maandag 9 september 2019

tea time


Voor vandaag heb ik me weer eens heerlijk kunnen uitleven met een doosje, als ik met dit soort projecten bezig ben vergeet ik alles, zelfs eten en drinken😇.
Heb weer genoten van jullie lieve berichtjes op de vorige post,leuke lieve reactie's en daar doen we het voor.


Dit neemt wel heel veel tijd in beslag en voor een beginnende hobbyist zal dit zeker te doen zijn,maar kijk hiervoor op you-tube voor voorbeelden en uitwerkingen hiervan. Ik zeg altijd gewoon proberen, het kan alleen maar mislukken maar met een posietieve instelling er aan beginnen en er komt altijd iets moois te voorschijn.
Geregeld loop ik even bij de Xenos binnen en er valt altijd wel iets in mijn mandje van een leuk doosje of iets dergelijks. Zo ook dit thee doosje wat ik helemaal gepimpt heb. Ben begonnen met het helemaal in de witte gesso te zetten en dit nogmaals herhaalt toen de eerst laag droog was.

De eesrte laag gesso is hier aangebracht
Toen een kwastje gepakt met  2 verschillende kleuren blauwe aquerelverf en dit heel licht streperig aangebracht op het doosje, hier door krijgt het al een hele andere look.
 Vervolgens een leuk ricepaper gezocht. het is een vrij groot velletje zodat ik er een heel groot gedeelte van het doosje mee kon bedekken. Dit heb ik gedaan door het aan de randen nat te maken met een kwastje en zo kun je het ricepaper heel mooi in model scheuren. Vervolgens heb ik met liquitex heavy gel een laag aangebracht op het doosje waar mijn ricepaper moet zitten en deze opgeplakt en ook met een kwastje nog weer over de ricepaper gegaan zodat het goed vast blijft zitten.

hier is zichtbaar dat de bloem van de bovenkant doorloopt naar de voorkant

Zo heb ik over het doosje verschillende bloem motiefjes aangebracht en de bloem boven op de deksel door laten lopen aan de voor en zijkant. Toen alles goed droog was met een mesje voorzichtig door de  randen gegaan om het rice paper los te snijden van de deksel. 

ook hier is de bloem goed te zien 

De letters op het dekseltje geplakt en deze ook een beetje bewerkt met blauwe inkt.
Tenslotte het doosje afgelakt met een matte harde lak zodat het met een vochtig doekje worden schoongemaakt. En als laatste het doosje gevuld met heerlijke winter thee en pepermunt.


Nou ik vind dat het goed gelukt is en heb weer een  leuk kadootje klaar voor een verjaardag. 

Maken jullie ook wel kadootjes voor een verjaardag of misschien al wel voor de kerst?

Wens jullie weer een fijne week en tot de volgende ronde.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.
 * Inkt / Ink*

Van bleiswijck - acrylcolor -ultra marine- cobalt bleu

 *Overig/Rest*
Dutch-dobadoo- witte gesso-
 Liquitex - gloss super heavy gel.
Van bleiswijck - acrylcolor -ultra marine- cobalt bleu
Home deco -  ultra matte vernis lak
Marianne design - houten letters
Stamperia - ricepaper
doosje - theezakjes - pepermunt

7 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Willie
    Heel mooi opgepimpt dit doosje, ik heb nog verschillende kleine houten sigarendoosjes liggen die gebruik ik ook graag om op te pimpen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh is zo'n leuk werk Martha, en heel verslavend. Dank je wel voor je lieve berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Prachtig geworden, mooie kleurencombinatie ook.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carina, ja de kleuren doen het mooi bij elkaar.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Schitterend doosje en mooie kleuren Willie.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Anita helemaal mijn ding,zo leuk om te doen.
    Dank je wel voor het langskomen.

    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou daar kun je mee voor de dag komen Willie, wie wil zoiets nou niet cadeau krijgen, supermooi gemaakt. Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===