dinsdag 1 januari 2019

Bloemen voor altijd

Als allereerste wil ik jullie allemaal een heel fijn, gezond, mooi en creatief 2019 wensen.
En allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en mooie complimenten op mijn vorige blog.
Dat doet een mens toch weer goed als je dat leest.


Dit keer mocht ik met het thema origami aan de gang. Toen ik dat las, schrok ik wel een beetje want origami dat heb ik nog nooit gedaan. Maar na wat speurwerk bleek het niet zo heel moeilijk te zijn.
Deze techniek is voor zowel beginners als gevorderde zeer goed te maken.
Het heeft ongeveer 30 minuten in beslag genomen om dit te maken.

Voor deze opdracht heb ik gekozen om bloemen te gaan vouwen.
Bloemen vrolijken mensen altijd op en omdat ik ze in blauw/crème heb gemaakt heb ik ze in de kerstboom gestoken als decoratie.

Na stap 6 doe je lijm op 1 kant en vouw je hem naar de andere kant van je papier

De bloemen zijn gemaakt van vouwpapier van 16 x 16 cm, maar je kunt ze ook kleiner of groter maken. 

Hierbij de flyer hoe te vouwen

Op internet stond deze flyer waarop precies elke stap staat uitgelegd hoe je de bloem moet vouwen



Na het dichtplakken ziet je bloemblaadje er zo uit

Je kunt de bloemen zo dik maken als je zelf wilt. Ik heb ervoor gekozen om per bloem 6 blaadjes te maken.



12 bloemblaadjes gevouwen voor 2 bloemen
Nu gaan we de bloemblaadjes aan elkaar plakken. Smeer lijm aan het onderste gedeelte en plak het volgende blaadje er aan vast.

Na 3 bloemblaadjes ziet het er al zo uit

Tip! Bedenk eerst waarvoor je de bloemen gaat maken en welke kleur daar het beste bij past.
En of je in 1 kleur gaat werken of met meerdere kleuren.
Na 6 bloemblaadjes ziet hij er zo uit
Wil je de bloem op een steeltje maken plak dan een rietje in het midden van de bloem voordat je de laatste 2 bloemblaadjes aan elkaar plakt.


Rietje toevoegen aan de bloem voordat je hem "sluit"
Hoe meer bloemen hoe groter de bos

Deze bloemen kun je voor alles gebruiken. Gebruik een enkele bloem als een leuke decoratie op een cadeau. Met meerdere bloemen kun je een bosje maken om te geven.

Op YouTube kwam ik dit filmpje tegen hoe de bloem gevouwen wordt.





Ik hoop dat jullie weer inspiratie hebben opgedaan en ook aan het vouwen gaan.

Mochten er vragen zijn dan lees ik dat graag op het blog terug.


En laat vooral jullie creaties zien op onze site, heel veel vouwplezier en tot de volgende keer.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Via Chassé BV
Vouwpapier lichtblauw- Crème
*
 *Overig/Rest*

Rietje - Lijm

3 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi! Lief dat je er een filmpje bij gedaan hebt, want ik denk niet dat ik deze zonder zou kunnen maken. :)

    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Natasja
    Ook voor jou en je familie een heel goed en gezond 2019 !
    Mooie bloemen heb je gemaakt en ja dat filmpje is wel handig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Natasja! Heel leuk dat had dit gedaan! Als jij maakt 70 totaal (14bloemenx5 petaal), dan kun jij een bal maken met de bloemen, hehehe!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===