zaterdag 13 april 2019

Wrap kaart met bloemen sluiting

For English please use the translate function

Wat een drukke week was dit. Twee filmpjes in één week. Mijn persoonlijke record!! hihihi 

Bedankt voor alle mooie reacties op onze berichten. We waarderen dit oprecht. Ook welkom aan alle nieuwe volgers. 

Vandaag deel ik met jullie een Wrap Kaart of beter bekend als een Omslagkaart.



Deze kaarten zijn niet moeilijk en zijn door enige hobbyist te maken. Je heb er wel een stansmachine voor nodig. Bij voorkeur een snijmal met veel openingen en geen buiten snijrand. Inclusief voorbereiding kan deze kaart binnen een half uur gemaakt worden.

=== Close-up Foto's ===

Ik heb weer meerdere voorbeelden. Meeste hebben een bloemensluiting maar je kunt dit ook doen met andere opties zoals lint, stokjes, tarwe aders of grassen. Voor de meerderheid van mijn voorbeelden gebruik ik snijmallen van Creative Expressions.

Belangerijk te weten is dat ik al mijn stanswerk eerst op een heel papier heb gedaan, daarna heb ik de openingen in het midden gesneden en een rillijn aan de buitenkant aangebracht. De rillijn geeft de tab aan die je aan de achterkant van je kaart plakt. Daarna kunnen de tabs weggewerkt worden met een extra stukje karton in de kleur van de basiskaart.

Het eerste voorbeeld is ook de kaart die ik in mijn filmpje maak. Dit is terug te zien verderop in mijn bericht.


Ik gebruikte glitterpapier met een witte basiskaart. Ik koos voor witte en blauwe bloemen. De snijmal verleent zich om openingen uit te knippen om verschillende sluitingen te maken.

Het volgende voorbeeld is met dezelfde snijmal gemaakt. De verandering komt in de zig zag sluiting. Voor de bloemensluiting heb ik specifiek daar een driehoekje weggeknipt.


De flapjes zijn van wit karton, bewerkt met Wendy Vecchi Make Art Blendable dye inkt. Hier heb ik ook een witte basiskaart gebruikt, maar ik heb dit embost met een 3D Embossingfolder.

Voor het volgende voorbeeld heb ik een andere snijmal gebruikt. Ook hier is een bloemensluiting aanwezig.


De flapjes zijn van holografisch spiegelpapier samen met een zwarte basiskaart.

Voor mijn volgende voorbeeld heb ik twee snijmallen gecombineerd om een sluiting te maken met lint.


De flapjes zijn van zwart karton, met een achterlaagje van goud gilding flakes. De cirkels in het midden verleent zicht voor meerdere typen sluitingen. Denk bv aan grassen, tarwe aders, stokjes of metalen filigree.

Heb je nu geen snijmallen die gebruikt kunnen worden zoals die van Creative Expressions kan je ook een cirkel snijmal gebruiken.


Om dit wat textuur te geven kan je dit embossen met een embossing folder of met embossingpoeder.

=== Filmpje ===


Maak je ook graag omslagkaarten? Wat is jou favorite manier om dit te doen? Ik lees dit graag terug in de reacties.

Fijn weekend!!!


             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy! Crafts - Basiskaarten Wit 13,5 x 13,5 cm
RT Beheer - Glitter en holografisch spiegelpapier
karton - Zwart

 * Snijmallen/ Dies* 
Creative Expressions - Striplets Prism - CED1626
Creative Expressions - Striplets Lotus - CED1622
Creative Expressions - Configurations Ecliptic Edger - CED6503
Joy!Crafts - Circle - 6002/6104

* Inkt / Ink*
Wendy Vecchi - Make Art Blendable dye inkt

 * Embossing *
Creative Expressions - 3D Sublime Swirls folder - EF3D001
Hobby Solution - Pine Trees & Snowflakes - HSFC011

*Overig/Rest*
Vaessen Creative - Creative elements - bloemen - 2037-304
Cosmic Shimmer - Gilding flakes goud
Cosmic Shimmer - Flake & Glitter glue
Ranger - Glossy Accents
Red Sticky tape

3 opmerkingen:

  1. Het is ontzettend veel werk geweest, het heeft zich geloond hele mooie kaarten zijn het geworden.
    Fijn weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, nee hoor dit was niet zoveel werk. De snijmallen deed al de werk voor me. hihihi

      Verwijderen
  2. Ik zou iet kunne kiezen welke ik nu het mooiste vind, ze zijn allemaal prachtig.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===