woensdag 30 januari 2019

Happy Birthday

Deze week kom ik nog eens keertje langs, nog 1 dag en dan is de januari maand gelukkig weer voorbij, vind deze maand altijd zo lang duren op één of andere manier, en waardoor het komt??  geen idee....maar we kunnen al weer een "beetje" richting voorjaar kijken, en dat geeft al een vrolijk gevoel.
Net als de berichtjes die ik elke week krijg op mijn post, ook daar word ik vrolijk van en geeft een voldaan gevoel. Dank jullie wel daarvoor.
Deze week een keer een extra post van mij in de vorm van een vrolijke kaart die siert in eenvoud.


Ook een eenvoudige en snel te maken kaart, in totaal een half uurtje werk want het is "bijna" allemaal stans werk, en voor beginnende kaartenmaakster een "makkie".
Voor deze kaart heb ik eens een ouderwets 3D plaatje gebruikt, je weet wel lekker met een laag kit ertussen, en op elkaar plakken, zo ben ik 15 jaar geleden begonnen met kaarten maken en nog steeds vind ik het leuk om te doen.

Voor de opbouw van de kaart ben ik begonnen met een wit karton en deze uit gestanst met de mooie ticket mal van Studio Light, deze mallen zijn ook zeker een favoriet van mij.
Je kunt hier je fantasie wel echt in kwijt, en ze opbouwen in drie delen. De onderste kaart word in zijn geheel uit gestanst met een "mooie" gaatjes rand ertussen. Voor de tweede kleur gekozen voor turquoise, en deze word in twee delen gestanst en als laatste kleur weer voor wit, en ook deze word in twee delen uit gestanst, en zo geeft de opbouw van de kaart al een mooie uitstraling.
Het derde deel vervolgens in een embossing folder gelegd en door de stans machine gedraaid om een mooi reliëf  te creëren wat een chique "uitstraling" geeft.

Dit is de embossing folder met het bijbehorende snijmal

Tip! je kunt natuurlijk voor de derde laag ook kiezen voor een designpapiertje

Ik heb de snijmal aan de linkerkant gebruikt en hiervoor een stukje turquoise karton voor genomen, en wat het leuke is de kleine afval stukjes die uit de snijmal zijn gekomen zijn weer gebruikt op het grote gedeelte van de kaart.

Een close-up van de kaart voorzien van 3 lagen karton.

Tot zover de opbouw van de kaart met het karton, nu komt het "op pimpen" van de kaart.

Dit is het uit gestanst "rastertje" met de afvalstukjes

Tip! als je de kleine stukjes die uit je snijmal vallen niet gebruikt op je  kaart, 

bewaar ze en gebruik ze in je shaker kaart!!

Hiervoor een vrolijke kleur bloem in 3-d opgewerkt en er om heen een frame verwerkt met de mallen van Crea- lies langs deze mal zit een heel mooi gedetailleerd "stikrandje" verwerkt.

Op het frame zijn de "stiksteekjes"goed te zien

Het "rastertje" zoals gezegd op de linkerkant geplakt en hierop een stukje ribbel karton met een gestempelde tekst op wit karton. De afvalstukjes in "wybertjes" vorm opgeplakt, op het rechter gedeelte en in de bovenhoek nog een paar druppeltjes gezet met de perle pen, tenslotte is er een lintje door de gaatjes gehaald en met een strikje erop bevestigd! En ik ben zeer tevreden met het resultaat.

Gebruiken jullie nog weleens 3D plaatjes.

En voor wat voor soort kaarten?

Zelf vind ik het voor een condoleance kaart altijd heel toepasselijk. Maar merk wel dat de oudere generatie het ook meer waardeert dan de mix media, stempels en verschillende andere technieken die nu een "hype" zijn.

Rest mij jullie nog een fijne week te wensen en tot de volgende keer.



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Hobbykarton - Wit - Turquoise - Ribbel karton

* Stempels/ Stamps *
Mariëtte Verhees - Gefeliciteerd

* Snijmallen/ Dies*
 Studio - Light - Essentials nr 116

* Embossing *
Marianne design embossing folder  + Diamond snijmal DF3410

* Inkt / Ink*
Vivid mini - Fuchsia

 *Overig/Rest*
3D plaatje - Rose lintje

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart en wat heb je een duidelijke uitleg erbij gegeven,ook de tips zijn erg handig,super!! Denk dat ik toch ook maar eens zo’n ticketmal aanschaf...
    Ik gebruik dagelijks de 3D knipplaatjes, grotendeeels op m’n Borduurkaartjes en ook wel op de sketchkaarten, er zit altijd wel een bruikbaar thema bij.
    Lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Wilma, ook de ticketmal kun je heel leuk gebruiken voor borduren,een mooi randje aan de linkerkant en wat hoekjes op het grote gedeelte,mogelijkheden genoeg en het is een hele mooie mal, ik gebruik het regelmatig. Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaart Willie, en de kleurtjes zijn helemaal top zoals het bij het lente gevoel hoort te zijn, de lente haal ik bij ons ook naar binnen, maar dan in de vorm van voorjaarsplantjes. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je bericht Anita,wij hebben ook al een beetje lente binnen gehaald. Wat verlang ik echt naar de lente.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Willie
    Ik heb dat nou ook altijd in januari voor mijn gevoel komt er geen eind aan de maand....
    Je hebt een mooie kaart gemaakt, leuk 3d plaatje....
    Nee ik gebruik nooit 3d plaatjes niet omdat ik het niet mooi vind, maar dat knippen past niet zo bij mij...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik niet de enige die de januari maand zo lang vind duren,maar het einde is in zicht. Zelf neem ik altijd plaatjes om te knippen mee op vakantie,het is zo rustgevend, maar ieder zijn ding toch. Bedankt weer voor je lieve berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  5. Hoi Willie, wat een mooie kaart heb je gemaakt. Leuk model met een mooi bewerkte achtergrond en dan zo'n lief plaatje in 3-D, top.
    Ik maak ook nog graag 3D kaarten, het knippen vind ik zo rustgevend.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Miranda voor je lieve berichtje, zelf neem ik altijd plaatjes mee om te knippen als we op vakantie gaan,zo kan ik lekker in het voren knippen en doe mijn voorraad in de insteek fotoalbumpjes.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gewoon, heb die ticket mallen al een paar keer voorbij zien komen op facebook en blijf ze mooi vinden.

    Heel mooi rustig kaartje.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina,heb de ticket mallen ook al heel veel gebruikt, ze zijn ook leuk om een achtergrondje van inkt op te maken en verder op pimpen met stempels, mogelijkheden genoeg.

      Liefs Willie

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===