vrijdag 9 augustus 2019

Een fles, bloemen, vogels en vlinders.

Jullie zullen wel denken wat een rare titel! Wat is dat nu weer! Een fles, bloemen, vogels en vlinders. Wat zou dat kunnen zijn, nou deze keer weer geen kaart. 
De opdracht voor deze keer was iets te maken met decoupage. nu had ik het geprobeerd op papier maar ik kwam later toch op het idee om het op een fles te doen. 

Een fles, bloemen, vogels en vlinders. - vmcdesigns.nl

Voor ik verder ga met mijn uitleg wil ik iedereen bedanken voor de bezoeken en de reacties op onze vorige  berichten. Oh ja, dit is door iedereen goed te doen, het duurt wel iets langer dan normaal omdat iedere laag moet drogen.  

Dan nu mijn uitleg, tenminste ik zal proberen om het zo goed mogelijk uit te leggen. De fles is eigenlijk niet van glas, maar een zwarte stenen kruik waar speciaal bier in gezeten heeft. Deze heb ik eerst goed schoongemaakt en daarna van 2 lagen witte gesso voorzien.  Daarna heb ik er 2 lagen witte acryl verf op gezet zodat de fles mooi wit is. 

Een fles, bloemen, vogels en vlinders. - vmcdesigns.nl
De gebruikte materialen.

Tijdens de droogtijd heb ik een paar witte servetten genomen en daar met zwarte inkt mooie stempels opgezet. Ik kon geen mooie zwart wit servetten vinden dus dan maar zo. In het midden van het plaatje hierboven zie het servet wat ik gestempeld had.

Tip! gebruik versafine inkt zodat deze niet gaat uitlopen als je er met plaksel en zo overheen gaat.

Als de lagen verf goed droog zijn ga je de plaatjes van de servetten grof uitscheuren of knippen, dat wat je zelf het mooiste vind. En je neemt dan alleen het bovenste laagje van het servet. 

Een fles, bloemen, vogels en vlinders. - vmcdesigns.nl
De fles rondom.

Nu breng je voor ieder stukje van het servet eerst een laag mod podge aan op de fles, dit kan je het beste doen met een sponsje of een spons kwast, en daar leg je dat het stukje voorzichtig op. druk dit nu voorzichtig aan, met een plastic zakje of met een spons. 

Een fles, bloemen, vogels en vlinders. - vmcdesigns.nl
De fles en servetten. 

Tip!
Je hoeft niet perse mod podge te gebruiken het kan ook met witte houtli
jm verdund met een beetje water, let er dan wel op dat je PVA lijm hebt.

Als je alle stukjes op deze manier op de fles hebt aangebracht laat je het geheel weer goed drogen. Het beste laat je hem over nacht rusten en ga je de volgende dag weer verder.

Je brengt nu namelijk eerst nog een laag mod podge aan over alle plaatjes, goed bij de randen aanduwen. Deze laat je weer drogen en nu breng je 2 of 3 lagen blanke vernis aan. laat de fles tussen elke laag weer goed drogen.
Tip! heb je geen witte servetten om te stempelen kan je het ook doen met wc papier, ben dan wel heel voorzichtig met het opplakken want wc papier is iets kwetsbaarder.  

Ik vond dit eigenlijk zo leuk om te doen dat ik er nog een paar gemaakt had. 2 Op glazen potten, zonder deze van te voren wit gemaakt te hebben, waardoor ze meer transparant zijn gebleven. Leuk voor buiten op het terras met een kaarsje erin.
En ik had meteen een lampje wat ik vorig jaar gekocht had bewerkt. 

Een fles, bloemen, vogels en vlinders. - vmcdesigns.nl





Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over deze techniek, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zoiets gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Servetten

* Stempels/ Stamps *
AliExpress -
Kolibri, Bloemen en vlinders
AliExpress - Bloemen achtergrond

* Inkt / Ink*
Versafine -
Black Onyx

*Overig/Rest*
Van Bleiswijck - Witte Gesso
Home Deco - Witte acryl verf
Van Bleiswijck - Acryl Vernis mat
Cre-Ation - Crea podge
Spons borstel/applicator

8 opmerkingen:

  1. Hij is super geworden Carina, sjiek dat zwart en wit!!
    Fijn weekend gewenst.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita.
      Ik zag gisteren een hele mooi voorbij komen, die ga ik misschien ook nog een keer proberen.

      Jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Zo kun je echt hele leuke, zomerse decoraties maken zeg.
    Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Daphne, een vriendin van mij had het idee al meteen "geleend" om met de kids in de vakantie te gaan doen.

      Fijn weekend
      Carina

      Verwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Wat een leuke techniet en het resultaat is prachtig, de speciale fles vind ik supermooi geworden!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha, het is ook super leuk om te doen.
      Ik heb er hier nog 3 van staan, misschien dat ik er nog 2 zo ga doen, om een setje te maken, of ik kijk voor iets kleinere flessen (kruiken)

      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Wat een schitterend eindresultaat Carina! Ik heb hier geen geduld voor en vind het teveel geklieder haha. Geef mij maar een borduurkaartje! Maar wel leuk om te zien hoe je het gedaan hebt! Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, het geklieder viel best mee.
      En het was eigenlijk best leuk, ga dat denk ik nog weleen keer doen.

      Liefs carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===