vrijdag 12 april 2019

Wat is het verschil? 3D Pearl Paint vs Nuvo Crystal Drops

For English please refer to the translation button.

Carina is nog aan het herstellen van haar operatie, daarom doe ik vandaag een bericht op haar dag.

Ik krijg vaak de vraag of technieken gedaan met Nuvo Crystal Drops ook gedaan kunnen worden met Craft Sensations 3D Pearl Paint. Mijn antwoord is meestal ja, maar er zijn een aantal verschillen. Dit leg ik vandaag aan jullie uit. 



De technieken van vandaag zijn de meest gebruikte alsook een aantal alternatieven technieken. 

=== Omschrijving van producten ===

De Craft Sensations 3D Pearl Paint komt in setjes van 3 (inhoud per flesje 18 ml). De prijs is onder de €2 als ik het goed heb. 

Nuvo Cyrstal Drops zijn beschikbaar in enkel flesjes van 30 ml. Onze prijs is € 2,30 .

De 3D Pearl Paint voelt aan zoals vingerverf, waar de Crystal Drops plakkerig aanvoelt.

Ook heb je dat de 3D Pearl Paint dekkend is en de Crystal Drops doorzichtig (glasachtig)


=== Close-up foto's ===

Voor alle vergelijkingen gebruik ik van Nuvo Crystal Drops de kleur Red Berry en de rode kleur van Craft Sensations. Deze twee kleuren lijken het meest op elkaar in het flesjes.

Voor de eerste vergelijking doe ik de meest gebruikte techniek. Dat is natuurlijk om parels van te maken.


De parels van de Nuvo Crystal Drops vormen zich gemakkelijk zelf in de parel vorm, waar de Craft Sensations 3D Pearl Paint moeite heeft om het puntje weg te krijgen. Dus heb ik het kaartje met de 3D Pearl Paint van achter geklopt met mijn vinger, maar dat hielp niet. Al wat gebeurde was dat de parel een soort van platte "halo" creëert op het papier.

Één van de alternatieve gebruiken voor deze producten is dat je er mee kunt schrijven. Daar heb je wel een vaste hand en constante druk op het flesje nodig. Tijdens de vergelijking had ik veel trillingen,


De Craft Sensations 3D Pearl Paint is als een creme wanneer dit de tuit uitkomt. Dit geeft ongelijke dikte tijdens het schrijven. Het tegenovergestelde is waar van de Nuvo Crystal Drops. Deze komt uit zoals een wat dikkere lijm. Ook deze komt ongelijkmatig uit het flesje. Maar je krijgt wel een dunnere lijn dan met de andere.

Nog een alternatieve techniek is om dit met een penseel te bewerken.


Hier zie je een duidelijk verschil. De Craft Sensations 3D Pearl Paint is dekkend met een matte afwerking waar de Nuvo Crystal drops doorzichtig is met een glanzende afwerking.

Op zwart zijn de verschillen nog beter te zien.


Hier zie je de dekkende karakteristiek van de Craft Sensations 3D Pearl Paint. Ook kan je alle technieken hierboven op zwart doen. Daar tegenover kan je met de Nuvo Crystal Drops dit glazig zien met een "hint" van de kleur.

=== Droogtijd ===

Ik heb in mijn filmpje verderop in mijn bericht na 4 uren een droog test gedaan. De Nuvo Crystal Drops was met alle tests droog waar de Craft Sensations 3D Pearl Paint nog steeds zacht en nat was. Alleen bij de bewerking met de penseel waren beiden zo goed als na een paar minuten al droog.

=== Filmpje ===



Heb je nog vragen? Dat lees ik graag terug als reactie.

Nog een fijn weekend toegewenst.


             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper * 
Wit Karton
Zwart Karton

*Overig/Rest*
Craft Sensations - 3D Pearl Paint
Tonic Studios - Nuvo Crystal drops
Penseel

7 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie
    Leuke review, ik heb een paar flesjes 3dpaint maar de nuvo drops heb ik niet
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook een reeks van de 3D Pearl Paint, maar deze gebruik ik alleen voor sneldrogende technieken zoals achtergrondjes of met penseelbewerkte details. Voor volume of parels maar ook stencils gebruik ik graag de Nuvo Drops.

      Verwijderen
  2. Super goed review en test Sandie. Ik had alle kleuren van de 3D drops gekocht ... en ik vond het ook dat ze zijn echt niet goed om parels te maken. Ik heb geen Nuvo drops (maar wel eentje besteld).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat nooit spijt krijgen van dat een flesje wat je besteld had. Ik ben enorm blij met die wat ik gekocht had.

      Verwijderen
  3. Hele goede review, ik kreeg met de 3D paint ook geen mooie druppels maar dacht dat het aan mij lag. Ga de flesjes gewoon voor andere technieken gebruiken.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de 3D pearl paint is niet slecht, dit heeft voordelen, maar ook nadelen. Voor achtergrondjes en andere alternatieve gebruiken is dit een best leuke product.

      Verwijderen
  4. Hoi Sandie, dank je wel voor het overnemen voor deze week. :*

    Ik moet ergens nog een paar flesjes hebben van die 3D paint, maar ik zou op dit moment niet weten waar ik ze gelaten heb. :D
    voor drops te maken heb ik mijn Nuvo drops, maar de andere technieken wil ik wel eens met de 3D paint proberen.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===