woensdag 13 maart 2019

Zo maak je een eigen Travel Notebook van......

Wat is het toch altijd leuk he, als jullie op mijn weblog komen kijken. Tijdens het maken mijn deze blog waait het ontzettend hard buiten. Over 3 weken gaat de zomertijd weer in en we duimen dat het dan ook weer aangenamer wordt buiten.

Mijn Travel Notebook!!
Voor mij staat er deze week "vrije keus" opdracht. Ik ga dus weer iets anders maken en wel een Travel Notebook. 
Een travel notebook iets niets meer dan een kaft met verschillende notitieboekjes die bij elkaar worden gehouden door een elastiekje. Nu vind ik ze behoorlijk prijzig en zag ik op you tube een filmpje voorbij komen waar veel al mensen ze zelf maakte en ja let op: van een placemat.
Ik  heb de stap gezet en ben er mee aan de slag gegaan!!!
Zo Travel Notebook kan iedereen maken. En met een uurtje, ongeachte je ervaring, is dit zo gebeurd.
Waar gebruik je de Travel Notebook voor? Je kan daar notitie inmaken, planning noteren, foto's inplakken, handlettering enz.


We beginnen met een placemat op maat te knippen 13.5 cm breed X 9.25 cm hoog. Dit wordt de buiten kaft. Vouw dan de placemat door het midden en maak een stipje in het midden boven en onderaan, zo 1 cm van de kant. Dit wordt het middelste gaatje. Links en rechts van dit puntje maak je weer een puntje waar ook 1 cm tussen zit. Zie foto hieronder

Zie de gaten bovenaan, afstand 1 cm.
Maak hier gaatjes met een gaten tang of boor, wat je zelf gebruikt. 

Hole Puncher, gaatjes maker voor in papier.
Dan neem je een niet te dikke en niet te slappe stukje elastiek. Die meet je af zo 4,5 X 9.25(hoogte van je kaft). Deze ga je door de gaatjes weven. Op de foto hier onder zie je een kladje waar ik de gaten op heb getekend met de cijfers erbij. Je gaat dan van 1 naar 2 enz.


Begin van binnen uit en laat een stukje elastiek over omdat daar straks je laatste stukje elastiek aan vast geknoopt moet worden.


Aan het einde knoop je dus de stukjes elastiek aan elkaar. Zorg wel dat het niet te slap zit, anders vallen je notitieboekjes (dit noemen ze inserts)eruit.


Oke de kaft is klaar maar nu willen we ook notitieboekjes erin hebben.
Ik heb Water Art papier gebruikt, zodat ik ook met verf erin kan "kliederen". 


Van 3 x 5 a4 blaadjes heb ik 3 boekje gemaakt. Iedere a4 heb ik door het midden gevouwen en in elkaar gevouwen.
Ieder boekje heeft een eigen DSP als kaft. Je kunt ze dus ook met gaatjes in het midden en draad vastzetten, maar ik heb het zonder geprobeerd en dit gaat ook goed. Dit is wat je zelf wil.


Nu heb je 3 boekjes, neem het midden van je notitie boekjes en steek deze door een elastiekje.


Top!! Je hebt nu je eigen gemaakte Travel Notebook gemaakt en ik wens je heel veel plezier ermee!!
Laat je hem nog zien op Facebook als je hem klaar hebt?



Neen ook eens een kijkje hier:

                    Carina Veling 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *   
Water Art- Papier
Craft Sensations - DSP papier

*Overig/Rest*
Stuk elastiek (niet te dun en te slap)
Placemat

8 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===