donderdag 9 mei 2019

Enchanting unicorn and........

For English, please use the translate function in the sidebar

Wat kun je toch heerlijk spelen met inkt, vooral met deze vloeibare inkt, mijn nichtje houd van eenhoorns en aan haar dacht ik met het maken van deze kaarten. Deze keer heb ik 4 kaarten voor jullie gemaakt.
Dank voor jullie bezoekjes aan ons blog, de leuke berichtjes via mijn eigen 😍 Facebook pagina Anita`s handgemaakte kaartjes


Deze achtergrondjes zijn gemakkelijk te maken, er kan niets fout gaan, iedereen kan het. Met alle voorbereidingen ben ik zo`n 1.5 uurtjes bezig geweest voor alle vier de kaartjes.


Voor de eenhoorn kaartjes heb ik een achtergrond gemaakt met Artis Aqua Liquid watercolor, frisse kleurtjes met wat rose erin. Ik heb er voor gekozen om bij de eerste 2 kaarten de achtergrond te gebruiken als kader, ballonnen en voor de stempel opdruk.
De tweede set kaartjes zijn meer traditioneel gemaakt door ze diagonaal door te snijden en op de kaart de plakken.

De achtergrond

Deze achtergrond heb ik als volgt gemaakt, op plastic folie is de vloeibare inkt gedruppeld daarboven op heb ik mijn papier gelegd en licht aan gedrukt en zo is de afdruk ontstaan, zo makkelijk kan het zijn.


Mijn achtergrond van inkt heb ik aan de lucht laten drogen, daarna heb ik de body shimmer met een kwast aangebracht, het ruikt erg lekker maar bovenal het geeft een mooie glans.
De witte basis kaart is in de leuke embossing folder gelegd met het confetti patroon.

Tip! gebruik hem eens als rand of alleen maar een gedeelte van je kaart zo krijg je meer variatie en haal je  meer uit je producten.

Met deze diffuser set van Ez frames van Darice kun je gedeeltes van je embossing folder onbedrukt laten.

Deze diffusers zijn bij Sandie in de webwinkel te bestellen, via de link in de productlijst kom je erbij uit.

Ze zijn zo leuk en handig ze laten een gedeelte onbedrukt bij het embossen, zodat je een mooi tekst kunt stempelen in je kaart. Zelf heb ik gekozen voor de vierkante diffuser om de eenhoorn erin te stempelen. De tekst is uit een serie van Black & Gold.


Het kader is gemaakt door 2 opeenvolgende  snijmallen maten in elkaar op het papier te legen en vast te plakken, voor de banner en de ballon heb ik ook papier gebruikt van de achtergrond.

Diffusser met verschillende uitsparingen

Voor de tweede kaart heb ik de rest van de achtergrond gebruikt en een sterren embossing folder die hoort er natuurlijk bij als je een eenhoorn gebruikt in je kaart!! De happy Birthday heb ik verschillende keren uitgestanst en op elkaar geplakt zo krijg je een verhoogde verjaardags wens en variatie in je kaart.
Ik doe dit wel vaker, kinderen en mensen die slecht zien voelen veel met hun vingers, en uit ervaring weet ik dat ze dit leuk vinden.


Voor de twee ander kaarten heb ik een 2 verschillende embossing folder genomen 1) forrest branches van Cuttelbug en de 2de is een onbekende embossing folder deze zijn zo neer gelegd dat niet de gehele kaart geembost werd. Vervolgens heb ik een oplegvel bestempeld met Versamark, het gaf op dit papier een leuke effect de inkt trok er in, en werd licht grijs je ziet dat de afdruk heel subtiel is. Het was heel glad papier welk soort papier dat weet ik niet meer het was een rest stuk.


Vervolgens heb ik een strip papier bestempel met de tekst wishing you a lovely day en op foam gezet deze is diagonaal op de kaart geplaatst. Enkele strassteentjes en een strassvlinder geplaatst.


Tip! je maakt super snelle achtergrond kaarten door DSP papier te gebruiken in combinatie met een kant en klare bloem heb je zo een aantal leuke kaarten klaar.

Zo zie je dat je met 1 achtergrond verschillende kaarten kunt maken, de een met vrolijke kleuren de andere met een rustige uitstraling.


Wat vinden jullie leuk om als achtergrond te gebruiken

Inkt, embossing folders, papier of....

Heb je een vraag voor mij, laat een berichtje achter in dit bericht of op de Facebook site.





===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Water Art  - Wit - Zwart karton - Crème linnenstructuur 

 * Stempels/ Stamps *
Black & Gold For ever friends - Phrases happy birthday nr FFS907103
Craft Sensations - Eenhoorn stempel en snijmal
Vogel stempel merk onbekend

 * Snijmallen/ Dies* 
 Aliexspress  - Gestikte vierkantjes
 Aliexspress  - Hartjes ballon
Boekenvoordeel -  Happy Birthday
Banner onbekend

* Inkt / Ink* 
Service pack BV - Artis Aqua Liquid watercolor
Versamark - VM-001

* Embossing * 
 Darice ez-frame-embossing-frames-7-stuks
X Cut - embossing folder mixed confetti - XCU515161
Provo Craft Cuttelbug - Forrest branches SKU 371612
Lace - Embossing folder merk onbekend
Love 2  - Sterren embossing folder

 *Overig/Rest*
Maxbrands Marketing B.V.- Schimmer poeder
Lijm - Plastic folie- Stras steentjes

6 opmerkingen:

  1. Ze zijn stuk voor stuk erg leuk Anita en zo verschillend!
    Je nichtje zal blij zijn met de schattige unicorn!
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Wilma, ik denk het ook. Tot nu toe schijnt de zon volop hopelijk blijft het nog even zo ook een fijne dag voor je.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een berg kaarten, allemaal even mooi!

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi dankjewel Carina, ik was in mijn goede doen.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Anita
    Mooie frisse kaartjes leuke techniekheb je gebruikt en mooi stempels, je nichtje zal blij zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je Martha, fijne dag nog.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===