zondag 8 september 2019

Doe het zelf: Executive folder

Wat een project heb ik gedaan deze week! Een Doe-het-zelf executive folder voor mijn man. Hij is linkshandig en ik kon nergens een leer folder vinden voor linkshandigen. Wat een liefdestaak was, werdt een stressvolle week. Maar goed, de folder is eindelijk klaar.

Gelukkig kan ik me erop verheugen dat ik dat ik jullie reacties mag teruglezen. Dank hiervoor.



Dit project nam me veel langer dan gedacht. Eigenlijk komt dit omdat ik een beginner ben in leerbewerking en ik nog niet wist wat ik alles nodig had. Met alle benodigheden zou dit me ongeveer twee dagen nemen om de folder te maken. Maar omdat ik moest wachten voor het door de post bestelde waskoord nam dit véél langer. Het leer heb ik gekocht bij een plaatselijk bedrijf Frélan Stoffeerderij. Hier kon ik terecht voor veel restjes leer en de behulpzaamheid van de eigenaar was een goede ervaring.

De manier hoe ik dit deed is niet moeilijk en kan door enig iemand gedaan worden. Let er wel op dat dit erg vermoeiend op de handen en gewrichten is en dat dit mogelijk niet voor mensen met erge reuma te doen is. Goed, je kunt dit ook met een naaimachine, maar ook dat is onhandig omdat leer meer stug is dan stof.

=== Close-up foto's ===

Ik begin met de steken. Nadat alle naaigaatjes ingehamerd zijn, moet je het waskoord op een manier bevestigen zodat je ermee kunt naaien. In mijn filmpje verdop in mijn bericht leg ik uit hoe je het beginpunt doet en hoe het waskoord geknoopt en gebrand wordt.

Boven: Geknoopte waskoord,
Links onder: Waskoord geknoopt en gebrand
Rechts onder: Naalden in de naaigaatjes
Omdat mijn man linkshandig is, is dit natuurlijk beter als het schrijfblok links zit. Het midden paneel is voor tablet, mobiel en bijbel. Het rechtse paneel is voor alternatieve papier wat mee moet met vergaderingen. Op het plaatje dat volgt, is het paarse leer nog niet op het zwarte leer geplakt.

Paarse leer met alle toevoegingen voordat dit geplakt wordt op het zwarte leer.
Hier zie je het middelste paneel met toevoegingen van dichterbij. 


Middelste paneel met plek voor electronica en bijbel
Het eindproduct! Met zilvere hoekjes toegevoegd. De hoekjes zijn van Tim Holtz.

Buitenkant van de folder met zilvere hoekjes toegevoegd.
 In de volgende colage zie je de verschillende panelen aan de binnenkant nadat de folder klaar is.

Boven: Midden- en rechter paneel
Onder: Linker paneel.
=== Filmpje ===

Let er op dat een groot gedeelte van het filmpje versneld is.


Nog een fijn zondag toegewenst!


             Carina Veling

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 

 *Overig/Rest*
Frélan Stoffeerderij - Leer - paars en zwart
leerbewerking.nl - Waskoord - zwart en paars
leerbewerking.nl - vlechttand - 6 tanden
leerbewerking.nl - Vlechtnaald met klembek
leerbewerking.nl - Leren beschermvingers
Tim Holtz - Corners
Bison - Contact Lijm
Gamma - Hardboard
Liniaal
Scoretool
Bonefolder
Hamer
Aansteker
Schaar
Hobbymes
Snijmat

6 opmerkingen:

  1. Wauw Sandie, wat knap gemaakt zeg. Erg mooi.
    Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sandie
    Wat een mooi en dankbaar project, daar zal Sietse blij mee zijn!
    Knap gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Martha, Sytze is er blij mee. Altijd iets proberen anders weet je niet of je dit kunt. hihihi

      Verwijderen
  3. Echt knap gemaakt Sandie, je man zal er wel heel blij mee zijn!

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carina, ja Sytze is er erg blij mee. Hoop werk en hij had zelf ook deel aan de ontwerp.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===