vrijdag 12 februari 2021

passe-partout lijst pimpen deel 1

Voor vandaag ga ik verder met het projectje waar ik vorig week aan begonnen was, ik heb namelijk besloten om daar een passe-partout lijst voor te maken, die ik nog boven op zolder gevonden had. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik uiteindelijk de lijst weer voor totaal iets anders ga gebruiken.

passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl

Hier gaat best veel tijd inzitten want ik moet bij iedere laag wachten tot ze droog zijn. Ik denk dat deze techniek door iedereen wel gedaan kan worden.

Zoals ik al zei had ik de lijst op zolder gevonden, deze heeft mijn wederhelft ooit van hardboard gemaakt.  Er is plaats voor 3 foto's of voor zoals in mijn geval 3 creaties. Ik heb er nu 2 klaar en moet er dus nog 1 bijmaken.  
 
passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Lijst met zwarte Gesso.

De lijst zelf was aan 1 zijde al geverfd met witte verf en daar heb afgelopen zaterdag ik 2 lagen zwarte Gesso op gezet. Zondag was ik verder gegaan met het op kleur brengen van de lijst. Hiervoor heb ik goud, koper en zilver metalic verf gebruikt welke ik met een stukje plastic random aangebracht heb en daarna heb ik deze verf weer met een verfroller voorzichtig uitgerold. 
 
passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Lijst kleur opzet.

Helaas ging de verf op sommige plaatsen een beetje reageren met de onderlaag, op zich vreemd want ik had de hele lijst van te voren goed ontvet. Maandag heb ik dus even pas op de plaats gemaakt om na te denken wat ik zou doen. Ik zou de lijst namelijk om kunnen draaien en op de achterkant opnieuw kunnen beginnen. 

passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Lijst met verf uitgerold.

Op dinsdag besloten om toch verder te gaan met die zijde waar ik al mee bezig was. Die dag heb ik 1 van mijn D.I.Y. sjablonen en mijn D.I.Y. Pixie spray gepakt en heb ik het patroon met de lijm random op de lijst gespoten. Het word nu weer wachten tot ook die laag droog is.
Tip! Op een oud blog van mij heb ik een pagina met allemaal tips en tricks, hier staat ook hoe ik mijn eigen "pixies spray" maak tussen.
Deze vind je hier.  ==>>  Hoe ik deze maak en andere d.i.y's en tips.
passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Lijst met d.i.y. pixiespray.

In de tussentijd heb ik mijn bladmetaal alvast gemengd. Hiervoor heb ik goud, zilver en koper door elkaar gemengd in een glazen potje.

passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Het gemengde bladmetaal.
 
Nadat de lijm aan gedroogd was, was ik verder gegaan met het aanbrengen van het bladmetaal. Heel eerlijk, het kwam er niet uit zoals ik het in gedachte had. Dus heb ik er nog maar wat meer van de lijm op gedruppeld zoveel mogelijk op de plaatsten die ik gemist had.  🙃 

passe-partout lijst pimpen deel 1 - vmcdesigns.nl
Lijst met bladmetaal.
 
Maar niet getreurd, mocht het helemaal niets worden kan ik altijd nog terug naar het idee om opnieuw te beginnen op de achter zijde. Of ik spuit de hele lijst vol met lijm en bekleed hem helemaal met het blad metaal.  🤪
 
Tot zo ver mijn uitspattingen met verf, blad metaal en lijm. De hoofdfoto is de lijst zoals hij tot nu toe is.
Omdat het best wel veel is om allemaal in 1 bericht te verwerken maak ik voor volgende week deel 2. 


In ieder geval weer bedankt voor jullie bezoekjes en lieve reacties, zowel hier als die op facebook.
Mochten jullie meer willen weten over mijn creatie of mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag. Ik geef graag antwoord op jullie vragen.

Hebben jullie nu zelf ook soortgelijke creaties gemaakt zou ik het leuk vinden om deze te kunnen bewonderen. 😊 Jullie kunnen ze laten zien op onze facebook groep HA Creative Tips & Trucs.
Hier kunnen jullie ook lid van worden voor nog meer tips, leuke creaties en gezelligheid. Jullie zijn van harte welkom.
 
Voor meer inspiratie kunnen jullie ook een kijkje nemen op mijn eigen website naar mijn vorige werk.
De pagina is opgedeeld in 2 delen, 1 voor alle doosjes en de andere voor alle kaarten die ik gemaakt heb.

Ik wens jullie een heel fijn weekend.


            Carina Veling  

=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel vind je een assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.


* Stencils / Masks *
D.I.Y. -
Cirkels

* Overig / Rest *
Van Bleiswijck -
Zwarte Gesso
Van Bleiswijck - Metallics Koper
Van Bleiswijck - Metallics Goud
 Van Bleiswijck - Metallics Zilver
Bladmetaal - Koper, goud en Zilver
D.I.Y. - Pixie Spray

4 opmerkingen:

  1. Heel kunstig gemaakt, Carina
    Ik kijk uit naar deel 2
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Martha
      Ik ook, ik heb nog geen idee of het gaat worden zoals ik het wil. ☺️
      Liefs Carina

      Verwijderen
  2. Super leuk idee. Een keer iets anders dan op papier

    Liefs Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gaby
      In mijn blog voor aanstaande vrijdag ben ik er weer mee verder gegaan.

      Liefs Carina

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===