zaterdag 11 mei 2019

Nellies Choice Layered Combi Dies

Niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Is al weer mei en net gisteren hebben we Kerst gevierd. Maar goed we moeten het er mee doen. Het geluk is wel dat we vele mooie reacties krijgen en daar zijn we enorm dankbaar voor.

Ik zag de Layered Combi Dies van Nellie's Choice en vind ze geweldig. Ook veel goedkoper dan de Engelse varianten.


De kaarten van vandaag zijn niet moeilijk te maken. Samen met voorbereiding kan je een kaart binnen 15 minuten maken. 

=== Close-up foto's ===

Het belangrijkste om te weten is dat deze snijmallen maten hebben van 10,6 x 15 cm. Dit is nét te groot voor de algemene vooraf gesneden kaarten van 10,5 x 14,8 maar je kan altijd zelf een basiskaart maken op de juiste maten of je kunt het randje rondom de stans wegknippen.

Mijn eerste voorbeeld is van de kaart die ik uitleg in mijn filmpje verderop in mijn bericht. Voor deze kaart maak ik gebruik van alternatieve manieren. 

Gedeeltelijke gebruik van snijmal A&B en embossing met snijmal C
Met snijmal C heb ik de achtergrond embost. Dit kan door de nodige instructies te volgen van je machine om te embossen. Voor mijn machine kan ik de hoogte verstellen maar voor andere machines moet je de opbouw van je platen veranderen.
Tip: Door twee papieren op elkaar te leggen en dit dan samen met de snijmal door je machine te sturen, stans je het ene papier en het onderste papier wordt embost. Je krijgt dan twee effecten met één handeling.
Met snijmal A en B heb ik gedeeltes weggeknipt met een schaar. Hoe ik dit doe zie je terug in mijn filmpje.

Bij de volgende 3 voorbeelden heb ik de snijmallen precies gebruikt zoals dit moet met enkele extra technieken.

Voor dit voorbeeld heb ik alleen snijmal A gebruikt en daarmee de inlay techniek gedaan.

Inlay techniek met Snijmal A
Eerst heb ik dubbelzijdige plakband/ sheet op de basiskaart geplakt. Daarna de snijmal A (van designer papier) op de basiskaart geplakt en vervolgens de inlay gedaan met spiegel papier en card stock. Voor de overige openingen heb ik glitter gebruikt. De glitter zie je niet zo goed op de foto maar in werkelijkheid geeft dit een mooie glans.
Tip: Als je transfer sheets hebt kan de inlay techniek veel makkelijker gedaan worden. 
Voor de volgende kaart heb ik gebruik gemaakt van snijmal A & B.

Snijmal A & B
Hier heb ik niks extra's gedaan behalve om de twee stansen op elkaar te plakken. Maar dit geeft toch een mooi effect.

Voor het volgende voorbeeld heb ik alle drie de snijmallen gebruikt.

Snijmal A, B & C samen
Door alle drie de snijmallen te gebruiken krijg je een mooie 3D effect. Hier koos ik voor wit en goud. Alleen stans B is van goud en de andere twee zijn van wit. Dit geeft een elegante uitstraling.

Je kunt de stansen natuurlijk ook anders opbouwen. Voor mijn volgende voorbeeld heb snijmal B & C samen gebruikt. Dit geeft ook een andere uitstraling.

Snijmallen B & C
Hier heb ik de achtergrond bewerkt met paarse inkt en daarbovenop verf van brons en goud tinten. De stansen zijn gestanst uit designer papier en bovenop de achtergrond gemonteerd. Hier heb ik nog geen kaart van gemaakt.

Je kunt ook dezelfde snijmal twee keer stansen en dit dan een beetje verschoven op elkaar plakken. Ook dit geeft een mooi effect.

Twee keer snijmal A
Voor de achtergrond heb ik een 3D embossingfolder gebruikt. Ook heb ik twee keer een kader uit wit papier gestanst. De twee stansen heb ik op elkaar geplakt en op maat gesneden om achter de kader te passen. Je hoeft eigenlijk niks meer te doen. Voor mijn kaart heb ik groen papier en roze spiegelpapier gebruikt. De twee samen geeft een 3D film effect.
Tip: Je kunt er ook layered stencils van maken met mica en zo kan je makkelijk een mooie achtergrond maken met mixed media.
=== Filmpje ===



Heb je al gewerkt met layering snijmallen?

Fijn weekend!!
             Carina Veling


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Joy! Crafts - basiskaarten
Vaessen Creative - Florence Watercolor paper
Spiegelpapier
karton

 * Stempels/ Stamps * 
Marianne Design - Felicitaties - CS0987

* Snijmallen/ Dies* 
Nellie's Choice - Layered Combi dies Flowers A - LCDB001
Nellie's Choice - Layered Combi dies Flowers B - LCDB002
Nellie's Choice - Layered Combi dies Flowers C - LCDB003
Vaessen Creative - Squares - 3624.002
Vaessen Creative - Ovals - 3624.010

* Inkt / Ink*
Tsukineko - Versafine Onyx Black

 * Embossing * 
Creative Expressions - 3D embossing folder Sublime Swirls - EF3D001

*Overig/Rest*
Joy!Crafts - doubleside adhesive tape
Ranger - Glossy Accents
Tonic Studio's - Nuvo Crystal drops - Red Berry 
Sticky red tape
Score tape
Schaar

4 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer een feest van gemaakt Sandie, stuk voor stuk mooie kaarten.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ook hoe verschillende ze zijn Sandie, erg mooi!
    Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===