zondag 7 april 2019

Geen kant en klare snijmal voor een Paasmandje met inhoud en toch............

For English, please use the translate function in the sidebar

Vandaag een extra berichtje van mij op een andere site had een mevr..... een leuk gevuld Paasmandje geplaatst met snijmallen die daar voor bedoeld waren. En ik dacht het moet toch mogelijk zijn om dit te maken met de snijmallen die ik in mijn bezit heb.  Aangezien ik geen snijmallen heb van een mandje of eitjes.
Ik ben heel blij om te  laten zien dat het gelukt is. 😊


Eerlijk gezegd niet op de tijd gelet maar zal er toch gauw 2.5 tot 3 uurtje mee bezig geweest te zijn, passen en meten natuurlijk dat neemt even tijd in beslag. Dit is meer iets voor iemand die al ervaring heeft in het kaarten maken.

Als basis heb ik een kanten klare kaart genomen met enveloppe, en heel veel restjes papier. Aan de hand van foto`s laat ik jullie zien hoe ik het gemaakt heb. Jullie zien de foto`s van het voorbeeld wat ik gemaakt heb. Ik laat ze 1 voor 1 zien, i.p.v . een fotocollage.


Dit is de grootste maat van het ovalen set van Nellie Snellen die heb ik als eerste uit gesneden.


Daarna heb ik een ovalen snijmal van de boekenvoordeel genomen en deze in de rose gelegd zodat ik een hengels kon creëren.
Bij de volgende foto zie je dat ik het maar voor 1/3 uitstans


Als dit gedaan is snij je met een scherp mesje de onderkant en het midden stuk uit, dan ziet het er zo uit.



Het origineel is nog een klein beetje aangepast, het mandje is iets slanker geworden, wel dezelfde snijmallen gebruikt )
Ik heb mijn Darice argyle embossing folder genomen, het mandje er in gelegd en door de machine gehaald.


Tip!! je kunt vele embossing folders hier voor gebruiken, 
of je neemt je scoreboard en trekt diagonale strepen in het papier.

O, wat heeft het haasje gesmuld van het eitje

Veel restjes papier, ruimt heerlijk op!!


Tip!! gebruik eens je oude verjaardag of 
kerstkaarten om als stans papier te gebruiken.


Ik had me even vergist maar wil het jullie toch even laten zien, ik heb namelijk een haasje uit gestanst uit een oude kerstkaart, alleen was ik daarbij vergeten eerst een uit vellum te stansen, waarom zul je denken, dan zie je namelijk heel goed wat het mooiste stukjes is wat je wilt gebruiken.

Ik had deze kaart al eens gebruikt voor een ander project.
Hier kun je zien wat ik bedoel als ik eerst een haasje uit vellum gestanst had dan was het snoetje van de haas beter geweest nu was het net te donker. de rest van het haasje vond ik wel leuk met het gemêleerde grijze vacht.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn extra bijdrage.


Gebruiken jullie ook je snijmallen voor andere stansjes te creëren 




Een hele fijne zondag gewenst en tot donderdag!!



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby karton - rest stukjes 
Basis kaart en enveloppe parelmoer

* Stempels/ Stamps *
 Bunny #3 item 11038MC

 * Snijmallen/ Dies*
Nellie Snellen - Fancy Dies FD 002
 Boekenvoordeel - Set ovalen snijmallen
Joy Crafts - Grasrand 6002/0137

* Inkt / Ink*
VersaMagic - Jumbo Lava GD - 52 
VersaMagic - Sahra Sand  GD -72 

 * Embossing *
Darice - Argyle item 12 17- 61

 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Zwarte fine liner

 *Overig/Rest*
Lijm - Bloemponsje - Foam blokjes - Lintje - Strass steentjes

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart Anita, knap van jou gedaan zo zeg,heel slim!
    Ik vind de hele kleine bloemetjes erop ookzo lief, ik lees dat je een pons hiervoor gebruikt hebt, mag ik vragen welke?
    Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan Anita..... ga ik zeker onthouden zo met de mallen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Natasja,. We kunnen meer met onze snijmallen :).

      Liefs Anita

      Verwijderen
  3. Dankjewel Wilma, het is zo leuk om even buiten de box te denken, natuurlijk ik zie dat ik vergeten ben om te zeggen war ik dedpons gekocht heb, deze is van jaren terug gekocht bij de Action. Wellicht dat ze hem nog hebben. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita,ik zal er eens op letten de volgende keer bij de action.

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Anita,
    Wat een leuk paasmandje en een leuke extra bijdrage van jouw op deze zondag!
    Bedankt voor de leuke tips die je weer hebt gegeven!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Martha, bedankt voor je lieve berichtje, er zijn wellicht mensen die zo iets nog willen maken voor de Pasen, en als je het 2 x doet met een tussen stuk dan heb je een echt mandje, maar daar ontbrak mijn de energie voor om da nog te maken. Wellicht een andere keer.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Anita thank you for showing how you have created this card step by step, simply gorgeous

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Grace, I apologize for not responding earlier. Thank you for your comment, if I manage to find an alternative way then I am happy to share it with everyone. Have a blessed Easter.


      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===