zaterdag 10 augustus 2019

Review & Verloting: Vaessen Creative Circle Cutter

Verloting Is Gesloten!!!

Vind je dit moeilijk om de juiste maat cirkel voor je project te maken? De snijmallen die je hebt zijn of te groot of klein voor wat je in de planning hebt? Of heb je geen snijmallen? Vandaag neem ik de Circle Cutter van Vaessen Creative onder review. Lees gerust verder of kijk naar mijn filmpje verderop in mijn bericht.


De Circle Cutter is een ideale tool om cirkels mee te snijden tot en met 15 cm doorsnede. Matjes, kaders, passe partout kaarten zijn allemaal mogelijk met de tool. Persoonlijk denk ik dat deze tool meer bestemd is voor beginners in de papier hobby die nog geen snijmallen hebben, maar dit sluit niet uit dat iemand die al cirkel snijmallen heeft dit als aanvulling in de hobbyruimte kan gebruiken voor alle tussenmaten.
Dit demoproduct maakt deel uit van een verloting. De verloting is alleen open op YouTube. Laat een reactie achter, deel het filmpje op social media. Dit kan op facebook, Instagram, Pinterest of Twitter. Alleen reacties op deze video komen in aanmerking voor de verloting. De winnaar wordt op mijn blog en YouTube bekend gemaakt.

=== Specificaties === 

De Circle Cutter is verpakt in blisterplastic en gezegeld met cardboard. Achter op het cardboard staan de algemene specificaties en gebruiksaanwijzingen van de tool. De maten van de verpakking zijn 30 x 26 cm.
Vaessen Creative Circle Cutter in verpakking
Meegeleverd in de verpakking is het volgende:
  • Circle Cutter
  • In hoogte verstelbaar mes
  • Handvat
  • 3 x reserve mesjes
Mijn eerste indruk van de tool is dat die middelmatig groot is. De tool is in de vorm van een driehoek maar het snijgedeelte is rond. De maten van de tool zelf zijn 22,5 x 22,5 cm

Vaessen Creative Circle cutter - Maten zichtbaar 

De Circle Cutter heeft markeringen vanaf  1 - 15 cm maar snijdt cirkels vanaf 2 - 15 cm in diameter

De tool zelf is van hard plastic en er is een ingebouwde opbergplaats voor de reservemesjes.

Reservemesjes onder antislipmatje
De tool is voorzien van een zwart antislip rubber aan de onderkant. De kleur is creme wit en roze.


=== Zelf testen === 

Mijn volle review kan je ook terug kijken in mijn filmpje verderop in mijn bericht.

Test 1: Snijden met de tool
Het snijden met de tool ging super.

Cirkels gesneden met de Cicle Cutter
Alleen móét het papier onder één of meer kanten van de tool liggen anders moet je extra tape gebruiken. Voor tape zal ik aanbevelen om removable adhesive te gebruiken.

Roze gedeelte draait het mesje naar snijstand
Witte gedeelte draait het meshouder los zodat de juiste maten gekozen kunnen worden
De bewegingen met de tool zijn ook makkelijk te gebruiken voor mensen met reuma, er komen niet echt veel handelingen bij, behalve als je de maten wilt veranderen.

Mesje uitgedraaid
Let wel goed op dat, wanneer je de maten wilt veranderen, het mesje is ingetrokken. De mesjes zijn scherp en je kunt je ermee snijden als je niet oplet.

In mijn filmpje zie je ook een alternatieve manier om de Circel Cutter te gebruiken.


Test 2: Dikte van papier
Afhangend van de papierdikte is bepalend hoeveel pagina's je tegelijk kunt snijden. Met mijn test gebruikte ik printerpapier van 80 g dikte.

Voor een goed snijresultaat is een constante druk nodig. Ik begon met 10 pagina's en kwam tot en met 6 pagina's die helemaal tot gedeeltelijk zijn gesneden.

