vrijdag 27 september 2019

Dikke dame in bloemetjes jurk - paper piecing.

Hoi allemaal, als eerste dank je wel voor al jullie leuke reacties op mijn vorige berichten.
Deze week is mijn opdracht "paper piecing" nu kan je dat dus ook verkeerd begrijpen. Ik dus!
Na 4 kaarten gemaakt te hebben, je houd namelijk iedere keer weer een bruikbaar deel over, kwam ik er achter dat ik dus een inlay aan het doen was. Misschien deel ik deze kaarten later nog een keer.
Voor deze week heb ik dus een nieuwe kaart gemaakt en deze keer wel de juiste.  😁


Dikke dame in bloemetjes jurk - paper piecing - vmcdesigns.nl

Deze techniek is goed te doen voor gevorderden als ook voor beginners en is met een uurtje wel klaar.

Ik heb voor mijn kaart een standaard basis kaart genomen en heb hierop een mat gelegd die rondom iets kleiner is. Deze mat heb ik eerst embossed en daarna lichtjes vanuit het midden met inkt geborsteld zo licht dat het bijna niet te zien is op de foto's. Als je goed kijkt kan je een beetje kleur verschil zien.  

Dikke dame in bloemetjes jurk - paper piecing - vmcdesigns.nl
close up 

Op wit papier heb ik 1 van mijn dansende dikke dames gestempeld en heb ik alleen haar armen, benen en hoofd ingekleurd met alcohol markers. Daarna heb ik op patroon papier het deel van haar jurk en van haar broekje gestempeld, deze heb ik voorzichtig uitgeknipt en en ben ik met een zwarte stift langs de randjes gegaan om de kleine stukjes wit weg te werken.
Tip! als je delen die in je patroonpapier wil hebben ook gewoon stempelt is dit gemakkelijker om het op de juiste maat uit te knippen en het patroon/plaatje loopt dan mooi door.
Voor dat ik alle delen ging plakken heb ik de dame eerst met een vorm mal uitgesneden deze heb ik daarna nog een keer uitgesneden uit beige karton. Deze heb ik vertical doorgesneden en die heb ik versprongen aan beide zeiden van het wit geplakt.

Dikke dame in bloemetjes jurk - paper piecing - vmcdesigns.nl
close-up

Verder heb ik er een laag onder gezet van hetzelfde papier gemaakt als haar broekje om alles bij elkaar te trekken en heb ik alle randjes met inkt geborsteld.

Daarna nog een leuke spreuk gestempeld op een stukje rest karton en een paar Nuvo drops gezet in een kleur die erbij past.

Dikke dame in bloemetjes jurk - paper piecing - vmcdesigns.nl
binnenkant.

Natuurlijk kan ik de binnenkant van de kaart niet achterlaten, hier heb ik een eenvoudig gefeliciteerd in het midden gestempeld en een bloem takje met een paar Nuvo drops in de linker onder hoek en toen was mijn kaart klaar.



Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze kaart te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaart, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaart gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine - 210g Papier Beige
Clairefontaine - 160g Papier Wit
Conqueror - 120g Laid (gevergeerd) Papier
Craft Sensations - 15x15 Design P
apier Blokken

* Stempels/ Stamps *
Unbranded - Pas Getrouwd
Unbranded - Fat Ladies
Stampin' Up! - In de bloemetjes zetten

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Vorm snijmallen


* Embossing *
Love2Craft -
swirly leaves embossing folder

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
DecoTime -
twinmarkers
STA - Alcohol Markers Skintones


4 opmerkingen:

  1. Je kaart is prachtig geworden Carina, de jurk zwiert je ziet en voelt de beweging. En je bent niet de enigste die dat overkomt LOL but see it on the bright side 4 extra cards are done. :)

    Fijn weekend, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha inderdaad ja, heb er weer een paar extra in de doos staan om uit te kiezen. Ik heb er nog geen sentiment opzitten dus ze kunnen overal voor gebruikt worden. :)

      Jullie ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Wat leuk gedaan, deze dikke dame keurig aangekleed met leuke kleurige kleding!
    En je voorraad is weer bij hihihihi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je lieve woorden Martha.
    En idd, het is altijd handig om kaarten op voorraad te hebben.

    Fijn weekend
    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===