woensdag 11 september 2019

Let's go to the ocean and have fun with mixed media and bleach.

Ontzettend leuk dat jullie gekeken/gereageerd hebben op mijn vorige blogbericht Happy Holiday with a twist, ik geniet ervan.
Vandaag laat ik jullie mijn bijdrage zien van de bleektechniek, ditmaal geen kaart of schilderijtje maar een  ronde schijf van hout met daarop een afbeelding van een zeepaardje.
de afbeelding heb ik op de spijkerstof gebleekt, mijn man wilde een korte broek voor te fietsen toen het zo.... ontzettend warm was. Prima daar kan ik voor zorgen, de broekspijpen zijn onder de knie afgeknipt en om gezoomd. Van de het onderste stuk van de broekspijpen daar heb ik de afbeelding van het zeepaardje op gebleekt.



Jullie kennen het wel nog vanuit onze jeugd je maakte van alles van je overgebleven spijkerbroek.
Iets weg gooien wat nog goed is doe ik niet graag, van daar dat ik dit hergebruik heb.  Je moet dit  tussen door wel drogen, als je alleen aan dit project werkt dan is het met een dag of 2 wel klaar. Het is door iedereen te maken en ik zou zeggen vooral je eigen smaak volgen.


Je neemt 1 van de broekspijpen en knipt deze open aan de zijkant, hier op heb ik mijn sjabloon gelegd en deze even met plakband vastgezet. Een sprayflesje gevuld met water en bleek en even goed vermengen daarna ben ik op de sjabloon gaan sprayen. Toen ik tevreden was heb ik met keukenrol de sjabloon afgedept en verwijderd van de broekspijp.


Mijn ronde houten schijf heb ik eerst bewerkt met Gesso, na het drogen heb ik het zeepaardje ruim uitgeknipt en vastgezet op de houtenschijf hier omheen is wood filler aan gebracht. Na dat dit alles droog was heb ik de letters en de schelpen aan gebracht met mijn lijm pistool.
De letters zijn geschilder met een aqua kleur als ook het lange blad wat me aan een zeeplant deed denken.


Het was voor mij de eerste keer dat ik zo iets maakte, vind het wel geslaagd. Wat vinden jullie leuk om te maken laat het mij weten in een reactie onder mijn blogbericht.



Tot de volgende week woensdag hier of al eerder op mijn eigen blog de link vind je onder mijn naam.




 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper *
Stevig karton - Letters 

 * Snijmallen/ Dies* 
Aliexspress - Alfabet letters

* Stencils/ Masks*
Disa dicrect sales bv - Interior template set

 *Overig/Rest*
Houten schijf 
Wood filler 
Van Bleiswijck - Gesso 
Witte - Zeegroene verf Acryl 
 Schelpen uit de zee
Blad uit mijn voorraad lade 

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Anita
    Ha leuk gerecycled en het is heel mooi geworden , goed idee om op stof te werken met een sjabloon!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martha, hergebruiken of iets een tweede leven geven dat zit er nog bij mij in, vroeger was het heel normaal nu is het anders. Ik weet zeker dat jullie dat ook doen :) .Toch is het beter voor onze wereld gelukkig heb ik kinderen die ook van hergebruiken houden :).

    Bedankt voor je reactie.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zo, ik bewaar vaak (te)veel omdat ik er altijd wel iets mee kan maken. :)


    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je, ach Carina heb jij dat nu ook hihi ben ik toch niet de enigste.

    Fijne avond, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi gemaakt Anita, knap bedacht.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Wilma, ik vond het heel wat om er aan te beginnen eenmaal over de drempel heen en het lukte. Bedankt voor je reactie.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===