woensdag 8 mei 2019

Smile Like A flower


Vandaag kom ik nog een keer langs met een leuke kaart, heb er een vrije keus van gemaakt en kon me hier heerlijk in uitleven, maar wil jullie eerst weer bedanken voor het langskomen en de reactie's op mijn vorige post.


Zoals gezegd een vrije keus met verschillende materialen,maar wel weer heerlijk mijn distress oxide inkten gebruikt. De kaart is niet moeilijk om te maken al zit het fenijn in de staart...De bloemen heb ik apart bewerkt. Voor een beginnende kaartenmaakster zal  dit enige oefening nodig hebben. En er gaat ook best wel enige tijd in zitten, ben er totaal toch wel 1,5 uur mee bezig geweest.


Als basis kaart heb ik een cardstock gebruikt van 21 x 21 cm en dit dubbel gevouwen, zodat je een lange kaart krijgt waar lekker veel op kwijt kan. Op een aquarel van 10 x 20.5 ben ik begonnen met het afdrukken van de stempel, dit is een lange stempel en dat was ook de reden dat ik voor een lange kaart ging. Daarna de achtergrond op kleur gebracht met 2 verschillende kleuren distress-oxide inkten en ze mooi in elkaar laten overlopen. Vervolgens de inkt besprenkeld met een waterbrusch,en daarna afgedept met een stukje keukenrol en dit geeft dan een vlekkerig geheel, want oxide inkten zijn heel gevoelig voor "water".

close-up van de tekst en de waterspetters.

De bloemen heb ik 2 x gestempeld op een ander klein stukje aquarel papier en deze bewerkt met "natte" inkt, dit doe je door je stempelkussen op een sheet af te drukken en er water bij te sprayen, dit heb ik bij beide kleuren gedaan en ze een beetje door elkaar gemengd met een kwastje en vervolgens mijn aquarelpapier hier op de kop op gelegd en een beetje heen en weer bewegen zodat de inkt goed pakt. Er verschijnt hierdoor een mooi "kleur" verloop in de bloemen.dit even goed gedroogd met de heattool en vervolgens uitgeknipt en op de kaart geplakt.
.
close-up van het mooie kleurverloop van de bloemen
en de frantage tussen de bloemblaadjes

Vervolgen nog een paar laatste handelingen, een wit doodle randje gemaakt rondom de kaart en de kern van de bloemen, dit heb ik gedaan met de uni-ball sigmo white, ook heb ik hier de tekst mee bewerkt zodat het mooi "opgehaald" word, vervolgens nog wat frantage aangebracht en deze verhit aan de onderkant van de kaart en het smelt dan en je krijgt een soort van sneeuwkorrels op je kaart te liggen. Als laatste nog met een goudkleurige inkt weer rondom de kaart gegaan en de kaart ingespoten met "spray and sparkle" wat een hele mooie glans geeft maar wat jammer genoeg niet te zien is op de foto. Het geheel op het craft karton geplakt en mijn kaart was klaar, en wat was dit ontzettend leuk om te maken.

Werken jullie veel met inkt en stempels? 

Kijk weer uit naar jullie berichtjes, of misschien heb je nog vragen over de kaart ook dan help ik je graag voor zo ver mogelijk.

Wens jullie een fijne week toe.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Karton -  craft
 Waterart kippers - aquarel

 * Stempels/ Stamps *
Studio light - Grunge serie STAMPSL 361

 * Inkt / Ink*
Ranger - distress oxide ground espresso - faded jeans
Versafine - zwart
 Midas -  Gold

 * Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Uni-ball Sigmo -  White

*Overig/Rest*
Stampendous - frantage  - shabby white
Crafters companion - Spray and sparkle glitter vernis

10 opmerkingen:

  1. Een schitterende kaart Willie! Knap werk hoor!
    Ik werk hier helemaal niet mee, ben niet zo’n kliederaar al vind ik het knap als ik deze kaarten voorbij zie komen. Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, ik kan me hier heerlijk in uitleven en vergeet hierbij de tijd

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Hij zit weer schitterend in elkaar Willie, ik hou wel van deze kleuren, ook ik ben hier niet zo goed in thuis als Willie,
    Wilma. Zo hebben we allemaal onze kwaliteiten in onze hobby. ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kleurencombi Willie.

    Ik vind het ook heerlijk om met de natte inkt techniek te werken.
    Heb hier al een berg achtergrondjes liggen die ik zo kan pakken als ik er 1 nodig heb. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Carina, is altijd fijn als je wat op voorraad heb liggen,grijp je nooit voor niets.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Een hele mooie beetje stoere achtergrond Willie door de kleurencombinatie denk ik. Mooi dat contrast met de bloemen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Willie
    ook ik vind het een prachtige achtergrond, die oxide inkten lenen zich hier uitstekend voor!
    Hele mooie bloemen heb je erbij gemaakt, kortom het is een schitterende kaart!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heerlijk om met de oxide's te spelen,je weet nooit van te voren wat het word. Dank je wel voor het langs komen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  6. Dank je wel Wietske voor je compliment en het langs komen.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===