donderdag 18 oktober 2018

Geluk zit in de kleine dingen

Weet je wat ik ook zo leuk vind, dat jullie elke keer weer komen kijken op ons blog!!  
en zulke leuke reacties geven dank je wel!!
De Native Americans noemen het Indian summer, herfst!!!!! heerlijk de mooie kleuren van de bomen, de zon die schijnt door de wolken en zelfs de regen tegen mijn raam, ik kan daar intens van genieten het leven heeft ons veel te bieden ondanks dat niet alles gaat zoals wij ons dat zouden wensen, keep on smiling and enjoy the little things.



Mijn bijdrage voor deze week:

Een witte kaart van 13 x 13 cm
Zwart papier 2  x 12.5 cm
Oplegvel van 12 x 12 cm ( dit heb je nodig voor de scheerschuim techniek en voor de petticoat.)
Een petticoat of gaas
Brads
Tekst indien gewenst
Scheerschuim
Bordje 
Bankpas
Acrylblok 
Stazon zwarte inkt 
Keukenrol


Close - up linker zijkant


De techniek met de scheerschuim is heel eenvoudig, je hebt nodig een bordje met scheerschuim, inkt een bankpasje en acrylblok.
Je neemt je oplegvel,  leg het op je craft sheet of papier, be-ink je acrylblok, strijk nu met het bank pasje de scheerschuim op de be -inkte zijde van je  acrylblok ( stel je voor je smeert een boterham) hihi. 

Rechtsboven in de be-inkte acrylblok 
Links de acrylblok met scheerschuim bedekt 
Rechts onderin is het aangebracht op het papier 


Strijk nu in een vloeiende beweging met de acrylblok plat over je papier, haal de scheerschuim weg met het bankpasje en veeg het gelijk schoon aan de keukenrol, herhaal indien je oplegvel nog niet helemaal bedekt is. Iedere keer zal je patroon anders zijn. Even laten drogen, hier over heen heb ik de petticoat gespannen en aan de achterkant vastgezet, het oplegvel is op de kaart vast gemaakt.



De pompoen is uitgestanst en met wink off Stella bewerkt ( glitter pen) op foam gezet en op de kaart geplakt.


Close up van de bloem van  een petticote


De bloem is met een ronde snijmal uitgestanst bij elkaar gefrommeld en met lijm dots vast gezet en de brad in het midden is ook vastgezet met een lijm dot. De tekst is kant en klaar gekocht.




== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Hobby karton - Wit -  Zwart papier

* Snijmallen/ Dies*
Nellie Snellen  - Muliframe MFD055 rond 
Aliexspress - Pompoen

* Inkt / Ink* 
Stazon  - SZ31 Zwart

 *Overig/Rest*
Wink of stella - Glitterpen 
Scheerschuim  - merkloos 
 Made by me - Brads
Petticoat zwart
Oud bank pasje 






8 opmerkingen:

  1. Deze kaart doet een beetje Halloween achtig aan😊.
    Komt door de kleuren en door het bloemetje, dat lijkt wel wat op een spinnenweb.
    Knap om eens een kaart te maken met weinig kleur, maar er dan toch zoiets moois van weten te maken!
    De scheerschuim techniek ken ik, maar gebruik ik (veel te) weinig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Daphne, echt leuk hoe jij de kaart ziet, zelf had ik geen bepaalde gedachte bij het maken van de kaart. :) De scheerschuim techniek vind ik erg leuk om te doen maar net als je zegt te weinig .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart, ik vind herfst kaarten altijd moeilijk om te maken. en idd door de kleuren lijkt hij op een Halloween kaart. Heel mooi!

    De scheerschuim techniek heb al eens vaker willen proberen, maar tot op heden is het er nooit van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Carina, het is zo leuk om te spelen met scheerschuim, je komt er wel aan toe hihi weet alleen niet wanneer je bent namelijk een bezig bijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Anita
    Ik dacht ook meteen aan Halloween bij het zien van je kaart, mooi zoals je het gaas hebt gebruikt! Ik heb nog nooit de scheerschuimtechnirk gebruikt maar ik vind het resultaat erg mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Martha, echt eens doen is zo leuk, lekker kliederen hihi. liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Danielle het was heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===