maandag 14 oktober 2019

Visgraad techniek


Inmiddels zitten we al weer op de helft van oktober, en dwarrelen de blaadjes in grote getale naar beneden.
Voor vandaag staat er op mijn agenda een visgraad techniek, moet heel eerlijk bekennen dat ik wel op pinterest aan het kijken ben geweest om te kijken wat de mogelijkheden hiervoor waren.
Leuk dat jullie toch zo trouw langs komen elke week en een reactie achterlaten op ons blog



Zoals gezegd een visgraad techniek, een leuk patroontje heb ik hiervoor van pinterest gehaald,want het ontbrak mij hiervoor echt aan inspiratie😂,maar ach dat zullen jullie toch ook wel eens hebben?
Moeilijk is het zeker niet om de kaart te maken, en voor iedereen prima te doen, je kunt eigenlijk zelf elk patroon hiervoor gebruiken, en het plakken van de strookjes vergt wat tijd en is een secuur werkje.Maar al met al is het een klein half uurtje werk. En een kaart die aan materiaal eigenlijk niks kost.😃
Als basis kaart heb ik gebruik gemaakt van donker blauw linnen karton van 13,5 x 13,5 cm,omdat ik er toch wel een kerstkaart van wilde maken en ik het plaatje al geknipt in een mapje had zitten wat hier wel goed bij past. heb een oplegvel van lichtblauw van 13 x 13 cm gebruikt op de donker blauwe kaart.
Hier is te zien dat er een gedeelte van het karton al beplakt 
is met de stroken designpapier.

Heb voor de ondergrond van het visgraad patroon een afvalstukje karton gepakt van 12,5 x 9 cm en hier eerst het rode stroken van 1 cm brede glitterkarton opgeplakt. Vervolgens van 3 verschillende designpapiertjes strookjes van 1 cm gesneden en deze om en om opgeplakt.

Hier is het hele papier dichtgeplakt met de strookjes
design papier.

 Toen alle "vakjes " gevuld en droog waren alles recht afgeknipt en dit op een rood glitterpapiertje geplakt wat aan alle kanten een halve cm groter is dan het visgraadpatroontje. En dit weer op mijn basiskaart geplakt. Daarna het lieve plaatje wat in 3-d is opgewerkt. Boven in de hoek een stempel afdruk met "I wish You a Merry Cristmas" met rode inkt en een paar stipjes met de rode perlen pen. En zo had ik toch weer een aanvulling voor mijn kerstkaarten klaar.

Halen jullie ook wel patroontjes van pinterest of you tube?

Rest mij nog jullie een hele fijne week te wensen en graag tot volgende week😍


===LIJST VAN PRODUCTEN/ PRODUCT LIST===
In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Karton - donker blauw - licht blauw - restje wit
rood glitter karton - strookjes designpapier

* Inkt / Ink*
Vived - red

 *Overig/Rest*
kerststempeltje (onbekend) plaatje - 
Perlen pen - rood

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart Willie, mooie techniek ook.
    Ja ik scrol vaak door Pinterest er is zoveel leuks te zien.
    Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Willie, hij is weer mooi hoor, leuke kleuren combinatie. O zeker kijk ik op Pinterest leuk om te zien wat andere maken.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Willie
    Wat een leukerd dit visgraatkaartje!
    Ik laat me heel vaak inspireren door Youtube en Pinterest, niks mis mee toch en het is gezellig een beetje kijken op het internet
    LiefsMartha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is weer leuk geworden Willie.
    En ja ook ik ben groot gebruiker/gluurder van Pinterest.
    Dat is zo'n beetje mijn 3de externe harde schijf geworden in de loop der jaren. :)

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===