donderdag 29 november 2018

Mr snowman is sending you ????

Nog 3 dagen en de eerste Advent zondag kondig zich aan, in alle vroegte ontsteek ik het eerste lichtje, en draai ik Advent muziek, met een kop koffie, gehuld in een warme deken kruip ik op de bank genieten van de rust die dit moment met zich mee brengt.
Zal ik de sterren hemel te zien krijgen of zelfs misschien de eerste sneeuwvlokken het zou mooi zijn, een mooie tijd breekt aan. Ik heb weer genoten van alle leuke berichtjes op mijn vorige kaart, ik wens jullie een fijne eerste Advent zondag toe.


Hihi, daar hadden we wat bedacht, maak een kaart en je mag 1 snijmal gebruiken en stempels, tja soms zit je zo in je eigen ding hoe je een kaart maakt, dat was nu wel even anders!.
Geweldig om geprikkeld te worden om eens out of the box te denken.
Dit is het uiteindelijk geworden en ik ben tevreden met mijn kaart!
Zelf vind ik het af en toe best lastig om aan te geven of een kaart makkelijk/iets moeilijker of door een gevorderd iemand gemaakt kan worden. Dit kaartje is gemakkelijk te maken ook voor beginners, het heeft mij met inkleuren een 2 uurtjes gekost om het te maken.

 Het idee voor het raamwerk te maken ontstond doordat we maar 1 snijmal mochten gebruiken voor deze opdracht.
Ik was in mijn snijmallen ladekast opzoek naar een geschikte snijmal voor dit project en dan ineens weet je het, ik ga een fotoframe maken met een sneeuwpop en kerstbomen.
Mijn basis is een kaart van 15 x 15 cm een mooie maat om mee te werken, deze basis is op het getekende randje na wit gebleven. Van het zwarte papier heb ik 4 x een frame uit gestanst en deze op elkaar geplakt, zo creëer je een fotolijstje met diepte.

Randje van het foto frame
Er lag nog een mooi stukje wit linnen papier in mijn restlade, deze heb ik aan de achterkant bestempeld en verrassend genoeg kon ik daar mooi met waterverf op werken. Het pannetje van de sneeuwpop is met een metallic marker ingekleurd.

Tip! ik heb een rest ladekastje waar al mijn overgebleven stukjes papier in  liggen, 
zo handig als je een klein stukje nodig hebt.

Een blauw papier is achter de uitgeponste sterren geplakt

Zoals je op de bovenstaande foto kunt zien zijn er sterren uitgeponst aan de bovenkant van het witte linnen papier, deze zijn gemaakt met een sterren pons van de HEMA, het was een koopje van 2017, een hele euro heb ik er voor betaald. 😊


Tip! A
ls je het linnenpapier aan de achterkant bestempeld en inkleurt
geeft dit een mooi effect en het papier trekt niet krom.



Het kaartje met de sneeuwpop laten drogen, daarna zijn er met Viva 3D sneeuw dotjes gezet op het papier voor vallende sneeuw te maken. daarover heen is de nep sneeuw gestrooid, en voorzichtig aangedrukt, en het sneeuwde me toch. 😊 Alles goed laten drogen daarna kun je het frame er boven opplakken.

Tip! deze fotoframe leent zich goed om een beetje losse sneeuw 
in het frame te doen en 1 x extra uit mica te stansen 
en deze laag voor de voorlaatste zwarte frame er 
tussen te plakken, zo krijg je een shaker kaart.






Voor dat ik het fotoframe op de kaart plakte zijn de kerstbomen gestempeld en met waterverf ingekleurd. 

Ben je al in de stemming om aan je kerstkaarten te beginnen of heb je ze al klaar!




Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Heb je zelf ook een fotoframe of shaker kaart gemaakt laat het even weten ik zie het graag.

Fijne dag gewenst.





=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Blauw - Zwart Wit - Rood

* Stempels/ Stamps *
Nellie Snellen - Wintertime 001 sneeuwpop 
Marianne design - Winter groetjes - CS0979 
Aliexspress - Kerstboom

* Snijmallen/ Dies*
AliExspress - foto frame

* Inkt / Ink*
Stazon - SZ31
* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
DecoTime - Metallic zilver marker 
Edding 88 - fine liner 

*Overig/Rest*
Hema - Sterren pons 
Viva - 3D sneeuw

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik word er helemaal stil van, ik vind je kaartje zo mooi.
    Een heel mooi idee om de bomen aan de zijkant van achter het frame te laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Carina, dank je wel, hij is ook wel erg lief de sneeuwman!!
    liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    ik vind je kerstkaart ook heel erg mooi wel een dingetje die uitdaging, maar het is je prima gelukt!
    Mooi stans!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, dank je, hihi soms moet is een uitdaging zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===