letters, Happy Birthday rond, rechthoekige snijmallen

* Inkt / Ink*
Tim Holtz - Alcohol inkt - Caramal, Pink Sherbet, Teakwood

4 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===