donderdag 13 december 2018

Star of Bethlehem a child has been born to us !!

Het ruikt al lekker in huis naar vers gebakken appeltaart als ik aan deze kaart begin. Het is nu half December de tijd vliegt voorbij, ervaren jullie dit ook zo. Ondanks dat het een drukke tijd is voor iedereen zie ik, dat jullie toch elke keer even de tijd nemen om een kijkje te nemen op het blog, echt geweldig!!



Deze keer stond er Origami vouwen op het programma en natuurlijk in kerstsfeer!! en wat is er dan mooier om een ster te vouwen, het heeft wel wat tijd gekost mijn vingers wilde door de reuma niet mee werken. 😌  Als je goed bent in het visueel werken is deze kaart ster niet moeilijk, je moet wel heel precies vouwen, daar valt of staat alles mee. Begin vooral met een eenvoudig patroon als jet het niet eerder gedaan hebt. Desondanks is het na 2.5 uurtje toch gelukt om de ster te vouwen en de kaart te maken.  Ik ben er erg blij mee.😃 


Wat is er nodig:
Je kunt elk dunner papier gebruiken, 80 gram papier is heel fijn om mee te werken, indien je dit niet hebt is ander papier ook goed, vooral als je nog in de oefenfase bent.


Tip! neem goedkoop vouwpapier uit een budget winkel, daar kun mee oefenen.

Tussen mijn origami papier vond ik dit mooie goudpapier het laatste blaadje, ik mocht vooral geen fouten maken met vouwen.
Eerst maar geoefend op gewoon vouwpapier.

Close-up van de ster en embossing folder
Mijn proef ster was stuk gegaan, ik kon deze niet meer voor jullie fotograferen, door de ontstoken vingers kreeg ik hem niet opnieuw gevouwen, ik voeg deze link voor jullie toe hij is gemaakt door: MsWellpappe.



Nadat ik klaar was met de ster te vouwen, is uit zwart papier een ijs ster uitgestanst met de snijmal die bij de Sizzix Mogul embossing folders hoort.
De kaart had wat contrast nodig, de kleine zwarte ijs ster is 4 x uitgestanst nadat deze allemaal op elkaar zijn gelijmd is de zwarte ijs ster vastgezet op de gouden ijs ster, daarna voorzien van een strass steentje in het midden.
De Merry Christmas van Darice is op de zelfde manier gemaakt, je doet dit om meer diepte aan de kaart te geven.
     Tip! Je kunt ook vellum gebruiken om te 
vouwen dat geeft een heel ander effect.

De kaart is met de embossing folder Mogul van Sizzix  door de machine gedraaid. De bijpassende enveloppe  met de tekst Merry Christmasvan Darice  geëmbost, dit maakt het helemaal af.


Mocht je meer willen weten over deze kaart laat een berichtje achter, ik geef je graag antwoord op je vragen.

Heb jij je wel eens aan origami of iris vouwen begeven.

Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillende soorten van papier vouwen, ik zie graag wat je gemaakt hebt.

Fijne dag gewenst.


Anita`s handgemaakte kaartjes

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Origami  - Goud
Hobby karton - Zwart
Made by me  - Basis kaart

* Snijmallen/ Dies*
Sizzix Textured Impressions - Santa Lucia & Moguls 
Set met snijmal ijs ster - Item 658196

* Embossing *
Sizzix Textured Impressions - Santa Lucia & Moguls Set Item 658196
Darice - Seasonal Winter 3 pk rand embossing folders I
Item 1218-83 ( niet meer leverbaar)

 *Overig/Rest*
Dubbelzijdig tape - Lijm - Strass steentjes

4 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart Anita, de gekleurde ster op de witte achtergrond springt er echt uit. Heel mooi gemaakt.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Anita
    Mooi zeg deze kaart, ja dat vouwwerk komt heel nauwkeurig je hebt het heel precies gemaakt de ster komt wat kleur betreft mooi uit!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martha, het heeft even geduurd eer ik hem goed gevouwen had, het was al weer zo lang geleden dat ik wat gevouwen had. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===