dinsdag 7 mei 2019

Mannenkaart

Wat een weer is het de afgelopen dagen geweest...…
Zon, wind, regen, onweer alles is voorbij gekomen. Ideaal weer om lekker te knutselen.
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blog.


Deze week laat ik jullie zien wat ik met het thema mannen heb gemaakt.
Voor een beginner is het misschien nog even zoeken hoe je dit het beste kunt doen, maar voor de gevorderde kaartenmaakster is dit prima te doen.
Het heeft mij ongeveer 1 uur in beslag genomen om deze kaart te maken.
Voor het mannenthema heb ik gekozen om een verjaardagskaart te maken.
Zelf vind ik het altijd moeilijk om voor een man een kaart te maken.
Wat doe je er juist wel op en wat absoluut niet. Ik heb daarom een achtergrond met tandwielen gemaakt en deze bewerkt met wax. ik laat jullie graag zien hoe dat in zijn werk gaat.

Als eerste heb ik een 3D embossingfolder gepakt.
Deze heb ik 3x door de stansmachine gehaald zodat het 3D-effect goed zichtbaar wordt.
Om ervoor te zorgen dat het papier goed blijft zitten, plak ik de zijkanten altijd even vast.

Vastgeplakt zodat mijn papier niet verschuift
Zodra je het papier uit je mal haalt zul je zien dat er een heel mooi diepte effect in is aangebracht.

3D effect van de embossing mal
Hierna ben ik de mal gaan bewerken met gilding wax.
Dit is wax wat een hele mooie metaalachtige look geeft als je het op zwart papier aan gaat brengen.
Eerst heb ik een gouden laag aangebracht. Dit doe je gewoon met je vinger zodat je het precies kunt aanbrengen waar je wilt.
Hierna ben ik met de kleuren koper en brons accenten aangebracht.

Opbouw van de kleuren
Als je de wax heb aangebracht laat je het even 10 minuten uitharden.
Hierna gebruik je een stukje keukenrol om het op te wrijven zodat de wax mooi gaat glimmen.

Nu de achtergrond klaar is, gaan we de kaarten bekleden.
Ik heb gekozen voor een plaatje van een stoere motor en wat andere mannendingen.
Als laatste heb ik toch wat glinsteringen aangebracht in de vorm van glitterstenen die mooi bij de metaalachtige look passen.

even de details van dichtbij
Ben je een beginner en heb je vragen, laat het weten en ik geef je z.s.m. antwoord.

Heb jij wel eens een kaart gemaakt met wax???
We zien je creatie graag terug op onze site.

Veel knutselplezier allemaal en tot over 2 weken



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
* Papier/ Paper *
Wibra - Zwart karton

* Embossing *
Sizzix - Tim Holtz 3D emboosingmal 662715

 *Overig/Rest*
Coosa crafts - Gilding Wax Goud 
Coosa crafts - Gilding Wax Brons
Coossa crafts - Gilding wax Koper
Studio Light - Stansblok Time Flies A5STANSBLOKL06
Studio Light - Stansvel Industrial 3.0 Labels EASYIN636
Craft Sensations - Glitterstenen CR0225G/GE

8 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Natasja
    Mooie mannenkaart, leuk effect geeft dat 3d embossing helemaal prachtig na het opbrengen van de wax!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het compliment Martha
    Was superleuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden, ik moet toch echt een keer kijken of mijn renaissance wax nog leeft. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina...…
      Hoop dat je hem nog tot leven kan wekken

      Verwijderen
  4. Mooi kaart Natasja, de gilding is erg mooi geworden. Ik heb hem ook liggen, moet er toch weer eens mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Natasja, dit is een hele stoere mannenkaart! Prachtig resultaat met die wax! Fijne dag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===