vrijdag 10 april 2020

Regenboogkaart

Bedankt weer voor alle lieve reacties op mijn vorige bericht.
Voor deze week heb ik een regenboogkaart gemaakt, althans mijn versie ervan, die ik op het internet tegenkwam.
Het originele ontwerp zag ik een paar weken terug en kon ik niet meer vinden, later toen mijn kaart klaar was natuurlijk wel. Ik zal de link straks voor jullie toevoegen. 😄

Regenboogkaart - vmcdesigns.nl

Het was een beetje een puzzelwerkje en is voor beginners misschien een beetje te moeilijk en ik denk dat ik er iets meer dan een uurtje aan gewerkt heb.

Voor de kaart zelf heb ik een basis kaart genomen van 10,5x15cm met daarop een mat die ik een halve centimeter kleiner heb gesneden. Deze mat heb ik in een U-vorm gemaakt en in/onder de uitsparing heb ik mijn regenboog geplakt.

Regenboogkaart - vmcdesigns.nl
close-up van de U-vorm met de regenboog.

Bij het origineel waren de gekleurde strepen tegen elkaar aangeplakt maar ik wilde er glitter tussen hebben. Ik her even uitleggen hoe ik de regenboog zelf gemaakt heb.

Ik heb van stevig wit papier stroken gesneden van 1/4 inch (ongeveer 7mm) en ik heb deze elk van kleur voorzien met mijn aqua markers. Ik denk dat ik een volgende keer voor zachtere kleuren ga.
In de tussentijd heb ik dubbelzijdig plakband op een stukje printer papier geplakt.

Regenboogkaart - vmcdesigns.nl
Een deel van de gebruikte materialen.

Op dit stuk papier met plakband ben ik mijn stroken op volgorde gaan plakken maar heb er overal 1 mm tussen gelaten. Hier heb ik mijn glitter in geborsteld.
Tip! Je kan in plaats van glitter ook van die gold flakes ertussen borstelen, deze geven ook een heel mooi effect. 
Het papier met de gekleurde strookjes en glitter heb ik achter de U-vorm mat geplakt en deze heb ik erna met foam tape op de basiskaart geplakt. Toen ben ik aan de wolken begonnen. Hiervoor heb ik een grote snijmal genomen waar ik 3 lagen mee gesneden heb, door de snijmal iedere keer een beetje te verplaatsen en te draaien kreeg ik verschillende golven erin.
Tip! Als je geen wolken snijmal hebt kan je deze ook gewoon met een schaar knippen.
De randen van de wolken heb ik met een mixed media blender borstel en distress inkt aangezet zodat ze wat meer diepte zouden krijgen. De wolken heb ik daarna op elkaar geplakt zodanig dat er een verspringing in de wolken zit. Deze heb ik daarna op de bovenrand van de mat geplakt.

Regenboogkaart - vmcdesigns.nl
Mijn kaart. 

Als extra had ik nog een zon SVG file gezocht, aangepast en uitgesneden via mijn Scan-n-cut machine. De zon heb ik met een glitter pen van wat extra glitter voorzien, verder heb ik een paar lovertjes op mijn kaart geplakt en een sentiment er op gestempeld en toen was mijn kaart klaar.

Zoals ik hierboven al schreef had ik nadat mijn kaart klaar was de youtube van My Favorite Things gevonden waar ik mijn inspiratie vandaan had gehaald. Zoals jullie kunnen zien is die van mij toch een beetje anders geworden.  😁




Op mijn eigen blog komt in de toekomst een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier / Paper *
Clairefontaine -
300g Wit
Via Chasse - Basis Kaart

* Stempels / Stamps *
AliExpress -
Felicitaties

* Snijmallen / Dies *AliExpress - Rechthoek
AliExpress - Wolk


* Pennen/Stiften/Potloden / Pens/Markers/Pencils *
DecoTime - Aquarel Markers
Kuretake - Wink of Stella - Gold

* Overig / Rest *
Nellie's Choice - Mixed Media Brush
Nuvo - Pure Sheen Glitter - Gold
Ranger - Glossy Accents
Scan-n-cut - Zonnetje
Dubbelzijdige Tape - 5cm breed

6 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===