dinsdag 4 december 2018

Diamanten Kerst

Over 3 weken is het alweer kerst. Bij steeds meer mensen zie je het kerstgevoel omhoog komen.
De boom wordt neergezet, de kerstballen van zolder gehaald en de kerstlichtjes schijnen 's avonds als diamantjes gezellig en warm door het raam naar buiten. Heel erg bedankt voor alle lieve en warme berichten op mijn blog van de vorige keer. Het voelt net zo warm als Kerstmis zelf.


Het thema wat ik deze keer mocht uitwerken is kerst vrije keuze. Met andere woorden: ik mag lekker mijn gang gaan als het maar kerst is.
De kaart vergt enige vaardigheid en is daarom het meest geschikt voor de wat gevorderde kaartenmaakster, maar als je eenmaal door hebt hoe je moet vouwen, is het zo gedaan. Het nam ongeveer 2 uur in beslag om de kaart te maken.

In een Engels hobbymagazine kwam ik een kaart tegen die gemaakt is met deze techniek: Diamond Folding.
Voor deze kaart heb ik het kerstthema genomen, maar je kunt hem natuurlijk voor alle gelegenheden gebruiken.  Ik laat jullie graag zien hoe je kaart kunt maken. 

Het cardstock is 29.90 x 13 cm. Alle lijnen die je ziet moeten gerild worden
Op het cardstock heb ik heel licht alle lijnen getekend en daarna met een rilpen alle lijnen gerild.

Hier kun je rillijnen goed zien.
Het moeilijkste van de kaart is het vouwen. Zorg ervoor dat je alle rillijnen even goed van te voren vouwt zodat het straks wat soepeler gaat.

De schuinen lijnen worden naar binnen gevouwen

Tip! vouw de rillijnen niet 1 kant op, maar ook de andere kant op.

Zo ziet de kaart eruit als je hem gevouwen hebt
Hieronder zie de video van Sandie, waarbij duidelijk te zien is hoe je moet vouwen.


Nu gaan we het design papier erbij pakken.
Hiervoor heb je 2 x 3 vierkantjes nodig van 6 x 6 cm - 5.5 x 5.5 cm en 5 x 5 cm.

Je kunt evt. ook met 2 soorten designpapier werken, dan laat je de kleinste weg
Voor het middelste gedeelte van de kaart heb je een stukje design papier van 11.5 x 6 cm nodig.
Deze snij je schuin af zodat er een trapzeevorm ontstaat waarbij de boven kant 11.5 cm is en de
onderkant 6 cm.
Dit gedeelte komt op de voorkant tussen de gevouwen vierkantjes in
Tip! als je kiest voor licht designpapier kun je hierop nog een stempel toepassen.

Als extraatje heb ik plakparels gebruikt zodat er net wat meer glinstering op de kaart komt.

Zo ziet mijn kaartje er nu uit.
De tekst is gezet met een stempel
Tip! Als je je kaartje te wijd vind staan, kun je met een klein stukje dubbelzijdig tape het tussen het vierkant en je middenstuk even vastzetten. Hierdoor blijft hij iets meer in elkaar gevouwen.


Heb je vragen of heb je meer uitleg nodig? Schroom niet en stel de vraag.

Heb je de techniek onder de knie? Show je kaart dan op de site.

Ik wens jullie een hele fijne week en tot de volgende keer


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Marianne Design Designpapier PK9139
CraftEmotions - Bruin cardstock

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - CS0979

 *Overig/Rest*
Decotime - Plakparels wit en rood

7 opmerkingen:

  1. Een mooie vorm kaart Natasja, met mooie winterkleurtjes, opzet is geslaagd. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die is leuk geworden Natasja.
    groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Natasja
    Wat een mooie kaart het model vind ik prachtig maar ook het gekozen DP heel netjes afgewerkt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het mooie compliment. Doet me goed om te lezen dat je de kaart prschtig vind

      Verwijderen
  4. Heel mooi Natasja,hou zelf erg van aparte vormen van kaarten,en deze is heel goed geslaagd.

    groetjes Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===