vrijdag 27 maart 2020

Paas kaart sketch


Voor vandaag heb ik weer een leuke sketch voor jullie. Ik heb er voor deze keer een Paas kaart van gemaakt. maar voor ik verder ga wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie bezoekjes en lieve berichtjes. Ik hoop dat jullie allemaal nog in goede gezondheid zijn.  

Paas kaart sketch - vmcdesigns.nl

Deze kaart is niet moeilijk te maken, zelfs heel gemakkelijk want je hebt de layout al vast staan. Hij is dan ook voor beginners heel goed te doen. 
De uiteindelijke tijd ben je kwijt met het bij elkaar zoeken van het papier en de plaatjes die je wil gebruiken.  


Ik heb voor deze kaart een basis kaart van 15x10.5cm gebruikt en daarop heb ik een mat aangebracht van 14,5x10cm, zoals jullie kunnen zien heb ik de randen allemaal aangezet met gele distress inkt.

Paas kaart sketch - vmcdesigns.nl
close-up van de achtergrond.

Voor de mat heb ik een achtergrondje genomen wat ik een tijdje terug al een keer gemaakt had om mijn eigen gemaakt shimmer mist uit te proberen, ik heb voor een groene variant gekozen voor deze kaart omdat ik dat wel mooi vond bij het geel en bij Pasen.

Paas kaart sketch - vmcdesigns.nl
close-up.

Voor het rechthoek heb ik een snijmal moeten aanpassen om het juiste formaat te krijgen.
Tip! Om de juiste maat te krijgen neem je een standaard snijmal en snijd deze uit, nu schuif je daarna de snijmal tot waar je de andere zijde wilt hebben, plak het vast met een stukje washi tape en snijd het opnieuw.

Bij beide opleg stukjes heb ik alle randen weer met inkt aangezet. Het lint had niet de juiste kleur geel, maar dat was snel opgelost. 

Paas kaart sketch - vmcdesigns.nl
De sketch.

Tip! als je geen lint op de juiste kleur hebt kan je een wit of beige lint gemakkelijk de juiste kleur geven met het inktpad wat je gebruikt en een blender tool of sponsje. Je kan het zelfs nog op kleur brengen met aqua markers of met alcohol markers. 

Voor de rest heb ik alles volgens de sketch op de kaart geplakt, heb er nog een geel strikje aan toegevoegd, een paar Nuvo Drops en een paar Diamond Painting steentjes op het gele vlak omdat daar mijn Nuvo drops groen werden omdat schijnbaar de inkt nog niet droog genoeg was.  😊

Paas kaart sketch - vmcdesigns.nl
Mijn kaart.

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Via Chasse - Basis Kaart
Clairefontaine - 160g Wit
Boekenvoordeel - Patroon Papier

* Stempels / Stamps *
AliExpress - Konijn in Kopje
Stampin' Up! - Juiste Woorden


* Snijmallen / Dies *
AliExpress - Gekartelde Rechthoek
AliExpress - Gekartelde Vierkant


* Overig / Rest *
Hobby Flora - Organza Lint
Nuvo Crystal Drops - Calming Aqua
Nuvo Shimmer Powder - Green Parade
Nuvo Shimmer Powder - Falling Leaves
Made By Me - Knoopjes
3 Diamond Painting Steentjes
AliExpress - Geel Strikje

6 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig vrolijk kaartje in prachtige kleuren heb je gemaakt Carina.
    Lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Heerlijk vrolijk fris kaartje heb je gemaakt, in lentestemming!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ☺️ ☺️ ☺️

      Dank je wel Martha, Het word nu langzaam wel weer tijd voor vrolijke frisse kaartjes, vind je niet?

      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Ach wat is hij lief je kaart Carina.
    Fijn weekend en pas goed op je zelf.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Anita. ☺️
      De 2de week van thuisblijven zit er ook weer op, mijn klachten worden langzaam minder.

      Het kan mij niet snel genoeg gaan dat alles weer normaal word in de wereld.

      Jij ook een fijn weekend.
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===