maandag 8 april 2019

Daar bij die molen, die mooie molen.....


Een heel leuk thema voor deze week, maar wat ik ook leuk vind zijn jullie berichtje op mijn post van vorige week, dank je wel voor het langs komen.
Voor deze week staat er voor mij een Pop-up kaart als thema, erg leuk om te maken. Er zijn natuurlijk veel varianten in te bedenken maar het het een beetje simpel gehouden. Wel ben ik op de echte "Hollandse" toer gegaan.    


Dit is zoals ik vaak zeg een "snelle" kaart en heel simpel om te maken, ook al zit er een pop-up op.
Met een klein half uurtje was mijn kaart klaar, wel heb ik altijd plaatjes in het voren geknipt, want dat is wat het meeste ophoud.

Tip: Als je met 3-d plaatjes werkt is het handig om er een aantal in het voren geknipt te hebben, scheelt heel veel tijd tijdens het maken van een kaart. Zelf bewaar ik ze altijd in een foto insteek mapje, werkt super overzichtelijk.😍

een vrolijk hollands geheel.

Voor de basiskaart heb ik babyblauw genomen van 13,5 x 27 cm, dit dubbel gevouwen en hier een donkerblauw oplegkarton geplakt van 13 x 13 cm en daarop het designpapiertje van de molen. Daarna heb ik een strookje donkerblauw karton genomen van 3 cm breed en 11 cm lang en dit gerild op 3,5,8,10 en 11 cm. Dit in elkaar gevouwen en op de 1 cm rillijn aan elkaar geplakt.

hier kun je zien hoe het pop-up gedeelte is gevouwen en opgeplakt.

Je krijgt dan een soort van "tunneltje" en dit op de kaart aan 1 kant vast geplakt, hierop een uitgestanst donkerblauw rondje bevestigd met daarboven op nog een rondje in babyblauw en vervolgens de klompjes een rood strikje en wat perlen parels.

 .
close-up van het rondje

Je kunt het pop-up gedeelte naar beneden of naar boven wegdrukken zodat het in een gewone envelop van 14 x 14 cm past. In de linkerbovenhoek nog een leuke felicitatie stempel afgedrukt met rode inkt.


Ben erg tevreden met mijn "snelle kaart"en wat vinden jullie ervan?😃
Maken jullie ook wel eens Pop-up kaarten?  Laat ze gerust zien op onze facebookpagina

Wens jullie een fijne week toe





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Karton- babyblauw-donkerblauw
designpapier
 * Stempels/ Stamps *
Nellie Snellen- tekststempel DTCS019
* Snijmallen/ Dies*
Marianne design- ronde snijmal (niet meer leverbaar)
Crealies-crea nest lies XXL 21
 * Inkt / Ink*
Vived - hot red
 *Overig/Rest*
3-d plaatje- strikje- perlenpen -rood.

6 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaart Willie! Toch simpel zo met de pop-up en zo’n chique resultaat, mooi hoor! Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma,het is best wel simpel om te maken maar ook erg leuk.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Mooie kaart Willie, en je pop-up gedeelte is toppie.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Anita,het is zo makkelijk om zo een pop-up te maken,en snel klaar.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Willie
    Wat een leuk idee om zo een pop up te maken die ga ik onthouden!
    Heel mooi Hollands kaartje heb je gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank je wel Martha, en laat je het ons zien als die klaar is?

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===