vrijdag 17 april 2020

D.I.Y. Shimmer mist

Voor vandaag heb ik voor jullie geen kaart, doosje of ander maaksel. Of ja eigenlijk wel, ik heb nu al zo vaak over mijn D.I.Y shimmer mist in sommige van mijn vorige berichten verteld dat ik het nu wel tijd vond om jullie er uitleg over te geven.  

D.I.Y. Shimmer mist - vmcdesigns.nl

Maar voor ik verder ga wil ik jullie weer bedanken voor al jullie lieve berichtjes op mijn vorig blogs.


Eigenlijk is het maken van deze shimmer mists heel gemakkelijk, alles wat je er voor nodig hebt is een klein spuitflesje, een paar kleine steentjes of kraaltjes, water en een media waar mica poeder inzit.

De eerste keer dat ik ze maakte heb ik de Perfect Pearls gebruikt die hierboven op de foto staan. Deze werkt dan ook bijzonder mooi, maar ik wilde kijken of het ook met andere poeders kon.

D.I.Y. Shimmer mist - vmcdesigns.nl
Body shimmer dust.

Dus mijn volgende test waren met poeders die gebruikt worden om in resin te mengen, die wat gebruikt worden in dat slijm spul van de kinderen en met body shimmer poeders van de Action, ook daarmee ging het heel goed. Als je geluk hebt liggen de body shimmer poeders nog in de winkel, vooral de zilver grijze body mist is bijzonder mooi, deze heeft als enige hele mooie kleine glittertje in de poeder gemengd.

Ook de shimmer powders van Nuvo gaven een heel mooi resultaat, daar deze gekleurd zijn krijg je ook een licht getinte spray. Hoe meer poeder je toevoegt hoe donkerder de kleur en hoe intensiever de shimmer.

Verder heb ik ze ook gemaakt door metallic acryl verf heel erg te verdunnen, dit werkt wel, maar je moet het flesje dan van te voren heel goed schudden omdat de verf weer een beetje indikt en naar de bodem zakt.

D.I.Y. Shimmer mist - vmcdesigns.nl
metaal acryl verf test

En dan nu hoe ik de mists maak, hiervoor doe ik 3 kleine steentjes in een spuitflesje en dan vul ik deze met water tot ongeveer een cm vanaf de bovenrand. In dit water voeg je dan de poeder toe.
Tip! knip een klein stukje van het slangetje af dat in het spuitflesje zit zodat deze niet de bodem raakt. Op deze manier krijg je geen poederklonters erin en voorkom je verstoppingen.  
Je begint met 1 mes punt en dan draai je de fles dicht, schud je de inhoud en kijk je of de intensiteit je bevalt. Mocht je het sterker willen voeg je iedere keer een mespunt toe en schud je het flesje weer. 
En dat is eigenlijk alles.
Tip! schud van links naar rechts op en neer in plaats van boven naar beneden, ook dit voorkomt klonters in het slangetje.
Je kan, als je meer kleur wilt hebben ook een kleurvloeistof, van een re-inker bijvoorbeeld, eraan toevoegen, dan kan je als het ware de kleuren maken die je zelf wil.

 

Het bovenstaande filmpje laat zien hoe mooi de poeder eruit ziet als het opgelost is in water.
Het poeder kan trouwens ook opgelost worden in alcohol.

Voor Aquarel creaties gebruik je dan een shimmer mist op alcohol basis en voor creaties waar je met alcohol markers hebt gewerkt gebruik je een shimmer mist op water basis zodat je mooie werk niet ge re-activeert word door de spray.


Op het filmpje hierboven laat ik foto's van de materialen zien en de test resultaten. 

Op mijn eigen blog komt een beknopte versie van deze post maar dan in het engels geschreven.

Neem gerust een kijkje, ook naar mijn andere creaties in 1 van mijn galerijen en mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag.

En mochten jullie meer willen weten over mijn creatie, vraag dan gerust, ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Overig / Rest *
Ranger - Perfect Pearls
Nuvo - Shimmer Powders
Dora Beads - Poeders voor Resin
AliExpress - Poeders voor Slijm
Maxbrands - Body shimmer dust
Water of alcohol, 

Lege spuitflesjes, Kleine steentjes

6 opmerkingen:

  1. Jij bent toch van vele markten thuis Carina. Dit is iets waar ik niks mee doe maar erg leuk en interessant om te lezen, dankjewel.
    Alvast een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma, we blijven gewoon iedere keer weer nieuwe dingen uitproberen. ;)

      Ik gebruikte het in het begin ook maar weinig, meer om een beetje glimmer aan te brengen als mijn kaart klaar was op het laatst. Dan nevelde ik gewoon een klein beetje er overheen.
      maar de laatste tijd gebruik ik het vaker om er achtergrondjes mee te maken of ik spuit een beetje in een potje in plaats van water en gebruik het voor het inkleuren van stempels.

      Jij ook alvast een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Carina
    Leuk zeg zoals je die sprays hebt gemaakt, van sommige producten wist ik het al wel zoals perfect pearls maar dat product van de action was me niet bekend, heerlijk om zo een beetje te experimenteren he, met prachtresultaat,!
    Liefs en fijn weekend, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, van de perfect pearls was het eerste wat ik tegenkwam op het internet. Verder ook van oogschaduw, maar die moest je dan helemaal fijnmalen.
      De poeders voor de resin en het slijm was een goede gok. Alleen jammer dat de 20+ andere kleuren van die "slijm" poeder, die ik toen besteld had verloren waren gegaan tijdens het transport.
      Maar het scheelt, ik kan altijd nog de perfect pearls met een re-inker samen mengen om ze op kleur te maken.

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen
  3. Carina, erg leuk om te lezen hoe jij ze maakt en bedankt voor het filmpje. Zodra ik wat meer tijd heb ga ik het eens proberen.
    Fijne weekend liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita, heel veel plezier ermee .

      Jij ook een fijn weekend
      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===