zaterdag 15 juni 2019

Enveloppenboekje #3: Extra Pockets & versiering

We zijn nu bij het laatste bericht van mijn serie over het enveloppenboekje, maar in de toekomst kan ik wellicht nog een bericht doen over meer alternatieve pockets of pagina's.

Ook nog dank aan allemaal die deelnamen aan de serie en jullie mooie creaties met mij gedeeld hebben, alsook alle mooie reacties.


Ook met deze pockets en extra pagina's neemt de voorbereiding het meeste tijd, maar dit valt wel mee.

=== Close-up Foto's ===

Ik begin met de buitenkant van de kaft. Mijn designpapier is al druk genoeg, dus ik hoef niet veel extra's toe te voegen.

Links: Voorkant | Rechts: Rugkant
Het belangrijkste om te weten is hoe je het boek gaat opbergen. Als je het allemaal naast elkaar op een rek doet zou ik niet te veel 3D items toevoegen. Dit neemt te veel ruimte in en kan slordig overkomen als de boekjes niet goed naast elkaar kunnen staan. Hier zou ik dan de achterkant eerder gebruiken voor 3D elementen.

De volgende twee plaatjes zijn van een paneel pocket. Dit pocket kan ook als gewone pagina gebruikt worden.

Paneel pocket - dicht
De maten die je gebruikt hangt af of je dit als pagina of pocket wilt gebruiken. Ook kan het als een groot pocket gebruikt worden of je kunt het kleiner maken als een aanvulling op je pagina.

Zo dicht stelt het eigenlijk niks voor, maar wanneer je dit opent heb je panelen van verschillende maten. Hier kan je van alles en nog wat toevoegen.

Paneel pocket open
Voor de sluiting heb ik gekozen voor lint, maar je kan ook een magneet of andere soorten sluitingen gebruiken.

De volgende twee afbeeldingen zijn van de gate fold pocket. Ook dit pocket kan als gewone pagina gebruikt worden.

Gate fold pocket - dicht
 Er zijn 3 panelen met een kleine flap pocket om iets los in te zetten.

Gate fold pocket - open
Je kunt de voorkant stansen zoals ik hier heb gedaan, door gebruik te maken van border snijmallen of ponsen.

De volgende afbeelding is van de portemonnee pocket. Deze geeft veel diepte om bv meerdere foto's enz toe te voegen.

Portemonnee pocket
Voor de sluiting kan je een magneet gebruiken, maar ik heb gekozen voor een belly band systeem.

Ook kan je hier de pockets met een border snijmal of pons bewerken voor extra detail.

Het volgende plaatje is van een waterval pocket. Dit is niet een alternatieve pocket want dit wordt vrijwel bij alle boekjes gebruikt. Toch wou ik je laten zien hoe makkelijk dit gemaakt kan worden.

Waterval pocket
Ik heb voor mijn voorbeeld maar 5 kaartjes gebruikt. Met mijn maten kan ik nog twee kaartjes  toevoegen om de hele pagina vol te maken.

Hier kan je zelf bepalen hoeveel je van de onderliggende kaart wil laten zien door de ril lijn aan de bovenkant te verschuiven. Voor mijn voorbeeld heb ik gerild op 1 cm vanaf de bovenkant. Doe je bv 2 cm zie je meer van de onderliggende kaartjes.

Al de pockets en de versiering zijn te zien in mijn filmpje.

=== Filmpje === 


=== Inspiratie ===

Van enkele voorbeelden kreeg ik mijn inspiratie van het YouTube kanaal van Fold Factory Hier vind je ook andere leuke vouw technieken, alleen moet je het zelf uitwerken want het wordt niet in detail besproken.

Maak je ook graag envelopboekjes? Welke alternatieve pockets of pagina's gebruik je het liefst? Wil je ook dat ik meer van dit soort uitleg in de toekomst doe? Ik lees het graag terug in de reacties.

Fijn weekend!!

             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper * 
Designpapier
Karton zwart

*Overig/Rest*
Lint
Papieren bloemen
Antique Brass corners
Glue gun
Sticky tape
Pincet
Schaar

9 opmerkingen:

  1. Sandie het is prachtig geworden, van begin tot eind!!

    Fijne weekend gewenst, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sandie
    Inderdaad ik vind het ook een prachtproject geworden , heel mooi gemaakt !
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dankjewel voor de compliment. Ik had dit de afgelopen tijd erg druk, maar ik ga mijn best doen om even de bloglijst af te lopen om reacties te geven...

      Verwijderen
  3. Het is echt prachtig geworden Sandie!
    Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh daar zitten wel een paar bruikbare pockets tussen. Dank je wel voor het idee. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha, als ik ooit tijd krijg om ze te maken zal ik ze je zeker laten zien. ;)

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===