maandag 18 maart 2019

Dahlia fold kaart



Toen ik deze kaart aan het maken was scheen het zonnetje heerlijk in mijn hobbykamertje, en dan lukt ook alles wat je wil maken, nou ja, bijna alles!!😃
Heel erg bedankt weer voor de leuke reactie's op mijn post van de vorige week.
Het thema voor deze week is voor mij een Dahlia-fold kaart maken,een erg leuke techniek met ook weer veel mogelijkheden.


Het is wel een bewerkelijke kaart wat het vouwen betreft,maar voor elke kaartenmaakster goed te doen. Ben er toch wel 1,5 uur mee bezig geweest, maar zeer tevreden over het resultaat.
Als basis kaart heb ik gekozen voor een zacht gele kaart van 135, x 13,5 cm en hierop een mosgroen karton van 13 x 13 cm en vervolgens een wit karton van 12,5 x 12,5 cm. Hiervoor heb ik mijn embossingskastje  van jaren terug nog eens weer uit de kast gehaald en het bewerkt met hand embossing, door er rondom een randje langs te maken en 3 hartjes in een hoekje bovenin, het heeft toch ook wel weer wat om weer eens wat met hand embossing te doen i.p.v. altijd maar de machiene te pakken. Daarna ben ik begonnen met het uitstansen van 2 verschillende maten rondjes, en deze gerild op twee plaatsen van het rondje in diagonale lijn.

Tip: je kunt deze bloemen heel goed wit print papier gebruiken,dat vouwt wat fijner dan dikker karton.

Op deze foto zijn er twee rillijntjes te zien,de andere gaat
 er een klein stukje onder maar wel uit laten komen in de punt.

Tip: heb bij de bovenstaande foto gebruik gemaakt van het snijmatje,hier kun je precies zien hoever je moet rillen.
close-up foto van de bloem

De rondjes vervolgens in de goede vorm gevouwen en de randjes aan beide kanten voorzien van een randje inkt,dit geeft net dat stukje extra's eraan.

Dit zijn de sponsjes die ik gebruik voor de randen samen met de distress-oxide,
ook voor het maken van achtergrondjes gebruik ik ze altijd,ze blenden super fijn.

 Een swirl uitgestanst die dienst doet als bloementak en op de witte kaart geplakt en daarna de in vorm gevouwen bloemen met een klein bloempje in het midden en hierop nog een parel gemaakt met de perlen pen. Onderaan de steel een leuk rose strikje bevestigd, tenslotte nog een paar pareltjes in de rechter onder hoek gemaakt. En de kaart is compleet, heb het een beetje rustig gehouden zodat de bloem goed tot zijn recht zou komen en dat is me wel goed gelukt.

Maken jullie wel eens iets van gevouwen papiertjes?
En gebruiken jullie ook nog wel eens de hand embossing?
Ik heb me voorgenomen om dit toch eens iets vaker weer uit de kast te halen.

Wens jullie nog een hele fijne week toe en tot volgende week🌞





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Karton-zacht geel-mosgroen-wit
wit printpapier

 * Snijmallen/ Dies*
 Marianne Design- swirl LR0271
 * Inkt / Ink*
Ranger-distress inkt Oxide-scattered straw-picked rspberry
 * Embossing *
Hand embossingsmal hartjes(niet meer leverbaar) 
*Overig/Rest*
nuvo - pearl- rose
rose lintje

6 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervol kaartje heb je ervan gemaakt Willie,heel mooi!
    Ik heb oooooit heel lang geleden eens met de hand geembost maar machine is toch sneller he. Ik heb nog wel malletjes liggen, misschien ook weer eens tevoorschijn halen inderdaad. Fijne maandag en lieve groetjes,Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Wilma,de machine is zeker sneller maar hand embossing is ook wel erg leuk om te doen.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Willie,
    Mooi kaartje met leuke bouwtechniek, ook mooi beinkt
    Nee mijn handemboskastje heb ik weggedaan ik gebruik het scorebord voor randjes en bloemetjes o.i.d. embos ik met een malletje en mijn Bigshotmachine!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha,leuk dat je weer even langs kwam.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Ooit heel lang geleden idd met de hand ge-embossed, maar net als Martha maak ik die randjes nu ook op mijn scoreboard. :)

    Prachtig kaartje btw.
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Carina,lijntje doe ik ook wel met een score-bord maar andere kleine details zijn toch wel leuk om met de handembossing te doen,en heb nog heel veel mallen!!

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===