vrijdag 3 april 2020

You are a fire hazard


Een beetje veel misschien maar vandaag kom ik weer met een sketch voor voor jullie.
De titel van deze blog "Fire hazard" heb ik genomen uit het sentiment van de binnenkant. 

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl

Als eerste weer dank je wel voor al jullie bezoekjes en lieve reacties op mijn vorige blog berichten.
Ook deze kaart is weer gemakkelijk te maken, ook voor beginners en neemt niet meer dan een uurtje tijd in beslag. 


De kaart zelf heb ik gemaakt van een 13x13cm basis kaart met daarop een mat van 12,5x12,5cm patroon papier.
Voor de rest is het gewoon de sketch volgen die hieronder staat, met materialen naar keuze.

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
De sketch.

Ik heb gekozen om de elementen zoveel mogelijk in de dezelfde kleuren te houden en heb deze keer dan ook al het patroonpapier uit hetzelfde blok gehaald. Met uitzondering van het beige papier en het witte papier waar ik op gestempeld heb. 

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
Close-up van de papier soorten.

Als decoratie plaatjes heb ik deze keer een grote taart met kaarsjes gestempeld en uitgesneden met mijn Scan-n-cut, hetzelfde heb ik ook gedaan voor het sentiment boven in de hoek. 
De taart heb ik met een aqua penseel ingekleurd, hiervoor heb ik dezelfde kleur inkt gebruikt als wat ik op de rest van de kaart gebruikt had.

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
Close-up van het sentiment.

Tip! De randen heb ik weer allemaal aangezet met inkt in dezelfde kleur als de rest van kaart zodat de lagen papier minder "plat" zijn.  
In de binnenkant heb ik een leuk en passend sentiment gestempeld met zwarte inkt en heb ik een paar slingers en confetti gestempeld met dezelfde kleur inkt wat ik op de randen gebruikt heb. 

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
De binnenkant.

Tijdens het opplakken van alle lagen kwam ik er achter, toen ik de mat al had vastgeplakt, dat ik ook nog het bakers twine moest gebruiken, normaal gesproken vouw je dat dan om naar de achterkant van het opleg vel om het daar vast te plakken, maar dat ging niet meer. Ik heb de 3 strengen toen eerst waar het rondje moest komen geplakt met lijmkit en heb deze toen eerst heel goed laten drogen. Toen de draadjes daar goed vast zaten het ik kleine clipjes op de uiteinden van de draadjes gedaan om ze strak te kunnen leggen en heb toen de uiteinden met een druppeltje glossy accents precies op de rand van het opleg vel vastgeplakt. Toen alles goed droog was heb ik de uiteinden van de draadjes afgeknipt.
 
You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
Close-up van de draadjes.

Hierna kon ik eindelijk verder met de rest van de afwerking. De cirkel met de taart en het sentiment heb ik verhoogd met foam tape en met een beetje extra lijm op de kaart geplakt. Daarna heb ik nog de roze steentjes erop geplakt en ben ik met Wink of Stella nog een keer over de taart gegaan om deze wat extra glitter te geven. 
 
En toen was mijn kaart weer klaar.

You are a fire hazard birthday card - vmcdesigns.nl
Mijn kaart.

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Via Chasse -
Basis Kaart 13x13 cm
Clairefontaine - 300g wit
Clairefontaine - 160g beige
Decotime - Patroon Blok

* Stempels / Stamps *
AliExpress -
Chocolate Therapy (Art Impressions)

* Snijmallen / Dies *
Merkloos
- Cirkel

* Inkt / Ink *
Distress Oxide - Seedless Preserves
Versafine - Onyx Black

* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
Kuretake Zig - Wink Of Stella - Clear
Kuretake ZigWink Of Stella - Yellow

* Overig / Rest *
Ranger - Glossy Accents
Jeje - Foam tape
Vivant - Bakers Twine
Wibra - Rose Plaksteentjes 

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Carina
    Mooie creatie naar aanleiding van de sketch,
    Leuk met dat touw!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Martha,
    ik had het touw bijna vervangen voor papierstrips, maar ben achteraf blij dat ik het op deze manier had kunnen oplossen.

    Liefs Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje kei leuke tekst.
    Fijn weekend liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi, dank je wel Anita
      Ik vind de tekst ook heel leuk, perfect voor iemand die al een paar jaartjes op de teller heeft.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  4. Dat heb je even knap opgelost met de touwtjes Carina!
    Een hele leuke feestelijke kaart met prachtige details.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===