zaterdag 31 augustus 2019

Stoere kids



De "R" is weer  bijna in de maand,dat betekend dat we al weer richting herfst gaan,al heeft dit jaargetijde ook zeker zijn charme. Voor vandaag mag ik een thema keuze van Emma laten zien, zij heeft als thema gekozen voor paper piecing. Maar graag wil ik jullie weer bedanken voor het langskomen en de complimenten op mijn vorige post.  



Heb er gelijk twee kaartjes mee gemaakt. Dit is voor elke kaartenmaakster prima te doen,er zijn genoeg voorbeelden voor te vinden, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Wel ging er heel veel tijd inzitten, ten eerste natuurlijk omdat ik er twee heb gemaakt en ten tweede omdat het natuurlijk allemaal apart gestempeld is in verschillende designs.

Ben begonnen met het stoere jongetje, heb hiervoor een donkere blauwe kaart van 13,5 x 27 cm genomen,dubbel gevouwen en gemat met een wit karton van 13 x 13 cm en hierop het design papier wat is uitgestanst met een mooie mal van crea lies. Hierop heb ik een strook verticaal en horizontaal geplakt in het zelfde design als het broekje van het jongetje.

Hier de stempel van het jongetje

Het stempel afdrukje heb gemaakt op een rest stukje wit, en toen begonnen met het aankleden van de stoere boy. Door vele afdrukje te maken op verschillende design papiertjes en daarna uit te knippen creëer je het aankleden, het is wel heel bewerkelijk om te doen maar ook O zo leuk.😄



Op de bovenstaande foto is te zien dat hij al voor een gedeelte "kleertjes "aan heeft, hier moest het jasje nog en de pet,  Het gezicht is gestempeld op een iets rose achtige kleur karton om een huidskleur te krijgen. Toen dit allemaal klaar was het uitgestanst en op de kaart geplakt en er een toepasselijk tekst stempeltje bij gebruikt.



De meisjes kaart is op dezelfde manier gemaakt, daar heb ik een fel groene kaart als basis gebruikt en gemat met wit en hierop een design papier wat met dezelfde stans is gedaan als bij de jongens kaart,en verder het zelfde gedaan en er is als tekst toegevoegd "Lief meisje".
Want zeg nou zelf het ziet er toch heel stoer en lief uit.
De stempels komen uit de serie van Eline van Marianne design en lagen al jaren in de kast zonder dat ze gebruikt waren, maar voor dit thema kwamen ze toch echt goed van pas. Zo zie je maar weer, NOOIT wat weggooien😍.

Maken jullie wel eens paper piecing kaarten?

Wens jullie weer een hele fijne week toe en tot de volgende keer.



===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Karton - donkerblauw - groen - wit
designpapier

* Stempels/ Stamps *
Marianne design - Eline's aankleedstempels EC 105 - EC 104
Eline's tekststempel (niet meer leverbaar)

 * Snijmallen/ Dies*
Crealies XXL - Scallop no 70 - dots no 43

 * Inkt / Ink*
 Archival - zwart
  

10 opmerkingen:

  1. Je paper piecing is super leuk geworden Willie!!
    2 leuke stoere kaartjes.

    Fijn weekend liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, het was ook echt leuk om te doen.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  2. Deze zijn erg leuk geworden, ik zit zelf al 2 dagen te dubben wat ik ermee zou doen.

    Deze dus niet meer nu. hahahahahaha
    Terug naar de tekentafel dus. ;)


    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja super toch Carina,maar er zijn toch nog genoeg mogelijk heden over voor je hoop ik.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  3. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt Willie. Het jongetje én meisje zijn prachtig aangekleed met deze techniek.
    Toevallig heb ik net óók een kaart met paperpiecing op mijn blog geplaatst :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda, de stempels lagen al jaren ongebruikt in de kast, maar ga ze nu toch zeker vaker gebruiken.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  4. Hoi hoi Willie
    Wat een leuke kaartjes met paperpiecing, eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan, misschien komt het er nog wel eens van want het resultaat vind ik mooi!
    LiefsMartha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk om te doen Martha, je hebt er echt veel mogelijkheden in,kan ook heel goed met bloemen.
      Bedankt weer voor je lieve berichtje.

      Liefs Willie

      Verwijderen
  5. Wauw Willie wat zijn se ontzettend leuk en zo vrolijk in mooie kleuren!
    Toeknik vroeger een klein meisje was was ik dol op die papieren poppen met bijpassende kleertjes van papier, eigenlijk hetzelfde principe maar dan al kant en klaar, ken je die? Fijne dag en lieve groetjes, Wilma x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo schattig! En met zo een stempel set, was het een soort "paper doll" spel!

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===