maandag 3 december 2018

"A star was born"

Gisteren was al de eerste advent, de aanloop naar de kerst, niet iedereen heeft de middelen om speciale kerstkaarten te maken met mallen en stempels etc.
De onderstaande kaart is een goedkoop en leuk alternatief hiervoor, het hoeft immers niet altijd veel te kosten. Fijn dat jullie weer gereageerd hebben op mijn vorige blogbericht, daar word ik vrolijk van.


Een sketch was mijn thema voor vandaag. Deze kaart is heel gemakkelijk te maken en kost niet veel tijd om te maken een snelle kaart zullen we maar zeggen, en iemand die nog nooit geen kaarten heeft gemaakt kan dit een leuke uitdaging zijn.

Voor de kaart is donkerrood karton van 10.5 x 14.7 cm gebruikt en deze is gemat met zwart karton van 10 x 14.2 cm en hierop weer een wit karton van 9.5 x 13.7 cm.
Het was de bedoeling om hier washi tape te gebruiken, ik kwam tot de ontdekking dat ik helemaal geen wasi tape meer had, dan een alternatief namelijk smalle strookjes design papier en glitterkarton.

De sketch 
Tip! geen wasitape in huis, snij verschillende soorten papier strookjes op maat!

Close-up van de ster met rode stipjes en een gedeelte van de tekst
Deze zijn in verschillende breedtes gesneden en ook verschillende designs gebruikt zodat het toch een "speels" geheel is geworden!
Het rode glitterkarton er "uit" laten springen door het wat breder te snijden en voorzien van een paar goudkleurige "sterretjes "
Dit allemaal is op de witte ondergrond geplakt en als laatste de uitgestanste ster.
Ook deze is voorzien van een paar kleine sterretje en met de perlen pen zijn de rode stipjes als finishing touch aangebracht. Op de "open" plek zijn de plakletters Prettige Feestdagen stapsgewijs bevestigd.

Close-up foto waar de het andere gedeelte van de tekst is geplakt.
Zo zie je dat je veel kunt doen met weinig!!

Waar werk jij graag mee, met washi tape of strookjes papier.

Fijne week gewenst.


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Rood -Zwart -Wit 
 Designpapier - Glitterpapier (diverse restjes)

* Snijmallen/ Dies*
Marianne Design - Embossignmal ster  item nr  (Niet meer leverbaar)

 *Overig/Rest*
Stickervel tekst - Prettige feestdagen - Sterretjes - Pick-up 300
Perlen pen -Rood

8 opmerkingen:

  1. Hoi, er is niets mis met een makkelijke kaart :), ik vind je midden stuk van de ster ook erg mooi. Fijne week gewenst groetjes, Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita,zo af en toe moet er een snelle kaart tussen door,anders red ik het niet met de kerstkaarten.
      Jij ook een fijne week

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Ik heb geen voorkeur voor washi of stroken patroon papier, wat ik wel heb is dat je met papier meer verschillende kan maken dus dat is weer een plus punt.

    Ik vind ook deze kaart weer heel mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je berichtje Carina,Ik kan nog wel heel veel van dit soort kaarten maken,nog zoveel restjes om te gebruiken.
      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Willie,
    Mooie kaart heb je gemaakt en supergoed opgelost wat betreft de washitape !
    Ik gebruik eigenlijk niet zo vaak washitape, alleen voor het aankleden van een waxinelichtje is het superhandig, vanwege de ronding maar ook dat kan met strookjes papier!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha weer voor je reactie,ook heb ik de waxine lichtjes al wel eens bekleed met strookjes papier,staat ontzettend leuk en goedkoop!!

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Makkelijk, snel en goedkoop.....maakt mij niks uit, ik vind dit gewoon weer een héél leuk kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je berichtje Daphne,wat is er nu nog mooier,makkelijk,snel en goedkoop en ook nog een mooi kaartje,vind het wel eens fijn om een snelle en goedkope kaart te maken.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===