Voor mijn tweede test gebruikte ik 5 pagina's. Dit lukte om dit in geheel te snijden tot en met drie papieren. De rest van het papier is alleen gedeeltelijk gesneden. Dit komt omdat mijn druk niet constant was en ook omdat het papier niet geheel onder alle voetjes lag. Dit kan je goed terugzien in mijn filmpje verderop in mijn bericht.


Test 3: Vervanging van de mesjes
Vervangen van het mesje gaat soepel. Je moet er wel op letten dat er veel kleine onderdelen zijn en dat je dit op een plek neerlegt waar het niet zoek raakt.

Instructies voor vervangen van mesje.
De instructies zijn goed te volgen maar ook zo zonder instructies is het makkelijk te zien hoe het  mesje in elkaar past.

Wel moet je opletten dat de lem van het mesje super scherp is en dat er geen berscherming voor de lem is tijdens het vervangen.


=== Mijn bevindingen ===
De product heb ik zelf aangekocht. Ik ben door niemand benaderd om dit review te doen en ik krijg er ook geen vergoeding voor.
De Circle Cutter doet wat hij moet. De prijs op het internet schommelt zo rond de € 20,-. Bij ons in de webwinkel is het geprijsd voor € 17,95.

Wat ik leuk vind van het product:
  1. Instucties zijn makkelijk te volgen.
  2. De tool is ook te gebruiken door mensen met bv. reuma. 
  3. De tool doet wat het moet doen.
  4. Estetisch ziet de tool er goed uit.
  5. Er zijn drie extra mesjes toegevoegd in de verpakking en ook de opberging ervan is goed bedacht. 
  6. De tool laat geen doordruk punt achter in het midden zoals de goedkopere cirkelsnijders.
  7. Alternatieve gebruiken zijn wel mogelijk maar dan wel in samenwerking met removable adhesive/ tape
Er zijn enige punten die ik niet leuk vind waaronder het volgende:
  1. De maten die aangegeven worden kunnen niet optimaal gebruikt worden. Je kunt geen 1 cm cirkel maken maar de maten staan er wel. 
  2. Tijdens het vervangen van de mesje heb je geen bescherming tegen de lem van het mesje. 
  3. Tijdens het verstellen van de maten is het twee keer gebeurt dat het mesje uitdraaide toen ik de meshouder losdraaide om te verschuiven. Als je het niet weet kan je je vinger snijden. 
  4. Het papier móét groter zijn dan de tool om een mooi gesneden cirkel te krijgen. 
Een aanvulling die ik graag zou zien voor dit product is dat de draaischijf op slot kan zodat je het mesje ook vertikaal kan gebruiken voor strakke lijnen. Hopelijk neemt Vaessen Creative mijn aanbeveling mee als een tip voor verbetering op deze tool.

Voor mij persoonlijk is dit een product wat ik niet ga gebruiken, omdat ik net zo makkelijk mijn cirkel snijmallen of mijn Cricut Maker kan gebruiken. Maar voor iemand anders kan dit een leuke aanvulling zijn voor in de hobbyruimte. 

=== Review in beeld (filmpje) ===



Fijn weekend!!

             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

* Papier/ Paper *
Printerpapier 80 gsm
Designer papier 120 gsm
Craft cardstock 100 gsm

*Overig/Rest*
Vaessen Creative - Circle Cutter - 1004.0001
Hobby & Crafting Fun - Removable glue tape

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandy
    Heel gemakkelijk deze cirkelsnijder, mooi duidelijk filmpje weer!
    Maar ja, ook ik heb een cirkelsnijder, ooit eens op de beurs gekocht, die werkt voor mij heel goed, voor de wat kleinere cirkel maak ik gebruik van snijmallen of een pons!
    Voor de beginnende knutselaar diealles nog moet aanschaffen wellicht een goed idee
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie revieuw Sandie! Ik heb onlangs van een ander merk 1 gekocht die ik nog uit moet proberen maar tot nu toe red ik het met m’n cirkelsnijmallen.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===