vrijdag 14 juni 2019

Aquarellen, maar dan anders.

Hallo allemaal deze keer van mij eens iets anders dan jullie van mij gewend zijn.
Natuurlijk deel ik net zo goed een kaartje met jullie, geen idee hoe lang ik er in totaal over gedaan heb, misschien een uurtje of zo.
Voor beginners is dit ideaal, je hebt alleen stempels nodig met een beetje water, kleurpotloden of viltstiften en papier.  

Aquarellen, maar dan anders - vmcdesigns.nl

Maar voor ik verder ga wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties op ons blog. Ze worden zeer gewaardeerd.  💖


Voor deze kaart heb ik een vierkant basis kaart gemaakt met daar bovenop 2 matjes van patroon papier die ik kruislings op elkaar heb geplakt. Mijn eigenlijke verhaal gaat om het egeltje wat ik daar weer bovenop geplakt heb. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb verschillende soorten waterverf, aquarelverf enz maar ik grijp toch altijd weer terug naar mijn potloden, brush pennen of gewoon mijn inkt pads. 

Aquarellen, maar dan anders - vmcdesigns.nl
close-up

Het egeltje hierboven heb ik ingekleurd met mijn brush pennen door deze eerst een stukje op een gelamineerd vel te kleuren. Daarna heb ik daar met een waterpen iedere keer wat kleur van opgenomen.
Tip! Je hebt niet perse een waterpen nodig je kan dit ook heel goed met een penseel en een potje water. Sterker nog ik gebruik vaker wat extra water erbij waar ik wat perfect pearls aan toegevoegd heb, zo krijgt je kleurwerkje meteen een mooie glinstering.  

De afgelopen 2 maanden heb ik eigenlijk alleen maar kleine plaatjes ingekleurd met brush pennen, kleurpotloden enz. Ik mocht maar weinig tot niets doen en dus had ik mijn tijd maar besteed aan het inkleuren van stempels die ik al een tijd van te voren allemaal op een kaart formaat had gezet.
Ik heb even een collage gemaakt en alle prentjes bij elkaar gezet.  

Aquarellen, maar dan anders - vmcdesigns.nl
collage

Deze zijn allemaal ingekleurd met verschillende kleurpotloden, er zaten aquarel kleurpotloden, maar ook gewoon goedkopere kleurpotloden tussen. Verder heb ik voor sommige van deze mijn brush pennen gebruikt.

Aquarellen, maar dan anders - vmcdesigns.nl
gebruikte kleurpotloden.

Tip! Ik neem altijd met mijn waterpen kleur op van de punt van mijn potloden om dan met de waterpen de kleur op het papier te zetten, op deze manier kan ik gewoon 210g papier gebruiken. 

Kijk ook eens tussen de normale potloden, zo reageren die van de Crafts Sensations ook heel goed op water. Voordat ik mijn brush markers had gebruikte ik de goedkoopste viltstiften op de manier zoals ik hierboven al beschreven had. Zodra er op staat dat ze uit wasbaar zijn kan je ervan uit gaat dat je ze kan gebruiken voor water colouring.

Kijk anders ook eens tussen de viltstiften of kleurpotloodjes van je kinderen, grote kans dat deze heel geschikt zijn. 




Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

Mochten jullie meer willen weten, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie zelf ook tips? Welke alternatieven gebruiken jullie om mee te aquarellen?  😊

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     


=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairfontaine  -
210g DCP papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress -
gemengde stempels


* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - vierkant snijmallen

* Inkt / Ink*
Tsukineko Versafine -
Onyx Black

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Craft Sensation -
houten doos met kleurpotloden
Bruynzeel - Expression Aquarel potloden
Hema - Aquarel potloden
Dainayu - brush pennen

*Overig/Rest*
Kleurplaatjes - digi prints - shimmer mist 

12 opmerkingen:

  1. Zoooo Carina, wat een hoop leuke stempeltjes heb jij gekleurd...daar kun je nog veel mooie kaarten mee maken! Het egeltje is ook schattig en mooi ingekleurd, is een echte blikvanger op je kaartje!
    Alvast een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 😀 Dank je wel voor het complimentWilma, het is inderdaad de bedoeling om te zijner tijd kaartjes ermee te maken.

    jij ook alvast een fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk egeltje op het kaartje. Zo heb je mooi wat plaatjes op voorraad om leuke kaarten mee te maken.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sylvia
      Ik heb je reacties niet eerder gezien bij mijn berichtjes dus even welkom zeggen en je bedanken voor je bezoek en je reactie.

      Ik kan idd er even mee vooruit, altijd gemakkelijk om ze grijpklaar te hebben liggen.

      een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. SO CUTE! I love hedgehogs....i use to have one as a pet. His name was Pip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aaaaaah, I always wanted one for in my garden. Sadly my garden is fenced so little chance one will come in.

      xoxo Carina

      Verwijderen
  5. So cute!! en wat heb je er veel gekleurd en die muisjes to cute!!
    Fijn weekend.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi, ik had ook wel genoeg tijd ervoor. ;)

      jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  6. Hoi Carina,

    Skitterernde kaartsje met een ontzettend lief egeltje erop. Je bent druk aan het kleuren geweest.

    Fijn weekend.

    Leave groetnis Ina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ina, leuk om jou hier te zien.
      Dank je wel. Ik kon een tijdje niet freubelen zoals ik wilde.
      Maar het kleuren ging wel goed. Vandaar dat het er ook zo veel zijn. :D

      Jij ook een fijn weekend
      liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===