zondag 1 september 2019

Kerst tafereel in een alternatieve snijmal ...

Vandaag een extra berichtje van mij bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blog bericht, zowel hier als op mijn eigen blog.💖
Op verschillende kaartensite zag ik dat er veel kaartjes van de Marianne Design Creatable Anja`s folding Die LR0618 cirkel XL geplaatst werden.
Ik vind hem heel mooi!! toch las en hoorde ik dat er mensen waren die hem erg leuk vonden maar hij voor hun beurs te duur was.



Ik ben eens gaan denken, en dacht veel te moeilijk na hoe ik hem zou kunnen maken met mijn eigen ronde snijmal.
Natuurlijk vlijtig aan de slag met mijn meetlat papier streepjes trekken, uhmm gelukt en ook weer niet, 1 kant was niet helemaal gelijk 😏hmmm.............. ik vertelde het aan mijn DT collega`s en Carina komt met een simpel oplossing 🙈dat ik dat vanmorgen niet zag snap ik nog niet...........
Hebben jullie dit nu ook wel eens het ligt voor de hand en je ziet het niet!!  Ik heb niet op de tijd gelet het is zaterdag en dan gaat de wasmachine aan, de was naar buiten aan de draad enz jullie kennen het wel tussen door knutselen. Ik denk een 30- 45 min dan heb je een mooi kaartje klaar. 

O, jee vlug verder met de kaart!! Ik nam een ronde snijmal van 10.5 cm buitenmaat, papier maat is 19.2 lang en 11 cm hoog.
Gerild is het vanuit elke buitenrand op 5 cm, omvouwen en dan de ronde stans erop leggen aan beide zijkanten heb je nu een kleine speling waar de snijmal het papier niet raak, zo blijft het papier in het midden aan elkaar zitten.



Tip! als je dit gaat uitstansen leg er een ander papier onder  je uit te stansen papier dan zie naderhand geen krassen aan de achterkant op je papier. Hoe dikker de laag is hoe meer je de snijafdrukken van je snijplaat te zien krijgt  aan de achterkant van je papier. 

Ik heb mijn kaart bewerkt met een embossing folder van Cuttelbug swiss dots 2002784.
Hij past natuurlijk er niet in een keer in gelukkig heeft een embossing folder aan de bovenkant een gleuf zitten zodat je hem kan door schuiven om te embossen. Als je hem precies legt in de laatste voorgaande dotjes krijg je een doorlopend patroon.


De kaart heb ik voorzien van een  plaatje van de kerstman en cadeautjes, sok en kerstklok. Aan de voor zijde heb ik eens geheel tegen wat ik normaal doe ( doe eens wat anders 😄 ) groen DSP papier Mireille- Crafts.nl met een rand van goudblad, boompjes en hert geplaatst.
Daarna heb ik het bewerkt met bladgoud tjee zeg dat was de eerste keer voor mij, ik leek wel Goldfinger. De randen zijn aan gezet met inkt van Brilliance Tsukineko - BD-000-091.


Afgewerkt is alles met stansjes, ik heb het ontzettend leuk gevonden om dit  zo te doen.

Hoe vinden jullie deze kaart geworden en het alternatief wat ik gemaakt heb, de originele snijmal heeft nog extra malletjes die ook te vervangen zijn met wat je al hebt , denk eens aan een ijsster die je door je helft snijd en erop plakt, er zijn legio mogelijkheden. Ik vond deze mal wel erg leuk om er een kerstkaart mee te maken.


Graag zie ik jullie de volgende week week op woensdag !! nog een fijne zondag gewenst.
Oja, ik ben er vandaag ook op mijn eigen blog met een zomers kaartje kan nog net op de valreep.
De link vind je hier beneden onder mijn naam!!



 

===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen. 
* Papier/ Paper * 
Hobby karton - Wit linnen - Mireille- Crafts.nl DSP groen 

* Stempels/ Stamps *

 * Snijmallen/ Dies*
Triggered Emotions - Set ronde snijmallen

* Inkt / Ink*
Brilliance Tsukineko - BD-000-091

 * Embossing *
 Cuttelbug swiss dots  -  nr 2002784

 *Overig/Rest*
Hobby Flora - Bladgoud
Tape - Foam tape 

8 opmerkingen:

  1. Hij is goed gelukt zo toch!
    Soms zie je dingen gewoon even niet, daar heb je ons dan weer voor. ;)

    Vind je Santa plaatje en de rest van de aankleding heel mooi geworden.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelukt hihi. men denkt te moeilijk soms.
      Fijne zondag nog.

      Liefs Anita

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Anita
    Ha wat een superleuke tip, ook ik heb de snijmal van MD voorbij zien komen, en ja ook bij mij gingen de radertjes draaien en joehoe daar kom jij met het gehele uitgewerkte idee, met een beetje hulp van Carina....
    Ben er blij mee! Dank je wel!
    Je hebt er een prachtkerstkaart van gemaakt!
    Heel fijn weekend verder!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje van me zelf een beetje van Carina en klaar is de kaart. Dank voor je lieve woorden en bezoek.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjonge wat slim zeg, je moet maar op het idee komen Anita!
    Je hebt er een hele leuke kerstkaart van gemaakt,toppie.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel Wilma, Met wat hulp van Carina hihi.

    Groetjes Anita xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tip.
    Ga er geen kaartjes mee maken maar ATcoins. Dat moet dan toch ook lukken. Bedankt voor het delen.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Bep, graag gedaan, leuk je hier te zien. Ik denk dat dat heel leuk gaat worden.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===