zaterdag 6 april 2019

Techniek: Partial die cutting & Flock

For English please refer to translate button to the left. 
Er is onenigheid tussen Zon en Wolk. Wind komt zich ermee bemoeien. Wolk wordt er helemaal emotioneel van en laat een traan. De onenigheid houdt helaas niet op. Wolk is er erg verdrietig over maar ook boos. Wolk voelt dat Wind hem bij Zon schaart. Wolk ging te keer en laat al zijn woede uit in een donderbui. Maar min weet Wolk dat Wind alleen maar de vrede wil bewaren. "Gelijke kansen," zegt Wind. "Geef jij nu de bloemen water zodat ze groeien, dan kan Zon ze helpen rechtop te blijven, anders gaat ze alleen maar plat." Dus hebben we nu de Nationale Gedeeltelijk Bewolkte dagen. 
Zo dat moest ik even kwijt hihihi. 

Ik ben nog bezig kaartjes te maken voor mijn schoonmoeder voor Pasen. Ik hou het bij het bloemen thema. Voor mijn kaarten van vandaag gebruikt ik flock. De flock die ik gebruik is in flesjes, maar je krijgt nu ook flock transfer sheets. Wat is flock nou eigenlijk? Dit zijn ultra fijne fluwelen stukjes. 



In mijn filmpje verderop in mijn bericht maak ik één van de twee kaarten die ik met jullie deel. Inclusief de voorbereiding nam dit me ongeveer vijf-en-veertig minuten. De kaarten zijn door elke persoon te doen mits je een stansmachine hebt. 

=== Close-up foto's ===


Mijn eerste kaart laat je zien dat je een leuke achtergrond kunt creëren. Voor mijn kaart spelen de bloemen de hoofdrol, daarom heb ik bij de cirkel alleen de lucht en groene gras gemaakt. Je kunt er wel voor kiezen om nog een tafereel te maken maar dan zal ik de bloemen weglaten. 




Hier zie je de flock in de cirkel alsook bij de gestanste openingen heel goed. Als techniek heb ik partial die cutting gedaan. 


Voor mijn tweede kaart ga ik voort met de partial die cutting techniek. Ook hier vul ik alle openingen met flock. Deze kaart zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht.


Hier zie je de flock van dichterbij. Omdat ik veel partial die cutting gedaan heb, doe ik geen tekst voorop. De bloem zeg al Lente genoeg.


=== Filmpje ===


Ben je al bekend met Flock of wil je graag meer zien over dit product? Laat een reactie achter, ik vind het altijd leuk om terug te lezen en ben er dankbaar voor.

Fijn weekend!!!


             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
PaperMania - Basiskaart 13,5 x 13,5 cm 
Vaessen Creative - Florence Watercolor paper

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Karen Joan Vrolijk Pasen - KJ1705

 * Snijmallen/ Dies*
Creative Expressions - Striplet Lotus - CED1622
Creative Expressions - Gemini Dies Caelum - CED4424
Triggered Emotions - Dotted Circles - 2560377
Vaessen Creative - Ovals - 3624.010

 * Inkt / Ink*
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt - Blue Bird

 *Overig/Rest*
Tim Holtz - Stamp Platform
Vaessen Creative - Creative Elements - handmade flowers
Tonic Studio's - Nuvo Crystal Drops
Flok

7 opmerkingen:

  1. Super mooie kaartjes Sandie, de inlay die cut zijn erg mooi. Toevallig heb ik gisteren voor de eerste keer flock/fluweel poeder gebruikt in een mutsje van een beertje.

    Fijn weekend, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaartjes Sandie! Ik had er nog nooit van gehoord en ga op een ander moment eens beter kijken naar je filmpje oa, zit nu in een drukke verbouwing in huis. Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Sandie
    Mooi zeg dat gedeeltelijke snijden mooi effect ik heb weleens van flock gehoord maar ik nooit gebruikt, zou het ook met glitter kunnen?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het blog wat uiterlijk betreft veranderd? Het valt me ineens op! Ziet er leuk uit!

      Verwijderen
    2. Hoi Martha,
      Ja de uiterlijke van de blog is veranderd.
      Ja dit kan ook met glitter of glass beads. Maar voor glass beads moet je echt sterke dubbelzijdige tape gebruiken.
      Dankjewel voor jouw reactie.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===