zondag 12 mei 2019

Sterren omringen de kerstengel

For English, please use the translate function in the sidebar

Ik heb een hele leuke sterrenpons staan, en daar wilde ik graag iets anders mee doen, ik bedacht mij dat het wel leuk zou zijn om de sterren in een rondje te ponsen. Tja maar hoe ga ik dit doen het is een vierkante pons, gelukkig wel eentje die je waar je maar wilt op het papier kunt neer zetten.


Ik ben hier ongeveer 45 min mee bezig geweest, nu moet ik wel zeggen dat ik van de week al een paar keer geoefend heb.


Ik zal jullie uitleggen hoe ik dit gemaakt is.
De kaart is 15 x 15 cm, het blauwe oplegvel is 14.8 x 14.8 cm het witte oplegvel is 14.4 x 14.4 cm. de cirkel die ik afgetekend heb is 7.5 cm in doorsnee.

Het oplegvel en de sterrenpons
Hier zie je de eerste sterren uit geponst, om de cirkel van 7.5 cm kunnen 13 sterren uit geponst worden.



Tip! leg het papier op de onderste helft van je pons, til beide op en houd hem tegen het licht,
je ziet nu precies waar je moet ponsen.

Het is wel even handigheid vinden omdat je de pons en het papier weer op tafel moet leggen zonder te verschuiven, zet nu het bovenstuk op je papier en je kunt ponsen.

Nu is de rand klaar
Zelf vond ik een blauw oplegvel mooi voor onder de sterrenrand, dit vel heb ik wel bewerkt met Perfumed body shimmer van Maxbrands marketing B.V. ((bij de Action gekocht.) Maar elke body shimmer is goed, het ruikt heerlijk en geeft een glans aan het papier.

De materialen voor de basis

Nu de afwerking voor de kaart, 4 x is de engel uit gestanst 3 x in donker blauw 1 x in wit als contrast.
De tak van Memory box woodland brache die is 1 x uitgestanst. De tak heb ik alleen in het midden vast geplakt de rest heb ik los gelaten voor een speels effect.


Merry Christmas 1 x in wit, 1 x in het blauw, deze zijn op elkaar geplakt maar net niet helemaal zo zie je net een klein stukje wit langs de randjes.
En zo heb ik deze sterrenrand met kerstengel gemaakt.

Tip! de sterren die met het ponsen eruit vallen kun je weer gebruiken voor je schudkaarten of een voor een opplakken op je kaart!!

Deze pons heb ik in de winter van 2016 gekocht en heb daar in jan 2017 al 2 verschillende werkwijze mee laten zien in onderstaand bericht lees je hier alle over.

https://hobbyalternatief.blogspot.com/2017/01/nieuwe-en-gebruikte-materialen-gebruiken.html



Hebben jullie dit al eens gedaan, laat je werk zien op onze pagina HA cratieve hobby tips & trucs  https://www.facebook.com/groups/hobbyalternatiefleden/

Bedankt dat je mijn blog bezocht hebt en een reactie hebt achtergelaten,
ik lees ze altijd met veel plezier!!

Een fijne zondag toegewenst.




===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby Beurs - Wit - Blauw 

 * Snijmallen/ Dies*
Memorybox - Woodland brache die 98187
Aliexpress - Engel - Merry Christmas

* *Overig/Rest*
Maxbrands marketing B.V Body shimmer - Lijm

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart Anita! Erg knap met de sterrenpons, een precieziewerkje...je hebt het erg netjes gedaan. En leuke tip van de bodyshimmer! De stansjes zijn ook erg leuk en mooi verwerkt op je kaart.
    Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wilma, het is inderdaad een heel precies werk het heeft zich geloond, dank je wel voor je compliment.
    Een fijne zondag toe gewenst.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita
    Mooie kaarten heb je gemaakt, leuk effect die cirkelrand uitgeponst, het lantaarnkaartje vind ik ook erg leuk!
    Een aantal jaren terug waren de ponzen meer in trek toch vind ik het nog altijd leuk om daarmee te knutselen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, het is jammer dat de ponsen niet meer zo in trek zijn, Ik heb er veel plezier aan beleefd om de sterrenrand te maken.
    Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===