vrijdag 30 augustus 2019

Wat te doen met al je restjes papier.

Wat te doen met al je restjes papier, die laten eerlijk zijn, te mooi zijn om weg te gooien.
Ik doe die altijd in een schoenendoos en om de zoveel tijd haal ik er een deel uit, zoek welke er bij elkaar passen en ga dan deze restjes opgebruiken.

Wat te doen met al je restjes papier? - vmcdesigns.nl

Dit soort kaarten nemen iets meer tijd in beslag, maar zouden in principe met een half uurtje per kaart klaar kunnen zijn en zijn ook voor beginners goed te doen.  Alvast bedankt voor al jullie lieve reacties op dit bericht en op die van de vorige berichten natuurlijk

Hier nu de verdere uitleg van mijn kaarten. Ik heb hiervoor 2 standaard basiskaarten genomen van 15x10,5 cm. Voor hierboven op heb ik 4 matten gemaakt van 120g papier.

Ik ben begonnen met 4 matten te maken van 14,5x10cm, waarbij bij 2 ervan aan 1 zijde over het hele vlak dubbelzijdig plakband geplakt heb, deze sneed ik later als alles klaar was op 14x9,5cm
Bij de andere 2 heb ik smal dubbelzijdig plakband op de randen aangebracht en voor de eerste kaart heb ik op deze plaktape champagne kleurig folie aangebracht en voor de 2de kaart goud kleurig folie.

Wat te doen met al je restjes papier? - vmcdesigns.nl
Een deel van de gebruikte materialen.

Voor op de eerste mat heb ik allemaal restjes bij elkaar gezocht die een beetje bij elkaar pasten en daar heb ik allemaal dunne strookjes van gesneden. Deze ben ik allemaal op de mat gaan plakken, ik heb tussen elke strook wat ruimte van ongeveer 1 mm gelaten. De stroken kan je in verschillen patronen plakken, bij deze heb ik gekozen om ze in een hoek te leggen.

Wat te doen met al je restjes papier? - vmcdesigns.nl
close-up van de glitter in de voegen.

Tussen de voegen heb ik met een borsteltje champagne kleurig glitter aangebracht.
Als sentiment heb ik een grote snijmal met Happy Birthday gekozen, deze heb ik 1 keer van glitter karton gesneden en daarna nog 2 keer van dikker karton (doos van cornflakes of zo), deze heb ik allemaal op elkaar geplakt, achter het sentiment heb ik laagje vellum geplakt.
Tip! Je kan de stroken ook allemaal recht onder elkaar plakken, ook kan je er voor kiezen om er geen openingen tussen te laten
Voor op de 2de mat heb ik de uitgezochte restjes in punten gesneden. gewoon random zoals het uitkwam. en weer ben ik deze op de mat gaan plakken met overal een 1mm of er tussen.
Bij deze kaart ben ik met de punten vanaf de zijkant begonnen met plakken. Aan de zijde waar de punten bij elkaar komen heb ik een uit goud spiegel karton gesneden ster geplakt maar daar overheen een cirkel met sentiment er op gestempeld. Tussen de voegen heb ik met een borstel goud glitter aangebracht.
Tip! Ik ben begonnen met de middelste strook zodat ik een beetje mooi zou uitkomen. Je kan de punten ook in het midden bij elkaar laten komen en dan het sentiment in het midden er overplakken
De 2 matten waar ik de restjes papier op geplakt heb snijd ik nu op 14x9,5 cm en plak die op de 2 andere matten waar ik de folie op de randen heb gedaan. Daarna heb ik alles op de basis kaarten geplakt. en toen waren mijn kaarten klaar.

Wat te doen met al je restjes papier? - vmcdesigns.nl
alle foto's samen.

Het lijkt veel werk, maar als je eenmaal bezig bent en alles klaar hebt staan zijn ze toch vrij snel klaar.



Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere werk in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.
In mijn galerij voor de kaarten komen in map 4 nog meer foto's van deze 2 kaarten te staan.

En mochten jullie meer willen weten over deze kaarten, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook zo'n kaarten gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.





                       Carina Veling     




=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Clairefontaine -
120g wit papier
Via Chasse - Basiskaarten
Via Chasse - Glitter en spiegel karton
DecoTime - Restjes papier

* Stempels/ Stamps *
AliExpress - tekst stempels

* Snijmallen/ Dies*
AliExpress - Happy Birthday
AliExpress - wolk vorm
Craft Sensations - Ster
Love2Craft - gekartelde cirkel

* Inkt / Ink*

*Overig/Rest*
Hobbyjournaal - 10cm dubbelzijdig tape
Tonic Studio - Nuvo pure sheen glitter Champagne

Tonic Studio - Nuvo pure sheen glitter Gold
Tonic Studio - Nuvo Deluxe Adhesive
AliExpress - Heat prees foil - Champagne
AliExpress - Heat prees foil - Fractured Gold
Jeje - Rode sticky tape
Borsteltje om glitter aan te brengen






6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaarten Carina, met schitterende combinatie van papier.

    Fijn weekend, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Anita, wil je geloven dat het bij elkaar zoeken van het juiste papier meer tijd koste dan het maken van de kaarten zelf. ;)

    Jij ook een fijn weekend
    liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Carina
    Mooie restverwerkingskaartjes heb je gemaakt, ik bewaar de restjes altijd in een plastic mapje bij het behorende dp
    Inderdaad de papertjes bij elkaar zoeken is wel een klusje...
    Heel goed gelukt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dank je wel. :)

      Ik heb zoveel papierblokken, niet aan te beginnen om voor elk een plastic mapje te maken. Ik doe dit wel voor mij standaard A4 papier, en bij de blokken doe ik de grotere stukken terug in het blok.
      Alle kleinere restjes gaan bij mij in een doos. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Wat een vrolijke kaarten Carina, het is erg mooi papier en zo heb je de afvalstukjes handig benut,prachtig.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma,
      ik vind het altijd zonde om mooiere stukjes papier die overblijven weg te gooien en op deze manier worden ze nog goed benut.
      Ik heb er zo al meerdere keren kaarten mee gemaakt en de doos is nog steeds niet leeg. :)

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===